Дата _______ Номер уроку _______ Розвиток мовлення 3 клас
Тема. Складання речень за малюнками
Мета. повторити написання великих букв, буквосполучення та складів з ними;
закріплювати вміння писати малі букви в поєднувати її у словах з іншими буквами, списувати з друкованого шрифту, складати розповідь за малюнком; повторити вживання великої букви; розвивати в зв’язне мовлення, фонематичний слух, спостережливість, дрібну моторику руки; виховувати охайність, старанність, любов та бережливе ставлення до природи.
Обладнання: зошит, роздатковий та ілюстративний матеріал.
Тип уроку: урок формування практичних знань, вмінь та навичок.
Хід уроку
1. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Будем добре працювати,
Будем все з тобою знати.
2. Нервово-психологічна підготовка
Пальчикова гімнастика «Метелик»
Гусениця, гусениця, (долоня однієї руки «повзе», як гусениця по другій руці
Метеликова доця. від ліктя до пальців угору. Потім іншою рукою.
Повзе у лісочок,
З'їдає листочок.
Гам! Гам! Гам! Гам! Пальці однієї руки «кусають» прямі пальці іншої.
Спати схотіла. Пальці докупи стискуємо в кулачок.
Поспала – Руки перехрещуємо біля зап'ясток, махаємо, як крильми)
Метеликом стала.
3. Перевірка домашнього завдання.
4. Актуалізація опорних знань
Гра «Знайди пару» (друковані та рукописні букви)
— Яка буква залишилася без пари?
— Напиши на дошці пару для цієї букви.
Робота за предметними малюнками
Ворона, баранчик, вареник, собака, дерево.
Дитина називає предмет, зображений на малюнку, показує на алфавіті букву з якої слово починається.
Слухання вірша
Віра вишень накупила,
Вареників наварила.
Запросила в гості
Вітю, Васю, Костю.
Робота над змістом вірша
— Про кого цей вірш?
— Скільки хлопчиків згадується у вірші?
— Назви ім’я дівчинки.
— Який перший звук ми чуємо в слові Віра?
— Якою буквою він позначається на письмі? Великою чи малою?
— Чому це слово ми повинні писати з великої літери?
— Яку букву ми будемо вчитися писати на уроці?
5. Мотивація учбової діяльності.
Сьогодні ми будете повторювати написання великих букв, буквосполучення та складів з ними, списувати з друкованого шрифту; складати розповідь за малюнком. А для цього вам доведеться здійснити уявну подорож в один із куточків природи.
6. Повідомлення теми уроку
7. Пояснення нового матеріалу
Повторення правил сидіння за партою, вимог щодо того, як тримати ручку, розташовувати зошит під час письма.
• Правила сидіння за партою
• Розміщення зошита на парті
• Вправи для розвитку м’язів руки
• Як тримати ручку під час письма
Розглядання малюнка «На лісовій галявині»
— Що ви бачите на малюнку?
— Чи всі дерева зеленого кольору? Чому?
— Які дерева не змінили свого вбрання?
— Кого ви бачите на малюнку?
— Що вони роблять?
— Як потрібно поводитись у лісі, щоб не порушити спокій лісових мешканців?
— Давайте разом за цим малюнком складемо розповідь.
Складання розповіді за допомогою питань
— Яка пора року настала?
— У яке вбрання одяглися дерева?
— Якими стоять ялинки та сосни?
— До чого готуються звірі?
Настала осінь. Дерева одягнулися в жовте вбрання. Зеленими стоять лише ялинки та сосни. Звірі готуються до зими.
8. Фізхвилинка.
9. Закріплення знань.
— Давай пригадаємо лісових мешканців, з якими сьогодні зустрічалися.
10. Рефлексія.
Чи сподобалися тобі лісові мешканці? Чим саме?
11. Домашнє завдання.