16 червня о 18:00Вебінар: Збереження здоров’я дітей з особливими освітніми потребами

Урок "Повага до себе та інших"

Про матеріал
Навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров’я – одне з найважливіших завдань сучасної школи. Але найповніше це завдання реалізується через предмет «Основи здоров’я». Особливістю представлених розробок планів – конспектів та презентацій є організація практичної, ігрової, індивідуальної та колективної діяльності учнів, що базується на взаємодії вчителя з учнями і учнів, які впливають на емоційний, інтелектуальний та духовний розвиток учня.
Перегляд файлу

 

Доброму всюди добре.

 

2.Тема. Повага до себе та інших.

Мета уроку:

формування ключових компетентностей: вміння вчитися – організовувати своє робоче місце; соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, здоров'язбережувальної – вміти правильно сидіти за партою;

формування предметних компетентностей: формувати в дітей уявлення про життя як найвищу цінність, розвивати вміння аналізувати ситуацію, сприяти виявленню позитивного ставлення до інших людей, усвідомленню значення конкретної людини в житті інших; виховувати гуманне ставлення, повагу до людей.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: дзеркало, чисті аркуші паперу, кольорові олівці, відеозапис мультфільму «Помста кота Леопольда», ілюстрації до кількох казок, картки з назвами рис характеру.

Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням мультимедійної презентації, інтерактивних технологій.

ХІД УРОКУ                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Гра «Мікрофон».

  • Чи подібні люди між собою?
  • Як необхідно ставитись до інших людей?
  • Як повинні поводитись діти між собою?
  • Чи залежить здоров'я дитини від її поведінки?

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

Бесіда.

  • Діти, як ви вважаєте, хто найголовніший на Землі?

(Відповіді дітей. Якщо учні не зможуть відповісти, говорить учитель: людина.)

  • А яка людина найголовніша?Хто вона? Ви бачили її?
  • Сьогодні ви зможете побачити цю людину.

(Учитель пропонує підійти до столу й зазирнути в дзеркало. Передбачається здивування, запитання.)

  • Сьогодні на уроці ми поговоримо проте, якою має бути людина.

ІV. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Конкурс малюнків «Ким я хочу бути?»

(Звучить легка музика. Діти малюють себе у майбутньому в тій професії, про яку мріють. Малюнки вивішуються на дошці.)

  •  Кожна людина любить мріяти й хоче, щоб її мрії здійснилися. Нехай справджуються ваші мрії.
  • Розкажіть, чому ви обрали саме цю професію?(Учитель по черзі викликає учнів, а вони пояснюють свій вибір.)
  • Молодці, діти, кожний із вас , крім того, що назвав свою майбутню професію, сказав, яку користь він приноситиме оточуючим. Виходить, найголовніша людина на землі - це кожен із вас, тому що саме завдяки вам на землі побільшає добрих справ.
  • Якою ж має бути найголовніша людина на землі? (Доброю)
  • Діти, як ви розумієте висловлення: «Людина збереже планету»?

  2.Бесіда.

  • Скажіть , діти, чи залежить наше життя та здоров'я від того, що нас оточує?
  • Чи можемо ми залишитися байдужими до того, що нас оточує?
  • Що б ви сказали дітям, які знищують природу?

  3.Робота в парах. Створення аплікації.

      Використовуючи папір, зберіть із розрізнених деталей композицію й наклейте так, щоб утворилась аплікація «Наша планета – Земля». Аплікацію діти створюють на дошці.

  • Молодці, діти, на нашій аплікації присутнє сонце, адже воно всім на Землі дарує життя. Сонце символізує світло, добро, мир.
  • Чи називають вас мами «сонечко моє»?
  • На планеті ви, як маленькі промені сонця, теж повинні робити добрі справи, щоб усім жилося весело й щасливо.
  • На аплікації людина тримає планету на руках. Що це означає на вашу думку? (Вона відповідає за неї, повинна охороняти навколишній світ.)
  • А якою має бути людина, щоб у неї на все вистачало сил? (Міцною, здоровою.)

4. Фізкультхвилинка.

Станьмо, діти,в дружне коло.

Як багато нас довкола.

Дружно сіли, дружно встали,

Покрутились, пострибали.

Ти мій друг і я твій друг –

Скільки посмішок навкруг.

 V. ЗАКРІПЛЕННЯ  ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ.

    1. Бесіда.

    - Пригадайте героїв мультфільму «Помста кота Леопольда». Чи вдалося мишенятам розлютити кота Леопольда? Чому? (Тому що кіт Леопольд  добрий, ввічливий.)

Вчитель показує ілюстрації до різних казок.

  • Як закінчуються всі казки? Чому в казках добро перемагає зло? (Тому що добрим людям жити легше. Вони веселі, доброзичливі, виховані з ними хочеться спілкуватися.)

Хто здоровим хоче буть,

Усміхатись не забудь.

Ти ранесенько вставай,

Всіх навколо привітай!

  1. Робота в групах.

      Діти розділяються на групи й одержують картки з назвами різних рис характеру (доброта, сміливість, дбайливість, чесність) і слухають опис ситуації. Потрібно дібрати певну рису характеру, яка знадобиться в тому чи іншому випадку.

* Ми знайшли птаха. У нього зламане крило. Віднесли його до ветенара. Птаха вилікували. (Дбайливість)

* Хлопчик забув вивчити вірш. Він підійшов до вчителя, вибачився й попроси дозволу вивчити на наступний урок. (Чесність).

* Ми гралися біля будинку. Бродячий пес став гарчати на дівчинку. Ми з другом взяли палицю і відігнали собаку. (Сміливість).

* Один хлопчик забув принести альбом. Ми поділилися з ним. (Доброта).

- Які риси характеру виявили діти в цих ситуаціях?

- Вам сподобались вчинки дітей?

   3. Складання правил етичної поведінки.

   Діти, для того щоб кожен із вас був завжди добрим, чесним, порядним, ввічливим і працювитим, нумо складемо правила життя класу. Тільки в разі дотримання цих правил, вас поважатимуть, любитимуть. Отже, необхідно:

  • Учитися слухати й чути;
  • Нікого не кривдити;
  • Не обманювати;
  • Не залишати людину в біді;
  • Бути добрим і чуйним;
  • Учитися поступатися;
  • Цінувати й берегти дружбу;
  • Думати   не тільки про себе, а й про інших;
  • Уживати ввічливі слова;
  • Відповідати за кожен свій вчинок.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 1. Бесіда.

  • Чому життя – найвища цінність?
  • Яких людей люблять і поважають?(Сміливих, чесних, добрих, ввічливих)
  • Які поради ви будете використовувати?

2.Вправа «Що потрібно?»

Діти, уявіть, що наша планета порожня. Яких людей ви хочете поселить на ній, щоб вона стала «Планетою Здоров'я»? ( На жовтих кружечках діти малюють обличчя людей і прикріплюють на створену аплікацію.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

  • Бех І.Д. Основи здоров'я, 1 клас/К.Алатон, 2012. – 109с.
  • Бей П.І. Основи здоров'я у запитаннях і відповідях, 1-4 класи/Т.Богдан,2005. -98с.
  • Волкова Т М. Творчі ігри, завдання, тести для дітей 6-12 років/Х.Книжний клуб,2005. – 108с.
  • Ж-л Початкова школа №9 2016, 28-32с.

 

doc
Додано
3 січня
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку