Урок"Портрет як жанр. Особливості пропорцій елементів голови людини. Малювання портрета друга."

Про матеріал

Мета: формувати поняття про портрет як один із жанрів образотворчого мистецтва, пропорції й зображення людської голови з урахуванням побудови її частин, типи портретів, ознайомити з відомими портретистами;формувати вміння малювати голову в фас та перевтілювати схематичне зображення голови в живий портрет;розвивати вміння використовувати в практичній роботі знання анатомічної будови людини, уяву, спостережливість ,пам'ять;виховувати естетичні смаки, почуття прекрасного, прагнення до самовдосконалення, любов до образотворчого мистецтва.

Перегляд файлу

                           Урок образотворчого мистецтва

                                                  6 клас

Тема: Портрет як жанр. Особливості пропорцій елементів голови людини. Малювання портрета друга.

 

Мета: формувати  поняття про портрет як один із жанрів образотворчого мистецтва, пропорції й зображення людської голови з урахуванням побудови її частин, типи портретів, ознайомити з відомими портретистами;формувати вміння малювати голову в фас  та перевтілювати схематичне зображення голови в живий портрет;розвивати вміння використовувати в практичній роботі  знання анатомічної будови людини, уяву, спостережливість ,пам’ять;виховувати естетичні смаки, почуття прекрасного, прагнення до самовдосконалення, любов до образотворчого мистецтва.

 

Обладнання: портрети відомих художників, репродукції картин, слайди «Портрет як жанр живопису, картини місцевого художника Миколи Кривенка, Мишакова В.С. , учнівські роботи, музичний запис.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Хід уроку.

 

І.Організація класу.

- Доброго дня !

Всі сідайте тихо ,діти,

Домовляймось не шуміти,

Тож гаразд, часу не гаємо

І урок розпочинаємо!

Будьте уважними ,активними, слухняними.

 

ІІ. Вступна бесіда.

- Послухайте будь ласка невеличку пісеньку  і подумайте про що в ній йде мова але не поспішайте викрикувати відповіді ,а лише їх запам’ятайте, бо вони вам знадобляться для виконання наступного завдання.

 

                                     (Слухання пісеньки про портрет)

 

  • Сподіваюсь ,що ви всі були уважні і залюбки справитесь з наступним завданням. Пропоную вам відгадати загадку.

 

                                                  Чи зобразиш ти дівчину,

Що трима жоржин букет,

Чи вельможную родину-

                     Знай ,що жанр цей звуть…(Портрет)

 

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

- Тому сьогодні  тема нашого уроку : портрет  як жанр. Особливості пропорцій елементів голови людини. Малювання портрета друга.

Мета: формувати  поняття про портрет як один із жанрів образотворчого мистецтва, пропорції й зображення людської голови з урахуванням побудови її частин, типи портретів, ознайомити з відомими портретистами;формувати вміння малювати голову в фас  та перевтілювати схематичне зображення голови в живий портрет;розвивати вміння використовувати в практичній роботі  знання анатомічної будови людини, уяву, спостережливість ,пам’ять;виховувати естетичні смаки, почуття прекрасного, прагнення до самовдосконалення, любов до образотворчого мистецтва.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

- Можливо хтось з вас запитає ,а навіщо нам це потрібно?

А уявіть собі , ви йшли по вулиці і раптом до вас підбіг молодий юнак, вирвав у вас сумочку та ще й погрожував. Які будуть ваші дії?(Звернемось до міліції)

- Правильно ,але перше ,що ви почуєте від працівників міліції-то це зробити словесний опис підозрюваного щоб по ньому скласти фоторобот, а ще краще якщо ви зможете , то намалювати самим.

         Також  ви скоро станете дорослими юнаками  та дівчатами ,зустрінете своє перше кохання, хтось з вас напише про це вірші ,а хтось складе пісні ,а хтось  передасть свої почуття за допомогою мови мистецтв-намалює неповторний портрет. От в сьому  цьому і знадобляться вам знання сьогоднішнього уроку .

 

V. Робота над темою уроку.

 

  • Отож, пропоную вам здійснити невеличку подорож по картинному вернісажу.

Погляньте всі на дошку  і скажіть що зображено на картинах ? (Обличчя людей ) .

-А який це жанр мистецтва? (портрет).

-Вірно. Отже, портрет –це  один із жанрів мистецтва ,коли зображують людину  або групу людей (запис до зошитів).

Слово портрет походить від старофранцузької мови і означає «відтворювати риса в рису».Розвиток портретного жанру припадає на добу Відродження. Коли великі художники співали своїм нареченим серенади,  а їх красу відтворювали в портретах . Значне місце портрету відвели у своїй творчості видатні майстри Леонардо да Вінчі, Рафаель, Тиціан, Веласкес,  Рубенс.  Славу портретного живопису склали такі художники, як Тропінін, Брюллов, Крамський ,Левицький. Серію портретів і автопортретів створив відомий український письменник Т.Г.Шевченко. (Показати їх портрети та декілька картин).Про портретні картини  складали пісні , вірші, легенди, міфи ,як  ось про одну із них…

 

(Декілька слів про картину Леонардо да Вінчі «Мона Ліза» («Джоконда»),(розповідає учениця на фоні музичного запису пісні Сєрова «Мадонна»)

 

Портрети бувають різних типів : погрудний-зображається голова або голова і верхня частина тулуба; з руками чи без рук- поколінний. Коли портретовано не одну людину ,а кілька, то це є парний або груповий портрет. Сімейний зображує людину в родинному оточенні. Автопортрет-це портрет художника, виконаний ним самим. Малювання портрету може бути у фас(прямо)і в профіль(боком).

 

На превеликий жаль , в наш час не надто модно стало людську красу і неповторність передавати на полотні. Тому одним із різновидів портрету є художня фотографія (короткий перегляд портретів-фотознімок ).Але все ж таки навіть серед місцевих жителів нашого села  та учнів школи є шанувальники  прекрасного. Ці репродукції відомих картин виконав місцевий художник  Микола Кривенко та портрет Шевченка виконав

Мишаков В.С.

 

VІ. Практична робота.

 

1.Пояснення та демонстрування вчителем послідовності роботи й практична робота учнів.

 

- Зараз і ми з вами будемо вчитись малювати портрет. Пам’ятайте, що в кожної людини форма обличчя має свої особливості, але основні пропорції зазвичай залишаються незмінними.

Отож ,почнемо…

 

*Голова людини у фронтальному положенні нагадує куряче яйце;ширина до висоти 4:5,намилюване донизу вужчою стороною;

 

*Розділимо висоту і ширину голови пополам. Горизонталь буде лінією наших

 очей, вертикаль розділяє обличчя  посередині лоба, носа, підборіддя.

 

*висоту поділити знизу вгору на3,5 частини;

 

*нижня частина –це висота підборідка і губ;

 

*Середня частина-це довжина носа і місце бров;

 

*Верхня частина-висота лоба і кордон волосяної частини голови;

*А залишивша частина-висота волосяної частини голови;

 

*Якщо відкласти на лінії зрачків 1/3 частину висоти голови, можна знайти положення зрачків очей;

 

*А розділивши відстань між зрачками на чотири рівні частини можно знайти положення внутрішніх куточків очей;

 

*Довжина очей рівна відстані між внутрішніми куточками;

 

*Намітивши  мигдалини очей, повіки, райдужні оболочки, зрачки, брови, на лінії носа відмічають його товщину, рівну відстані між внутрішніми куточками очей, промальовують кінчик і крила носа.

 

*Щоб намалювати рот, нижню частину висоти голови ділять на три частини: верхня –місце середньої лінії рота,

Нижня-місце підборідочно- губної бороздки.

 

*Довжина середньої лінії рота на 1/3 більша товщини носа. Відмітив її показують товщину губ .

 

*Проти середньої частини  малюють вушні раковини, висота яких дорівнює від брів і до основи носа.

 

*В верхній частині голови малюють волосся

Але це зробить кожен самостійно, тому що далі кожен зображуватиме свого друга чи подругу, у вас навіть для цього є на партах їх фотознімки. Коли закінчите волосяний покрив, витріть всі непотрібні лінії і продовжуйте закінчувать роботу в кольорі  кольоровими олівцями, продовжуючи  надавати образ вашого друга чи подруги . Зверніть увагу яка довжина волосся  та колір, хлопець чи дівчина це, який колір очей .

 

VІІ. Фізкультпауза.

      Щоб нам далі малювати,

Треба руки розім’яти ,

Головою покружляти

Оченятами моргати

1,2,3-працювати почали.

VІІІ. Самостійна робота учнів

 

(Звучить аудіозапис)

 

ІХ. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

- Що ми сьогодні малювали?

- Що з сьогоднішнього уроку ви:

*знаєте?

*умієте?

*цінуєте?

      1.Вернісаж дитячих робіт.

2.Оцінювання.

 

VІІ. Домашнє завдання.

 

*По бажанню намалювати портрет мами, вчителя ,бабусі, тата ,дідуся…

- вивчити визначення;

- підготувати акварель ,гуаш.

doc
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
6905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку