Тема: Порівняння чисел
Мета:Навчальна: домогтися засвоєння правил порівняння відємних чисел,додатних та відємних чисел; сформувати вміння порівнювати раціональні числа;
Розвивальна. Розвивати увагу, вміння мислити та застосовувати здобуті знання.
Виховна. Виховувати працелюбство, самостійність, інтерес до математики, історії математики.
Корекційна. Розвивати розумові процеси: мислення, увагу, пам’ять. Проводити особистісну корекцію. Удосконалювати координацію рухів. Розширювати поле зору.
Обладнання. Роздавальний матеріал,підручник
Тип уроку. Урок застосування знань, умінь і навиків.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІI. Перевірка домашнього завдання
Робота в парах по перевірці домашнього завдання за заготовленими відповідями.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку
Усне опитування
IV. Актуалізація опорних знань
Виконання усних вправ
V. Застосування знань
Задача. Позначте на координатній прямій числа 2; 5; 7; 4. Порівняйте числа: а) 2 і 5; б) 2 і 7; в) 2 і 4. З'ясуйте за допомогою координатної прямої, як розташоване число 2 по відношенню до кожного з інших чисел.
Бачимо, що 2 зліва від 5; 2 зліва від 7, 2 зліва від 4. Згадаймо, що в 5 класі під час вивчення теми порівняння натуральних чисел ми говорили, що на координатному промені менше число завжди лежить ліворуч, а більше — навпаки — праворуч. Взагалі, на координатній прямій більше з двох чисел лежить праворуч, а менше — ліворуч.
Приклад. Порівняйте числа a, b, c, d, зображені на рисунку (запишіть у порядку зростання).
Розв'язання. b < c < a < d, оскільки зліва направо числа йдуть саме в такому порядку.
Ми бачимо, що всі додатні числа лежать справа від 0, а всі від'ємні числа зліва від 0, отже:
Наприклад, 3 > 0; -3 < 0; -3 < 3; 3 > -3.
Якщо ж обидва числа (а і b) від'ємні (див. рис), то
ліворуч буде те число, яке далі за інше від 0, а отже:
3) з двох від'ємних чисел більшим є те, в якого модуль менший.
Наприклад, -3,7 > -7,3, оскільки |-3,7| = 3,7; 3,7 < 7,3, оскільки |-7,3| = 7,3.
У другому випадку:
а) додатне > від'ємного; б) додатне > 0; в) від'ємне < 0; г) з двох від'ємних більшим є те, в якого модуль менший.
Питання символічного запису цих правил не розв'язуються однозначно і спосіб його розв'язання залежить від підготовки учнів.
VI. Закріплення нового матеріалу
Робота з підручником __________________________
Виконання тестових завдань
Варіант 1
Укажіть букву , що відповідає правильній відповіді.
А. – 43 ‹ -36. Б. -3 › 1.В. -29 › -30.
2) Розташуйте числа в порядку спадання а =– 0,56; б=0,5; с=-2,5.
А. с,б,а. Б. а,с,б. В. б,а,с. Г. с,а,б.
Варіант 2
Укажіть букву , що відповідає правильній відповіді.
А. -14 ‹ -17. Б. 5 › -20. В. -33 › -39.
2) Розташуйте числа в порядку зростання а =– 12; б=0,5; с=-0,7.
А. с,а,б. Б. с,б,а. В. б,а,с. Г. а,с,б.
Відповіді
Варіант 1.1) Б. 2)В.
Варіант 2. 1) А. 2) г.
VІІ. Підсумок уроку
1. Що нового ви дізналися на уроці?
2. Що вам сподобалось на уроці, що не сподобалось?
3. Що важко вам ще вдається робити з вивченої теми?
VІІІ. Домашнє завдання