Урок "Порівння раціональних чисел" 6 клас

Про матеріал
Тема: Порівняння чисел Мета:Навчальна: домогтися засвоєння правил порівняння відємних чисел,додатних та відємних чисел; сформувати вміння порівнювати раціональні числа; Розвивальна. Розвивати увагу, вміння мислити та застосовувати здобуті знання. Виховна. Виховувати працелюбство, самостійність, інтерес до математики, історії математики. Корекційна. Розвивати розумові процеси: мислення, увагу, пам’ять. Проводити особистісну корекцію. Удосконалювати координацію рухів. Розширювати поле зору.
Перегляд файлу

Тема: Порівняння чисел

Мета:Навчальна: домогтися засвоєння правил порівняння відємних чисел,додатних та відємних чисел; сформувати вміння порівнювати раціональні числа;

Розвивальна. Розвивати увагу, вміння мислити та застосовувати здобуті знання.

Виховна. Виховувати працелюбство, самостійність, інтерес до математики, історії математики.  

Корекційна. Розвивати розумові процеси: мислення, увагу, пам’ять. Проводити особистісну корекцію. Удосконалювати координацію рухів. Розширювати поле зору.

Обладнання. Роздавальний матеріал,підручник

Тип уроку. Урок застосування знань, умінь і навиків.

           Хід уроку

І. Організаційний етап

ІI. Перевірка домашнього завдання

Робота в парах по перевірці домашнього завдання за заготовленими відповідями.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.  Повідомлення теми  уроку


Усне опитування

  1. Як називаються числа зі знаком «-», зі знаком «+», без знака;
  2. Які числа називаються від'ємними, додатніми; 
  3. Якими є натуральні числа;
  4.  Де на координатній прямій розташовані додатні, від'ємнимні числа;
  5. Які числа називаються протилежними;
  6.  На якій відстані від 0 вони знаходяться;
  7. Як називається ця відстань?

IV. Актуалізація опорних знань

Виконання усних вправ

  1. Порівняйте числа
  1. 10165 і 8679; 2) 10,5 і 10,50; 3) 1,15 і 1,105; 4) 2 і 1;5) і .
  1. У наведених парах чисел виберіть те , модуль якого більший:
  1. -4,87 і -6,82; 2) -8,57 і -0,95; 3) -2156 і 0; 4) -9,23 і – 25,56; 5) 8,68 і -3,34; 6) 36,5 і -36,5.
  1. Яке з чисел на координатній прямій розміщене праворуч відносно одне одного:
  1. -4 і 10; 2) -100 і -10; 3) -3 і 0; 4) 1 і 5?

V. Застосування знань

  1. Порівняння чисел за допомогою координатної прямої

Задача. Позначте на координатній прямій числа 2; 5; 7; 4. Порів­няйте числа: а) 2 і 5; б) 2 і 7; в) 2 і 4. З'ясуйте за допомогою коор­динатної прямої, як розташоване число 2 по відношенню до кожного з інших чисел.

Бачимо, що 2 зліва від 5; 2 зліва від 7, 2 зліва від 4. Згадаймо, що в 5 класі під час вивчення теми порівняння нату­ральних чисел ми говорили, що на координатному промені менше число завжди лежить ліворуч, а більше — навпаки — праворуч. Взагалі, на координатній прямій більше з двох чисел лежить пра­воруч, а менше — ліворуч.

Приклад. Порівняйте числа a, b, c, d, зображені на рисунку (запишіть у порядку зростання).

Розв'язання. b < c < a < d, оскільки зліва направо числа йдуть саме в такому порядку.

  1. Правило порівняння раціональних чисел
    Звернемось до координатної прямої.

Ми бачимо, що всі додатні числа лежать справа від 0, а всі від'ємні числа зліва від 0, отже:

  1. додатне число більше за 0; від'ємне число менше за 0;
  2. будь-яке додатне число більше за будь-яке від'ємне число.

Наприклад, 3 > 0; -3 < 0; -3 < 3; 3 > -3.

Якщо ж обидва числа і b) від'ємні (див. рис), то

ліворуч буде те число, яке далі за інше від 0, а отже:

3) з двох від'ємних чисел більшим є те, в якого модуль менший.

Наприклад, -3,7 > -7,3, оскільки |-3,7| = 3,7; 3,7 < 7,3, оскільки |-7,3| = 7,3.

  1. Висновок. Раціональні числа можна порівнювати як за допомогою координатної прямої, так і за допомогою правил порівняння. У першому випадку: більше те число, яке лежить праворуч.

У другому випадку:

а) додатне > від'ємного; б) додатне > 0; в) від'ємне < 0; г) з двох від'ємних більшим є те, в якого модуль менший.

Питання символічного запису цих правил не розв'язуються одно­значно і спосіб його розв'язання залежить від підготовки учнів.

VI. Закріплення нового матеріалу

Робота з підручником __________________________

Виконання тестових завдань

Варіант 1

Укажіть букву , що відповідає правильній відповіді.

  1. Яка з наведених нерівностей неправильна?

А. – 43 ‹ -36. Б. -3 › 1.В. -29 › -30.

2) Розташуйте числа в порядку спадання а =– 0,56; б=0,5; с=-2,5.

А. с,б,а. Б. а,с,б. В. б,а,с. Г. с,а,б.

Варіант 2

Укажіть букву , що відповідає правильній відповіді.

  1. Яка з наведених нерівностей неправильна?

А. -14 ‹ -17. Б. 5 › -20. В. -33 › -39.

2) Розташуйте числа в порядку зростання а =– 12; б=0,5; с=-0,7.

А. с,а,б. Б. с,б,а. В. б,а,с. Г. а,с,б.

Відповіді

Варіант 1.1) Б. 2)В.

Варіант 2. 1) А. 2) г.

VІІ. Підсумок уроку

1. Що нового ви дізналися на уроці?

2. Що вам сподобалось на уроці, що не сподобалось?

3. Що важко вам ще вдається робити з вивченої теми?

 

VІІІ. Домашнє завдання

 

 

 

docx
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку