Урок "Уведення класів одиниць тисяч, мільйонів та мільярдів"

Про матеріал
Урок математики, розрахований для учнів 4 класу за системою розвивального навчання ДРіМ (В.В.Давидова,В.В.Рєпкіна і Д.С.Максименка та ін.).
Перегляд файлу

Тема: Уведення класів одиниць тисяч, мільйонів та мільярдів

Мета:

-увести назви класів одиниць, тисяч, мільйонів, мільярдів;

-виявити відповідність структурної будови багатоцифрового числа та правил читання багатоцифрових чисел у межах мільярда (включно);

-перехід від одного виду знакової моделі до іншої (від табличної форми запису до позиційної форми та навпаки);

-формувати контрольно-оцінювальні дії під час конструювання, читання та запису багатоцифрових чисел у межах класу мільярдів (включно);

-вчитися співпрацювати в групі, виховувати самостійність, доброзичливість, охайність.

Тип уроку: постановка навчальної задачі.

Обладнання: малюнки казкових героїв, опорні таблиці, мультимедійний супровід.

Проєкт уроку:

 

І. Організація класу. Привітання.

У нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато.

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько посміхніться.

Та привітайтесь: «Добрий день!»

 

Привітання з гостями

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Хто скаже, чим ми займаємося на уроках математики? (читали та  записували числа у межах мільярду)

- Як ви гадаєте, які види роботи на нас сьогодні чекають? (робота усім класом, робота в парах, вирішення проблеми щодо читання та запису чисел в межах мільярдів)

 

Бесіда з учнями

1.Розумова розминка. Математичний диктант

- Запишіть в розрядній таблиці найбільше шестицифрове число та два числа, що слідують за ним.

- Як прочитати ці числа?

Як називається розряд, що слідує за розрядом сотень тисяч?

- Як прочитати число 245670976351?

1 учень працює біля дошки на тій її половині, що закрита від очей учнів класу, інші – на місцях

 

 

 

1 учень називає

 

2 учень читає, клас показує «згодні», «незгодні»

  1. Ситуація успіху.

-Згадаймо, що ми вчилися робити на минулому уроці? (вчилися читати та записувати багатоцифрові числа в межах мільйона).

-Прочитайте числа

6534244    12108300   64302801   555164391

-Запишіть числа

1205301     62372150     849901605

-Хто не допустив помилки?

-Хто помилився 1 раз, двічі, тричі?

 

 

 

 

 

1 учень читає, клас показує «згодні», «незгодні»

1 учень працює на «закритій» дошці. Під час перевірки дошку відкрити, а діти обмінюються зошитами, і перевіряють один в одного

ІІІ. Постановка навчальної задачі

-Як розбивають багатоцифрові числа для зручності читання та запису.

-Щоб зручно читати багатоцифрові числа, їх розбивають справа наліво на групи по три розряди. Кожна така група називається «класом»

            Клас мільярдів

                           Клас мільйонів

                                         Клас тисяч

                                                    Клас одиниць

 

 245   670  976  351

 

Бесіда з учнями

 

 

Вивести опорну таблицю на екрані телевізора

IV. Розв’язання навчальної  задачі

1.Колективна робота

- Як називаються класи багатоцифрових чисел?

Кожен клас має свою назву: клас одиниць, клас  тисяч, клас мільйонів, клас мільярдів.

- Як читати це число?

Щоб прочитати це число, потрібно в кожному класі, починати з найвищого, назвати трицифрове число і потім сказати назву класу.

«Двісті сорок п’ять мільярдів шістсот сімдесят мільйонів дев’ятсот сімдесят шість тисяч триста п’ятдесят один.

- Назва класу одиниць не вимовляється.

 

 

 

Відповіді дітей. Учні користуються опорною таблицею на екрані телевізора

 

 

Приклади дітей

2.Групова робота

- Поділіться на групи. Розподіліть обов’язки в групі, виберіть командира групи.

І учень групи  - читає перше число

ІІ учень групи – читає друге число

ІІІ учень групи – читає третє число

ІV учень групи – читає четверте число

3.Формулювання розв΄язку навчальної задачі учнями та вчителем у словесній формі.

–У таблиці можна позначити не тільки класи, але й розряди.

– Як ви думаєте, з яких розрядів складається кожен клас? Назвіть їх.

4.Запис чисел в таблиці у вигляді багатоцифрового числа.

Парна робота.

І учень – записує числа

ІІ учень – розділяє дугами на класи, перевіряє написане

5.Запис багатоцифрового числа в таблиці.

Парна робота

І учень – контролює написане

ІІ учень – записує числа в розрядну таблицю

6. Формування контрольно-оцінювальної дії.

 

7. Самостійна робота

-Записати числа з таблиці в позиційній формі.

-Розділити дугами на класи. Прочитати записані числа.

Робота за підручником с.36 №85

 

Працюємо за інструкцією

 

Командир слідкує за правильністю відповіді.

1 група відповідає біля дошки

 

 

 

Відповіді дітей з опорою на таблицю на екрані телевізора

 

 

Робота за підручником с 36 №86

Пара, яка виконала завдання першою записує числа біля дошки

Робота за підручником с.36 №87

 

1 пара – записує біля дошки

 

 

 

 

 

Робота за підручником

с.37 №88, 89,90

Індивідуальна допомога учням.

Перевірка с/р вчителем (зібрати зошити)

V. Підсумок уроку.

-Що нового ви дізналися на уроці?

-Який висновок можемо зробити?

 

VI. Прогнозування на наступний урок.

-Над чим продовжимо роботу на наступному уроці? (будемо працювати з числами в межах мільярдів)

 

VII. Домашнє завдання

с.38 №92,93

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
660
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку