9 клас Біологія
Тема: Порушення під час вагітності. Медичні та соціальні аспекти проблеми ВІЛ/СНІДу.
Мета освітня: познайомити з різними видами порушень під час вагітності, з причинами цих порушень, наслідками їх;
розвиваюча: розвивати біологічний світогляд учнів, вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами і змінами в організмі;
виховна: формувати елементи статевого виховання, правильної поведінки у статевому житті, елементи здорового способу життя;підвищувати інтерес до предмету.
Основні поняття та терміни: багатоплідна вагітність, близнята, резус-конфлікт, позаматкова вагітність, безпліддя.
Обладнання: рис. 134- 140,с.164-166, малюнки і фотографії «Шкідливі звички і здоров'я дитини»,відео з ютюб.
Хід уроку
I. Організаційний етап.
II. Актуалізація опорних знань.
Питання для бесіди фронтальної.
1.Що таке вагітність? Які її ознаки?
2. Що таке пологи? Як вони проходять?
3. Чому важливо годувати дитину грудьми?
4. Назвіть правила гігієни вагітної жінки.
III. Мотивація навчальної діяльності.
Жінка виношує маля і те, як вона харчується, який веде спосіб життя, що на неї впливає - все, це впливає на перебіг вагітності. Які ж бувають порушення вагітності?
Сьогодні ми проведемо урок - консиліум. На ньому зібралися фахівці генетичної медицини, які і роз’яснять нам, які вади розвитку можуть бути і чому.
IV. Подача нового матеріалу.
Повідомлення учнів.
1учень:цитолог: про багатоплідну вагітність.
2учень: геморолог: про резус – конфлікт.
3учень: гінеколог: 1) про позаматкову вагітність;
2) про безпліддя;
4учень:представник СЕС: 1) про вплив куріння;
2) про вплив алкоголю;
3) про вплив наркотиків.
V. Закріплення та систематизація знань учнів.
Закінчити речення.
«На розвиток плоду впливає….».
VI. Домашнє завдання: опрацювати параграф 56, завдання 1-9, 10*, 11*, с.167.