Доброму всюди добре.
2.Тема. Повага до себе та інших.
Мета уроку:
формування ключових компетентностей: вміння вчитися – організовувати своє робоче місце; соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, здоров'язбережувальної – вміти правильно сидіти за партою;
формування предметних компетентностей: формувати в дітей уявлення про життя як найвищу цінність, розвивати вміння аналізувати ситуацію, сприяти виявленню позитивного ставлення до інших людей, усвідомленню значення конкретної людини в житті інших; виховувати гуманне ставлення, повагу до людей.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: дзеркало, чисті аркуші паперу, кольорові олівці, відеозапис мультфільму «Помста кота Леопольда», ілюстрації до кількох казок, картки з назвами рис характеру.
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням мультимедійної презентації, інтерактивних технологій.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
Гра «Мікрофон».
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
Бесіда.
(Відповіді дітей. Якщо учні не зможуть відповісти, говорить учитель: людина.)
(Учитель пропонує підійти до столу й зазирнути в дзеркало. Передбачається здивування, запитання.)
ІV. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
(Звучить легка музика. Діти малюють себе у майбутньому в тій професії, про яку мріють. Малюнки вивішуються на дошці.)
2.Бесіда.
3.Робота в парах. Створення аплікації.
Використовуючи папір, зберіть із розрізнених деталей композицію й наклейте так, щоб утворилась аплікація «Наша планета – Земля». Аплікацію діти створюють на дошці.
4. Фізкультхвилинка.
Станьмо, діти,в дружне коло.
Як багато нас довкола.
Дружно сіли, дружно встали,
Покрутились, пострибали.
Ти мій друг і я твій друг –
Скільки посмішок навкруг.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ.
1. Бесіда.
- Пригадайте героїв мультфільму «Помста кота Леопольда». Чи вдалося мишенятам розлютити кота Леопольда? Чому? (Тому що кіт Леопольд добрий, ввічливий.)
Вчитель показує ілюстрації до різних казок.
Хто здоровим хоче буть,
Усміхатись не забудь.
Ти ранесенько вставай,
Всіх навколо привітай!
Діти розділяються на групи й одержують картки з назвами різних рис характеру (доброта, сміливість, дбайливість, чесність) і слухають опис ситуації. Потрібно дібрати певну рису характеру, яка знадобиться в тому чи іншому випадку.
* Ми знайшли птаха. У нього зламане крило. Віднесли його до ветенара. Птаха вилікували. (Дбайливість)
* Хлопчик забув вивчити вірш. Він підійшов до вчителя, вибачився й попроси дозволу вивчити на наступний урок. (Чесність).
* Ми гралися біля будинку. Бродячий пес став гарчати на дівчинку. Ми з другом взяли палицю і відігнали собаку. (Сміливість).
* Один хлопчик забув принести альбом. Ми поділилися з ним. (Доброта).
- Які риси характеру виявили діти в цих ситуаціях?
- Вам сподобались вчинки дітей?
3. Складання правил етичної поведінки.
Діти, для того щоб кожен із вас був завжди добрим, чесним, порядним, ввічливим і працювитим, нумо складемо правила життя класу. Тільки в разі дотримання цих правил, вас поважатимуть, любитимуть. Отже, необхідно:
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Бесіда.
2.Вправа «Що потрібно?»
Діти, уявіть, що наша планета порожня. Яких людей ви хочете поселить на ній, щоб вона стала «Планетою Здоров'я»? ( На жовтих кружечках діти малюють обличчя людей і прикріплюють на створену аплікацію.)
Література: