Урок «Складові частини будівлі»

Про матеріал
Мета: ознайомлювати учнів із простими геометричними фігурами, основними складовими споруд; надавати учням поняття про архітектуру як синтетичний вид мистецтва; ознайомлювати з архітектурними пам’ятками України
Перегляд файлу

Тема «Складові частини будівлі»

 Визначення основного (геометричного) характеру форми будівлі.  Колективна форма роботи «Чарівна країна».

Мета: ознайомлювати учнів із простими геометричними фігурами, основними складовими споруд; надавати учням поняття про архітектуру як синтетичний вид мистецтва; ознайомлювати з архітектурними пам’ятками України; надавати первинні навички роботи у техніці відбитка; навчати міркувати; формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні особливості архітектурної форми та її частин; розвивати кмітливість; аналітичне мислення під час виконання дидактичних вправ; продовжувати формувати в дітях уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати; стимулювати розвиток допитливості; виховувати дбайливе і шанобливе ставлення до пам’яток архітектури та історії, гарний смак, акуратність, увагу.

Обладнання: набір геометричних фігур: квадрат, круг, овал, трикутник, прямокутник; фотографії різних видів архітектурних споруд; репродукції картин відомих художників і навчальні роботи з методичного фонду, обладнання: ТЗН; альбом для малювання; простий олівець; гумка; сірникова або інша невелика коробка з наклеєними на бічні сторони картонними прямокутниками і трикутниками; гуаш; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; тарілка.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Коло «Ми веселі, ми чудові, ми кмітливі, ми просто клас»

Дерево «Очікувань»

- Чого ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?

ІІ. Актуалізація опорних знань Вправа «Я кореспондент»

– Уявіть, що вам потрібно написати листа своєму другові який живе в іншій країні. Розкажіть про своє село

– Що, на вашу думку, у нашому селі є найголовніше. Опишіть, що ми побачимо, вирушивши на прогулянку нашим селом.За що ми його любимо?

III. Мотивація навчальної діяльності

– Згадаймо зачин казок: «В одній далекій країні в прекрасному і замку мешкали принц і принцеса...»

IV. Вивчення нового матеріалу

– Сьогодні ми не з’ясовуватимемо, що сталося з красунею принцесою і сміливим принцом.

– Зараз ми з вами переглянемо за допомогою відео замки та інші архітектурні споруди.

1 Бесіда

  • Що ми можемо сказати про споруди. Вони різняться. Одні масивні й міцні, інші тендітні і легкі але мають одну спільну рису — вони складаються з частин, схожих на різні геометричні форми.
  • Демонстрація учням геометричні фігури і нагадати їх назви.

– На відміну від геометричних фігур, частини замків не пласкі, об’ємні.

3.Робота в групах.

-  Знайти геометричні фігури на фотографіях замків або  схожі на них елементи.

4.Пояснення вчителем

– Зображення замку на папері можна скласти з геометричних фігур.

Якщо вкрити фарбою квадрат (прямокутник, трикутник) картону, який ми наклеїли на сторони сірникової коробки, потім притиснути коробку до паперу, то отримаємо те, що художники називають відбитком. Наш замок ми будуватимемо в техніці відбитка.

5.Відеофізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Творче колективне завдання:

– А як же наші принц і принцеса? Створімо для них чудовий замок. Напевно, у нього будуть високі вежі, гострі дахи, вузькі вікна.

– Вигадайте власний чудовий замок. Спочатку виконайте малюнок олівцем, а потім фарбами в техніці відбитка. Щоб замок не вийшов таємничим і похмурим, обирайте тільки світлі, веселі кольори.

2. Правила роботи і техніка безпеки

– Підготувати штампи з цупкого картону різної геометричної форми.

– Розмішати фарбу на тарілці.

– Нанести її на штамп. – Притиснути штамп до аркуша паперу і різко підняти його.

– За потреби змінити колір спочатку слід протерти штамп серветкою, а потім нанести на нього наступний колір.

VI. Підбиття підсумків

1. Обговорення учнівських робіт

2. Бесіда Вправа «Мікрофон»

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Які емоції викликав урок?

- Чи здійснилися ваші очікування?

3.Прибирання робочих місць.

 

1

 

doc
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
458
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку