Урок "Порівняльний опис"

Про матеріал
Формувати уміння будувати порівняльний опис предметів; розвивати вміння вирізняти подібні й відмін¬ні ознаки предметів, характеризувати їх словами; ознайомити з правилами поведінки під час суперечки, закріплювати вміння вести діалог; збагачувати й активізувати словниковий запас; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Дата _______ Номер уроку _______         Розвиток мовлення  3 клас

 

Тема. Порівняльний опис

Мета. Формувати  уміння будувати порівняльний опис предметів; розвивати вміння

вирізняти подібні й відмін­ні ознаки предметів, характеризувати їх словами;

ознайомити з правилами поведінки під час суперечки, закріплювати вміння

вести діалог; збагачувати й активізувати словниковий запас; виховувати любов

до природи.

Обладнання: зошит, роздатковий та ілюстративний матеріал.

Тип уроку: урок формування практичних знань, вмінь та навичок.

 

Хід уроку

1. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Будем все з тобою знати.

 

2. Нервово-психологічна підготовка

Перегляд відеоматеріалів про ліс «Звуки природи»

 

3. Перевірка домашнього завдання.

 

4. Актуалізація опорних знань

Гра «Назви дерева»

Картинки по запросу деревья рисунок

 

5. Мотивація учбової діяльності.

Сьогодні ми відправимось на гостини до двох дерев. А у кого ми побуваємо в гостях, ти дізнаєшся, коли відгадаєш загадки.

Маю плаття зелененьке,

Гнучкі, ніжні віти.

Кору білу, стан тоненький.

Як я звуся, діти? Береза

На зеленії листочки

одягли білі віночки.

Усміхаючись весні,

зацвітають …  яблуні.

 

6. Повідомлення теми уроку

 

7. Пояснення нового матеріалу

Бесіда

  •   Який текст називається описом?
  •   У  тексті описується, яким є предмет. До такого тексту можна поставити запитання «Який предмет?»
  •   Опис розкриває ознаки предмета, його тимчасові характеристики чи постійні властивості, якості, стани.
  •   Опис може бути частиною розповіді.

Порівняння яблуні й берези за поданим планом

План

  • Де ростуть яблуня і береза?
  • Як виглядають ці дерева?
  • У яку пору кожне з дерев найкраще?
  • Чим корисні яблуня й береза?
  • Яке дерево тобі більше подобається? Чому?

Добери і запиши слова, які характеризують кожне дерево.

  • Яблуня (яка?) …
  • Береза (яка?) …

Словникова робота

  • тоненькі, гнучкі, як коси
  • товсті, міцні
  • гілки, віти
  • вкритий білою корою
  • сірий, непривабливий  стовбур
  • соковиті, запашні, червонобокі
  • жовто-зелені, довгенькі
  • плоди: яблука, сережки
  • круглі, темно-зелені, жорсткі
  • загострені, невеликі, тоненькі,
  • гладенькі  листочки

Розігрування діалогу «Яке дерево краще?»

Запам'ятай!

  • Під час суперечки спочатку треба уважно вислухати співрозмовника, потім поділитися своїми міркуваннями.
  • Не можна перебивати співрозмовника й ображати того, хто має іншу думку.
  • Ви можете думати по-різному, але від цього ваші стосунки не повинні псуватися.

 

8. Фізхвилинка.

 

9. Закріплення знань.

Бесіда

  • З яких частин складається текст?
  • Як треба записувати кожну частину тексту?

Наприклад, початок  може бути таким:

Росли поруч два дерева і почали вихвалятися, яке з них краще і корисніше...

 

10. Рефлексія.

Творча хвилинка

Розфарбуй листя.

Картинки по запросу дерева і їх листя

 

11. Домашнє завдання.

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
13 липня
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку