Урок "Поточна робота на РРО"

Про матеріал
Урок виробничого навчання № 2.2 Професія: Продавець продовольчих товарів; Група: 18-П; Курс – 1; Місце проведення: кабінет - лабораторія . Тема програми: Модуль 3.2 – Робота на реєстраторах розрахункових операцій. Тема уроку: Поточна робота на РРО. Мета завдання: Мета уроку: Навчальна – закріпити практичні навички та відпрацювати прийоми поточної роботи на РРО різних типів. Розвиваюча – розвивати в учнів логічне мислення, вміння аналізувати та порівнювати. Виховна – прищеплювати учням любов до обраної професії; сприяти підвищенню професійного рівня учнів, як майбутніх продавців, контролерів-касирів; виховувати почуття відповідальності за збереження матеріальних цінностей. Тип уроку: урок формування вмінь та навичок. Матеріально-технічне забезпечення уроку: ЕККА «Міні-600», «Міні- Т400», «ЕКСЕЛЛИО DPU 500»; фото клавіатури, грошова скринька, гроші, мультимедійне обладнання, відеофільм, інструкційні карти, схеми, конспекти лекцій, роздатковий матеріал. Міжпредметні зв’язки: 1.Реєстратори розрахункових операцій. 2. Організація та технологія торговельних процесів. 3. Охорона праці. Навчально-виробничі роботи: 1. Відпрацювання навичок при виконанні реєстрації покупок на РРО «Міні-600». Робота над помилками. 2. Відпрацювання навичок при виконанні реєстрації покупок на РРО «Міні-Т400». Робота над помилками. 3. Відпрацювання навичок при виконанні реєстрації покупок
Перегляд файлу

Урок виробничого навчання № 2.2

Професія: Продавець продовольчих товарів;

Група: 18-П; Курс – 1;

Місце проведення: кабінет -  лабораторія .

Тема програми: Модуль 3.2 – Робота на реєстраторах розрахункових операцій.

Тема уроку: Поточна робота на РРО.

Мета завдання:

Мета уроку:

Навчальна – закріпити практичні навички та відпрацювати прийоми поточної роботи на РРО різних типів.

Розвиваюча – розвивати в учнів логічне мислення, вміння аналізувати та порівнювати.

Виховна – прищеплювати учням любов до обраної професії; сприяти підвищенню професійного рівня учнів, як майбутніх продавців, контролерів-касирів; виховувати почуття відповідальності за збереження матеріальних цінностей.

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.
Матеріально-технічне забезпечення уроку: ЕККА «Міні-600», «Міні- Т400», «ЕКСЕЛЛИО DPU 500»; фото клавіатури, грошова скринька, гроші, мультимедійне обладнання,  відеофільм, інструкційні карти, схеми, конспекти лекцій, роздатковий матеріал.
Міжпредметні зв’язки:
1.Реєстратори розрахункових операцій.
2. Організація та технологія торговельних процесів.
3. Охорона праці.

Навчально-виробничі роботи:

  1. Відпрацювання навичок при виконанні реєстрації покупок на РРО «Міні-600». Робота над помилками.
  2. Відпрацювання навичок при виконанні реєстрації покупок на РРО «Міні-Т400». Робота над помилками.
  3. Відпрацювання навичок при виконанні реєстрації покупок на РРО «Екселлио DPU500». Робота над помилками.
  4. Відпрацювання навичок при виконанні реєстрації покупок на РРО «Міні-600». Робота зі сканером.
  5. Відпрацювання навичок при виконанні відмови від товару, або від всієї покупки на РРО «Міні-Т400». Робота над помилками.
  6. Відпрацювання навичок при виконанні відмови від покупки на РРО «Екселлио DPU500». Робота над помилками

    7. Відпрацювання навичок роботи на РРО у робочому режимі.

 

Час заняття 6 годин.

Хід уроку

Організаційна частина:5хв.

  1. Привітання учнів.
  2. Перевірка присутніх учнів
  3. Перевірка зовнішнього вигляду та готовність учнів до уроку.
  4. Перевірка безпечних умов роботи.

Вступний інструктаж:40хв.

Повідомлення теми програми та теми уроку.

Повідомлення мети уроку.

Проведення інструктажу з охорони праці та опитування учнів з питань охорони праці при роботі з РРО.

Мотивація уроку. Проблемна ситуація.

Розглянемо ситуацію
Ви працюєте контролером-касиром у супермаркеті. При реєстрації покупки, з’ясувалося, що покупець забув гроші вдома. Які ваші дії?

Ви, майбутні продавці, контролери-касири, повинні знати правила експлуатації різних типів касового обладнання, обслуговувати покупців швидко та ввічливо, дотримуватися толерантності у спілкуванні з покупцями, бути справжніми майстрами своєї справи. Адже професія ваша цікава та дуже потрібна людям.
Актуалізація опорних знань учнів
Тест «досягнень»

Додаток 1., додаток 2.

 

ІІІ. Самостійна робота учнів та поточний інструктаж майстра 210 хв.

  1. Підготовка робочого місця контролера-касира на РРО різних типів.
  2. Підготовка РРО  до роботи: установка чекової і контрольної стрічок (дотримання техніки безпеки).
  3. Отримання поточного денного звіту Х.
  4. Введення суми розмінних грошей.
  5. Запис у 2 розділі КОРО на початок робочого дня.
  6.  Отримання чеку зі здачею.
  7. Отримання чеку з відмовою від покупки.
  8. Реєстрація покупок через сканер.
    ІV. Заключний інструктаж.

При підведенні підсумків майстер наголошує, що знання порядку виконання заключних операцій та оформлення книги обліку розрахункових операцій є важливим етапом у роботі касира, тому учні повинні добре засвоїти дану тему і застосовувати ці знання на практиці.
Майстер вказує на позитивні та негативні аспекти роботи групи та окремих учнів, оцінює їх відповіді та виставляє оцінки.

Домашнє завдання
«Робота на електронних контрольно-касових апаратах різних типів» С.О. Новак стор.
 

 

 

Майстер в/н _______________ Г.П. Попова

Додаток 1

Алгоритм реєстрації товарів у робочому режимі.

 

Продаж за кодами:

Кільк. тов. – Х - № коду – Код тов... – ПС – ОПЛ

 

Продаж зі здачею:

Кільк. тов. – Х - № коду – Код тов... – ПС – сума грошей від покупця - ОПЛ

Виправлення помилок:

ЕККА «Міні - 600», «Міні - 500», «Міні – Т400»

 

Відмова від товару (анулювання любої суми в чекі до натискання «ОПЛ»)

Кільк. тов. – Х - № коду – код тов... – ПС… - С – «-» - кільк. тов. – Х - № коду – код тов. – ПС – ОПЛ.

Анулювання чеку:

Кільк. тов. – Х - № коду – код тов... – ПС – АН/ЦІНА – ОПЛ.

 

РРО «ЕКСЕЛЛИО DPU 500», «Datecs – MP50»

Відмова від товару: (анулювання любої суми в чекі до натискання «ОПЛ»)

Кільк. тов. – Х - № коду – код тов... – ПС… - С – «АН» - кільк. тов. – Х - № коду – код тов. – ПС – ОПЛАТА.

 

Анулювання чеку:

Кільк. тов. – Х - № коду – код тов... – ПС – АН – ОПЛАТА.

 

Робота зі сканером:

Штриховий код— це символ, що складається з чіткого малюнку смуг і простору між ними, що ілюструє машинний код букв і чисел. Наявність на товарі штрих - кодової позначки свідчить про можливість отримати повну та достовірну інформацію про  деякі з найбільш істотних параметрів продукції: його повну назву, тип, призначення, виробника, про відповідність характеристик товару до національних вимог та правил, про термін та умови зберігання тощо. 

         Кожному виду виробу привласнюється свій номер. Перші 2 цифри означають країну походження (виробника або продавця) продукту, наступні 5 цифр – код підприємства-виробника або продавця, далі 5 цифр – це код товару (його споживчі властивості) і остання – це цифра для контролю правильності зчитування штрихкоду сканером (сканування).

1. Код країни

2.Код виробника 
3. Код товару 
4. Контрольна цифра
5.  Знак товару, виготовлений за ліцензією

В Україні діє низка нормативів, які визначають товари, що підлягають обов'язковому маркуванню. Обов'язкову наявність штрихового коду на товарі зумовлюють потреби сучасних підприємств оптової та роздрібної торгівлі.

    https://lh4.googleusercontent.com/Fb4hz3xO_6W6wi5W673UHeOEvt49G_p9DV4K9tn5WlUFRDFvTd9UCfKuNRXH5uVmq814HaWNBfF3ZUhUOFrYX8uvEPQilONEPJSbgAya59RIGV8pdB7yqwwAgL1O8oei8Q5ydMqAwHduZU_DZQ 

 

Ска́нер штрих-ко́ду -  це пристрій, який зчитує штрих-код, що нанесений на упаковку товару, і передає цю інформацію в комп'ютер, касовий апарат чи POS-термінал.

Сканери штрих-кодів можна розділити на 3 класи:

  • контактні (CCD), які читають код щільно з поверхні та є найдешевшими (на цей час майже не використовуються);
  • лазерні, які читають код з відстані (для різних моделей від 5 до 10 м);
  • багатоплощинні сканери, які читають код у будь-якому місці об'єкту, що проноситься перед ним.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

ІНСТРУКЦІЙНО-ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА

№ з/п

Назва операції

Обладнання, інструмент, матеріали

Послідовність

виконання

Техніки безпеки

1

2

3

4

5

1

Продаж товару через сканер 

Касова стрічка, «Міні – 600», сканер

 

Беремо товар і знаходимо на ньому штрих-код;

Проводимо сканером по штрих-коду до появи сигналу;

Натискаємо кл. ПС;

Набираємо суму грошей покупця;

Натискаємо кл. ОПЛ

При роботі дотримувати ТБ

2

Відмова від покупки 

Касова стрічка, «Міні – 600», сканер

 

Беремо товар і знаходимо на ньому штрих-код;

Проводимо сканером по штрих-коду до появи сигналу;

Натискаємо кл. ПС;

Натискаємо кл. «-» і проводимо сканером по штрих-коду товару від якого відмовляється покупець;

Натискаємо кл. ОПЛ

При роботі дотримувати ТБ

 

 

 

docx
Додано
20 січня 2021
Переглядів
1300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку