Урок «Поняття про будову фігури людини»

Про матеріал
Мета: продовжувати ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом образотворчого мистецтва, з поняттям «рельєф»; продовжувати закріплювати навички роботи з пластичними матеріалами; надавати початкове уявлення про будову людини; навчати порівнювати частини тіла за формою та розміром
Перегляд файлу

 Тема «Поняття про будову фігури людини»

 (тулуб, голова, руки, ноги), порівняння цих частин за формою та розміром. «Веселий клоун»

Мета: продовжувати ознайомлювати учнів зі скульптурою як видом образотворчого мистецтва, з поняттям «рельєф»; продовжувати закріплювати навички роботи з пластичними матеріалами; надавати початкове уявлення про будову людини; навчати порівнювати частини тіла за формою та розміром; формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси напівоб’ємної форми; закріплювати навички основних видів ліплення; розвивати вміння передавати свої почуття, емоції, настрій скульптурними засобами; розвивати дрібну моторику руки; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, екологічну культуру.

Обладнання: репродукції картин відомих художників; навчальні роботи з

методичного фонду; обладнання: ТЗН; матеріали для демонстрації послідовності та техніки виконання роботи; дошка для ліплення; пластилін (глина, солоне тісто); стеки; цупкий картон; матеріали для відбитка.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вправа «Настрій»

Дерево «Очікування»

ІІ. Актуалізація опорних знань Вправа «Впіймай м’яча»

– 3 яким видом образотворчого мистецтва ми ознайомилися на попередньому уроці?

– Навіщо люди створюють скульптури? Які думки і почуття скульптури допомагають їм передавати?

– Які види скульптури ми знаємо? З якою метою їх використовують люди?

– Як називають художників, які працюють із пластичними матеріалами?

– 3 якими матеріалами працюють художники-скульптори?

– Як називають художників, які зображують тварин?

III. Вивчення нового матеріалу

  1. Бесіда

– Уважається, що в середньому зріст людини дорівнює приблизно 7—8 розмірам її голови. Також слід враховувати інші пропорції людської фігури. Наприклад, довжина ніг дорослої людини дорівнює половині її зросту, а коліна розташовуються посередині всієї довжини ніг. Якщо умовно розділити голову по висоті на три частини, то очі знаходяться на верхній лінії.

– Створюючи ескіз, намагайтеся малювати не окремі частини тіла (руки, ноги, голову), а уявляти всю фігуру в цілому.

– Є ще одна обов’язкова умова, яку має враховувати художник початківець. Подивіться: коли людина стоїть, вона або однаково спирається на обидві ноги, або центр тяжіння переносить на одну ногу. Нахил тіла буде зовсім різним.

– Фігура людини симетрична щодо умовної лінії. Наскільки б людина не була нахиленою, лінія, що проходить через центр тяжіння, має обов’язково припадати на одну з ніг. Інакше людина впаде.

– Сьогодні ми створюватимемо скульптурне зображення людини. На попередньому уроці ми виготовили подарункову статуетку. Її можна взяти до рук, розглянути з різних боків, повертаючи по колу. 

– Скульптуру, навколо якої можна обійти і яку є змога розглянути з усіх боків, називають круглою скульптурою.

– Якщо скульптура опиняється поруч з іншим видом мистецтва — архітектурою, вона начебто притискається до стіни — розчиняється в ній, або навпаки, виростає з площини стіни. Ми з вами бачимо лише частину об’ємного зображення. Зображення, що виступає над стіною, називають рельєфом.

  1. Організація сприйняття творів мистецтва.
  • Відеодемонстрація скульптурних зображень людини. Звернути увагу учнів на особливості будови та пропорції окремі частин тіла.
  • Відеоперегляд робіт Джакобо Манцу «Дівчинка на стільці» (1955), твори з серії «Балерини» (1956—1958) та інші, завдяки яким Манцу набув європейської популярності, став постійним учасником міжнародних виставок.
  • Робота в групах (опис найбільше сподобавшись скульптури)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Пояснення до творчого завдання

– Сьогодні ми знову станемо скульпторами. І для роботи нам знадобиться аркуш картону 10 х 15 см. Ми ліпитимемо рельєф, присвячений артистам цирку — клоунам. Ви вже знаєте, що ліпити означає додавати шматочки матеріалу до форми. Для ліплення ми скористаємося пластиліном 

2. Відеофізкультхвилинка

3. Правила роботи і техніка безпеки

– Але перш ніж розпочнемо ліплення, згадаймо основні правила і прийоми роботи з глиною

– Робоча поверхня має бути закрита клейонкою або газетою — пластилін може забруднити її.

– Усі роботи необхідно виконувати лише на дошці для ліплення.

– Зі стеками слід поводитися дуже обережно, не пустувати і не розмахувати ними.

– Після роботи слід обов’язково ретельно вимити руки з милом

– Клоуни — чудовий сюжет для рельєфу. Погляньте уважно на клоуна, і ви побачите, що всі форми, які утворюють його фігуру, дуже виразні. (На аркуші паперу 10x15 см виконують ескіз майбутнього рельєфу. Потім на картон розмірам 10x15 см послідовно наносять горизонтальні ковбаски з пластиліну блакитного, синього, зеленого, фіолетового кольорів. Учні можуть скористатися готовими кольорами пластиліну або змішати пластилін необхідних кольорів. Потім поверхню вирівнюють пальцем або стекою. Виліплюють окремі деталі фігури клоуна та закріплюють на заготовці рельєфу за допомогою примазування).

3. Індивідуальна робота за творчим завданням

V. Підбиття підсумків

1. Обговорення учнівських робіт

2. Вправа «Мікрофон»

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Які емоції викликав урок?

– Кому подаруєте свою скульптуру

- Чи здійснилися ваші очікування від цього уроку

3. Прибирання робочих місць.

 

1

 

doc
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
2011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку