20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок "Як весна пробуджує природу"

Про матеріал

Мета: Навчати вмінню спостерігати за змінами в природі, бачити щось незвичне. Формувати вміння підбирати виразні словосполучення, вдало будуватиречення. Розвивати творчу уяву, образність мовлення, мислення. Вчити дітейскладати казки. Виховувати почуття прекрасного, любов до природи.

Перегляд файлу

Урок мислення серед природи


Тема: Як весна пробуджує природу.

 

Мета: Навчати вмінню спостерігати за змінами в природі, бачити щось
незвичне. Формувати вміння підбирати виразні словосполучення, вдало будувати речення. Розвивати творчу уяву, образність мовлення, мислення. Вчити дітей складати казки. Виховувати почуття прекрасного, любов до природи.

 

Хід уроку

 

I. Організаційна частина.

Діти, у нас сьогодні незвичайний урок. Ми спостерігатимемо за Весною і
даруватимемо їй слова, які її змальовують.

Ось і знову завітала до нас чарівниця Весна. Ми вже її виглядаємо, веселі
пісні для неї співаємо. Цілу зиму вона спала у своєму чарівному замку,
прикрашеному барвінком і м'ятою, обплетеному диким виноградом і хмелем. Апостіль її була з осикового пуху, вкривалась покривалом барвистим із духмянихквітів і зелених трав. їй снились прекрасні добрі сни. Та ось прийшла порачарівниці прокидатись і прикрашати рідну землю після зимового сну. ВсталаВесна, потягнулась до сонечка, вмилась першим дощиком, та й взялась до роботи.

 

II. Робота над темою уроку.

Подумайте, а які із 12 місяців стали допомагати Весні-чарівниці.
(Березень, Квітень, Травень)

- Яку роботу Весна зробила з Березнем?

(Прогнали Мороз, розтопили сніги, визволили річки від льоду, підсушили доріжки,
розбудили дерева в лісі).

- А хто далі став допомагати Весні?

(Квітень) А чому його так назвали (Бо Квітень землю заквітчує квітами).
Квітень - славний квітникар,
Сонячно і рясно
Уквітчав наш календар
Першим цвітом-рястом.

Діти, подивіться навкруги і знайдіть в гаю дивинки, які нам подарував :
Квітень.

Діти: - Покликав птахів із теплих країв на батьківщину.

- Він торкнувся до бруньок на дереві і вони стали розпускати свої маленькі
клейкі листочки.

- Прокинулась зелененька травичка і потягнулась своїми тоненькими
листочками до сонечка.

- Вмив землю теплим дощиком, напоїв травичку.

- Розніс по лісах і берегах маленькі різнобарвні квіточки.

- А сонечко так зраділо його роботі, що і само послало на землю своїх
Сонячних Зайчиків і маленькі жовті квіточки для кульбабки.

- А які квіти ви бачите в нашому гаю?

(Проліски, барвінок, гусяча лапка, медунка, ряст, кульбаба).


Як зелені списи

З вогкої землі

Виткнулися в лісі

Проліски малі.
Завесніло все довкола:
Зеленіє гай і поле.
Всюди трави, трави -
Зеленаві, зеленаві.

 

III. Вже прилетіли птахи з теплих країв. Яких птахів ви вже бачили?
(Лелеки, журавлі, граки, дикі гуси й качки, шпаки).

А ось погляньте мушка вже гріється на сонечку. Вона ще не зовсім
пробудилась, бо якась млява, неповоротка, але вже перебирає лапками, розрівнюєсвої крильця, чистить своє черевце. Це вона чепуриться до зустрічі із чарівницеюВесною. Подивіться, як вправно забігали мурашки! Це вони прибирають у своємубудиночку, прикрашають його маленькими квіточками і малюсінькимирізноколірними камінчиками.

Ой! Що це за диво! До квіточки, що поряд прилетів вже джмелик! Який він
красивий!

Діти, а яку роботу дає Весна трудівникам ланів? (їм треба розпушити
землю, посіяти зерно, внести добрива, щоб був гарний урожай).
То якими ж словами можна назвати Весну?

(Чарівниця, красуня, трудівниця, тепла, ясна, добра, працелюбна, зеленава,
рукодільниця, господиня). І
Діти, помилуйтесь красою розквітлих дерев абрикос. На кого вони схожі?
(Вони мов дівчатка у білому вбранні, танцюють у чарівному таночку).

 

IV. Тож давайте і ми затанцюємо таночок для Весни-чарівниці. (Діти
виконують «Подоляночку»).

 

V. Поетична сторінка

 

Березневі світанки

Щороку і щораз однаково,
В призначений для неї час,
Весна у березні з світанками
Вертає з вирію до нас.
Листочки виткнули верби,
І за ніч визеленів луг.
Берези вибілило небо -
І все засяяло навкруг.

О. Орач

 

Веснянка

Зійшли сніги, шумить вода,
Весною повіва,
Земля квіточки викида,
Буяє травка молода,
Все мертве ожива.

П. Грабовський

 

Веснянка

Травонько, травонько, зеленись,
Золотому сонечку поклонись,
Щоб розквітла яблунька на горі,
Щоб всміхались весело дітворі.
А ми того сонечка промінці
Упіймаєм решетом на ріці,
Заплетем у коси їх, мов стрічки,
Ой хороші ж матимем кіснички.
Зеленись же, травонько, зеленись,
Разом з нами сонечку поклонись!


(«Веснянку» діти співають і танцюють).


Словесне малювання
Діти, а яким ви уявляєте Квітень?
(Юнаком, одягненим у зелений наряд, на якому багато квіточок, а на голові -вінок із зеленого листя).

Складання казки про Квітень.

 

Казка про Квітень
Погукала Весна-чарівниця собі  на допомогу Квітень. Квітень гарно
одягнувся, прибрався, надів віночок із зелені наголову, та й прийшов до Весни.

Весна наказала йому прибрати землю до Великодня. Дуже старався Квітень.Розбудив мурашок, бджілок, мушок, джмеликів. Він погукав птахів із теплихкраїв. Вони прилетіли і весело заспівали, радіючи, що вже буяє Весна в рідномукраї.

Квітень ходить гаєм, лісом, полем - торкається дерев своєю чарівною
паличкою. Як тільки він торкнеться, зразу ж появляються маленькі зелененькілисточки. Потім він набрав у торбу різноколірних квіточок і розсипає їх по землі.

- Гарно прибрав землю, - похвалила Весна, - а тепер передай естафету
своєму брату Травню.

 

VI. Підсумок уроку.

Ось так ходить Весна нашою землею, прикрашає її квітами і зеленню,
наповнює пташиними піснями.

Діти, в зошитах напишіть кілька речень із казки, яку ми склали.

 

docx
Додано
12 січня
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку