Урок "Порівняння багатоцифрових чисел"

Про матеріал
Урок, розрахований для учнів початкової школи за системою розвивального навчання ДРіМ (В.В.Давидова,В.В.Рєпкіна і Д.С.Максименка та ін.) .
Перегляд файлу

Тема: Порівняння багатоцифрових чисел

Мета:

  • Уточнити загальний спосіб порівняння багатоцифрових чисел у межах мільярдів (включно)
  • Формувати контрольно-оцінювальні дії під час використання загального способу порівняння багатоцифрових чисел  у межах класу мільярдів (включно);
  • Розвивати логічне мислення, пам'ять, навички роботи в групах, парах, картки для усного рахунку, мультимедійний супровід.

Тип  уроку: конкретизація поняття.

 

Проєкт уроку

 

І. Організація класу до уроку

1.Привітання

Вчитель:

Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром

Учні:

В добрий день і в добрий час

Завітали ви до нас!

Всіх гостей ми в нас вітаємо,

Подивіться, що ми знаємо.

2. Девіз: Дружно візьмемось за руки

               Приступаймо до науки

                1,2,3,4,5 –

               Хочем все на світі знать.

-Діти, візьміться за руки, створіть коло і передайте один одному потиском руки іскорку успіху і натхнення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За допомогою енергізатора діти націлюють себе на роботу на уроці.

ІІ. Математична розминка. Усний рахунок.

Роздати картки для усного рахунку «Морський бій»

ІІІ. Створення ситуації успіху.

  • Відкрийте зошити і каліграфічно запишіть число і класна робота.
  1. Математичний диктант.

Запишіть числа

6 мільйонів 8 тисяч 10 одиниць, 99 мільярдів 115 мільйонів 891 тисяча 500 одиниць, 69 мільярдів 700 мільйонів 905 тисяч 205 одиниць

  1. Запишіть числом

 6 594 697 101      3 844 325 100       789 654 352 203

 

 

 

1 учень працює на дошці, закритій від очей дітей

Вивішується картка самоконтролю, діти перевіряють і оцінюють себе на чарівній стрічечці

ох. пр..

 

 

  1. Висновки

Отже, порівнювати багатоцифрові числа в однаковій системі числення ви уже вмієте (це питання вирішувалось при роботі з не десятковими системами числення.). А як же порівнювати числа в десятковій системі вимірювання?

 

ІІІ. Створення ситуації розриву

  • Сьогодні нам потрібно формулювати правило порівнювання десяткових чисел з різною кількістю розрядів.

1.Робота в парах

- Розбийте числа на класи та прочитайте їх.

100 030 920, 7 000 035, 10 090 100, 120 120, 120, 012

  • Запишіть їх у порядку спадання.

 

 

 

 

1-й учень пари розбиває число на класи, 2-й учень – записує у порядку спадання.

Відповіді записати на закритій дошці.

Дошку відкрити для перевірки завдання.

2.Формулювання правила для порівняння десяткових чисел.

- Розкажіть, як ви визначаєте, яке число більше, а яке менше.

-Розкажіть, як порівняти числа з різною кількістю розрядів.

-Як порівнювати числа з однаковою кількістю розрядів.

Після формулювання правила дітьми звернути увагу на екран телевізора

ІV. Фізкультхвилинка

Включити мультимедійний супровід

V. Робота над формуванням знань по темі

1. Гра «Темна конячка»

-Учні відривають з дошки клейкий листочок, на якому написано 2 багатоцифрові числа і порівнюють їх

10930         9730          10234         10244

560 730     56074        304050       300405

7209          702009      200407       204007

9999          100001      500712       500721

Постійно повторюється правило порівнювання чисел

2. Контрольно-оцінювальні дії. Робота в парі.

П΄єро записав 2 числа та замінив у них цифри на зірочки.

-Чи можна порівняти ці числа?

Розкажіть, як порівнювати числа з однаковою кількістю розрядів?

Напишіть любі два п’ятицифрові числа. Порівняйте їх. Обміняйтесь зошитами. Оцініть роботу своїх товаришів.

Увага на екран телевізора

3.Самостійна робота.

-Хто може виконати це завдання? Виконуйте самостійно.

-Кому потрібна допомога групи, будь-ласка, звертайтесь по допомогу!

Робота за підручниками с.40№98

4.Завдання з логічним навантаженням

Робота за підручником с.40 №100

VI. Закріплення вивченого на уроці.

-Якщо ви добре зрозуміли принцип порівняння чисел, то дуже швидко із завданням.

1.Самостійна робота.

Один учень працює біля дошки.

Учні оцінюють себе на чарівних лінієчках, а учня, що працює біля дошки знаком «+» , « - «.

с.41 №101

 

 

ох. пр..

 

 

VII. Підсумок уроку. Вправа «Мікрофон»

-Що ви навчились?

-Що було важко?

-Що було легше виконувати і чому?

Дякую вам за урок, за вашу активність.

 

VIII. Прогнозування на наступний урок.

  • Роботу з яким завданням ви б хотіли продовжити на наступному уроці?

 

ІХ. Д/з. Упишіть в клітинки пропущені цифри так, щоб виконувалися нерівності.

с.41 №102, 103

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
1720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку