Урок "Біологічні основи запліднення та розвитку організму людини"

Про матеріал
Конспект містить матеріал ознайомлення з біологічними структурами та механізмами ,що забезпечують продовження роду людини.
Перегляд файлу

9 клас                  Біологія

 

Тема: Біологічні основи запліднення та розвитку організму людини.

Мета освітня: ознайомити з біологічними структурами та механізмами що відповідають за запліднення та розвиток людини; ознайомити з генетичним набором чоловіків і жінок, поглибити знання про запліднення;

           виховна: формувати і виховувати елементи статевого виховання, гендерної ролі у суспільстві.

           розвиваюча: розвивати біологічний світогляд учнів;

Обладнання:  рис. до параграфу 50, модель молекули ДНК.

Основні поняття та терміни:каріотип, хромосоми, статеві хромосоми,

            гамети, запліднення, мейоз.

Хід уроку

I. Організаційний етап.

II. Актуалізація опорних знань.

   1. Що таке сім’я? Яке її значення в житті людини?

   2. Доведіть, що сім’я має біосоціальну суть?

   3. Чому у статевій функції людини немає нічого непристойного?

III. Мотивація навчальної діяльності.

Питання для бесіди.

  1. Які способи розмноження є?
  2. У чому особливості і переваги статевого розмноження?

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Біологічні структури і механізми запліднення.

Запліднення – злиття чоловічої і жіночої статевої клітини з утворенням зиготи, що неодноразово ділиться.

Характерна спадковість і мінливість.

Хромосоми – структурні елементи ядра із спадковою інформацією. Хромосома з двох ланцюгів молекули ДНК.

Ген – ділянка молекули ДНК, що містить певну спадкову інформацію.

Генотип – сукупність генів організму. Кожен вид має йому властивий набір хромосом у клітині.(рис.103, с.142).

Каріотип – хромосомний набір клітини.

Організм

          Соматичні клітини Статеві клітини= гамети

 

Хромосоми парні =гомологічні Хромосоми непарні набір

набір диплоїдний гаплоїдний 23 хромосоми

46=23 пари

       22 пари аутосоми ХУ

        23 – я-статеві ХХ

     

Мейоз – поділ клітини, що веде до зменшення кількості хромосом. Проходе у статевих залозах і утворюються гамети.

Гаметогенез – процес розвитку та формування гамет.

Статеві клітини

                          Чоловічі                          Жіночі

                        22+Х, 22+О                                                                          22+Х

2. Запліднення.

1. Зливаються чоловіча і жіноча гамети з гаплоїдним набором.

2. Утворюється зигота з диплоїдним набором як у соматичних.

3. Містить ознаки двох організмів.

3. Спадковість і мінливість

Спадковість – властивість організмів передавати ознаки нащадкам.

Мінливість – здатність організму набувати нових ознак.

Форми мінливості

 Спадкова            Неспадкова

 (генотипова) (фенотипова)

 зміни і мутації в генотипі                                          зміни в організмі під впливом

                                                          середовища і часу.

 V. Закріплення і систематизація знань учнів.

1. Чому хромосоми вважають «цеглинками» спадковості?

2. У чому відмінність між соматичними і статевими клітинами?

3. У чому відмінність між чоловічими і жіночими статевими клітинами?

4. Що таке запліднення?

5. Яке його біологічне значення?

VI. Домашнє завдання.

Опрацювати параграф 50, завдання 1-9; 1-2;*ст. 144.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2021
Переглядів
455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку