Урок "Порівняльний опис"

Про матеріал
Формувати уміння будувати порівняльний опис предметів; розвивати вміння вирізняти подібні й відмін¬ні ознаки предметів, характеризувати їх словами; ознайомити з правилами поведінки під час суперечки, закріплювати вміння вести діалог; збагачувати й активізувати словниковий запас; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Дата _______ Номер уроку _______         Розвиток мовлення  3 клас

 

Тема. Порівняльний опис

Мета. Формувати  уміння будувати порівняльний опис предметів; розвивати вміння

вирізняти подібні й відмін­ні ознаки предметів, характеризувати їх словами;

ознайомити з правилами поведінки під час суперечки, закріплювати вміння

вести діалог; збагачувати й активізувати словниковий запас; виховувати любов

до природи.

Обладнання: зошит, роздатковий та ілюстративний матеріал.

Тип уроку: урок формування практичних знань, вмінь та навичок.

 

Хід уроку

Картинки по запросу лелека малюнок1. Організаційний момент

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок.

Будем добре працювати,

Будем все з тобою знати.

 

2. Нервово-психологічна підготовка

 

3. Перевірка домашнього завдання.

 

Картинки по запросу дятел малюнок4. Актуалізація опорних знань

Відгадування загадок.

Які ноги, такий ніс.

По болоту ходить скрізь,

хату на хаті має,

жабам рахунок знає.  (Лелека.)

Вірно людям я служу,

їм дерева стережу,

дзьоб міцний і гострий маю,

шкідників ним здобуваю. (Дятел.)

Підкресліть слова, які допомогли відгадати загадки. Про що розповідають ці слова?

- Розгляньте малюнки (на дошці). Розкажіть про цих птахів.

 

5. Мотивація учбової діяльності.

Сьогодні на уроці ми будемо складати порівняльний опис лелеки і дятла.

 

6. Повідомлення теми уроку

 

7. Пояснення нового матеріалу

Поясни значення слів, добери синоніми.

Вирій (теплі краї).

Забарвлення (колір).

Пересуватися (рухатися).

Добери антоніми.

Дрібний - крупний. Сирий - сухий. Загострений - тупий. Перелітні (птахи) - зимуючі (птахи). Довгий - короткий.

Слухання науково-пізнавальних текстів.

Лелека білий, або чорногуз

Це крупний птах з довгим, загостреним на кінці дзьобом, довгими ногами і довгою шиєю. Коли він складає крила з чорними кінцями, то ззаду здається чорним.

Селяться ці лелеки в місцях, де є сирі луки, болота, стоячі водойми. Лелеки споруджують гнізда з гілочок на дахах будинків, на деревах, на опорах високовольтних ліній. У гнізді буває три-п'ять яєць, які близько п'яти тижнів висиджують по черзі самець і самка. Слабких, кволих пташенят батьки викидають з гнізда. Живляться чорногузи жабами, ящірками, комахами, молюсками, мишовидними гризунами.

Осінній вирій починається наприкінці серпня. Летять птахи вдень на великій висоті. Зимують в Африці.

Бесіда.

- Якого розміру лелеки?

- Які в них ноги, шия, дзьоб?

- Чому лелеку білого називають чорногузом?

- Чим живляться чорногузи?

- Де проживають?

- Яке споруджують гніздо і де його розміщують?

- Чи відлітають у вирій? Коли саме і куди?

Робота з таблицею

Заповнення першої колонки таблиці.

Великий строкатий дятел

Цей птах середнього розміру. Для влаштування гнізда видовбує дупло. Великий строкатий дятел має гарне забарвлення: зверху чорне з білими плямами на крилах, а знизу біле. Підхвістя і потилиця у самця і молодих птахів червоні. Для дятла характерний міцний долотоподібний дзьоб, яким він добуває з-під кори і навіть з деревини комах і їх личинок. Язик у дятла надзвичайно довгий (8 - 14 см), змочений липкою слиною. Своєрідне розташування пальців, два з яких спрямовані вперед і два назад, гострі кігті дозволяють птахам вправно лазити по деревах. При цьому вони спираються на цупкий хвіст.

Улітку дятли перебувають у місцях гніздування, потім кочують по лісах і садах разом з іншими птахами у пошуках їжі.

Бесіда.

- Якого розміру дятел?

- Розкажіть про забарвлення дятла.

- Які у дятла лапки, дзьоб?

- Чим живляться ці птахи?

- Де мешкають? Які у них гнізда?

- Чи відлітають дятли у вирій?

Робота з таблицею

Заповнення другої колонки таблиці.

 

8. Фізхвилинка.

Посадимо гай

Щоб красувався рідний край

В зеленому гіллі,

Посадим на горбочку гай - {копають)

Сосну й дубки малі! (розводять руки)

Високі стануть дерева, (піднімаються навшпиньки)

Підіймуться до хмар, (піднімають руки)

У гаї житимуть сова, (машуть руками, як птахи)

Зозуля і шишкар.

Тут зійдуть проліски ясні, (присіли і поступово підіймаються)

Фіалки і розмай.

Розквітне ними навесні

Увесь зелений гай.

Протопче лиска тут сліди, (йдуть на місці, стрибають)

Прискоче й зайчик сам...

І люди, що прийдуть сюди, (йдуть на місці; поклонилися)

Спасибі скажуть вам.  (М. Познанська)

 

9. Закріплення знань. 

Бесіда.

- Які пункти таблиці відображають зовнішній вигляд птахів? (з 1 по 5-й)

- Складіть речення, в яких порівнюється розмір птахів (забарвлення, ноги, шия, дзьоб.)

- До якої частини тексту можна віднести ці речення? (До основної.)

- Придумайте зачин і кінцівку.

Самостійна робота.

Орієнтовний твір-опис

І великий строкатий дятел, і лелека білий мають дуже цікавий зовнішній вигляд, який допомагає їм пристосовуватися до навколишнього середовища.

Дятел зверху має чорне забарвлення з білими плямами на крилах, а знизу - біле. Підхвістя і потилиця в нього червоні. У лелеки білого чорний колір тільки на кінцях крил. Коли птах складає крила, то ззаду здається чорним. У дятла міцний долотоподібний дзьоб, яким він добуває з-під кори і в деревині комах та їх личинки. Лелека ж має довгий, загострений на кінці дзьоб, який допомагає йому живитися жабами, ящірками, молюсками, мишовидними гризунами. За допомогою довгих ніг лелека може пересуватися по болотах. Короткі ноги дятла мають гострі кігті, завдяки чому він лазить по деревах, опираючись на довгий цупкий хвіст.

- Хоча дятел і лелека мають багато різного в зовнішньому вигляді, обидва птахи приносять користь. Не ображайте птахів!

 

10. Рефлексія.

Бесіда.

- Що нового дізналася на уроці?

- Чого ти навчилася?

 

11. Домашнє завдання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Смирнова Ріта В'ячеславівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
Інкл
Додано
13 липня 2019
Переглядів
1298
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку