У здорової людини гарний настрій.
4.Тема. Емоції та настрій людини. Як покращити настрій. Практична робота:вправа «Вгадай емоцію».
Мета уроку:
формування ключових компетентностей: вміння вчитися – організовувати своє робоче місце,соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, здоров'язбережувальної – дбайливо ставитись до свого здоров'я;
формування предметних компетентностей: розкривати значення і вплив настрою і почуттів на здоров'я людини; формувати в дітей уміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій, визначати емоційний стан за описом, розвивати навички ввічливого спілкування з однолітками; виховувати доброзичливість, бажання покращувати настрій собі й оточуючим.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: картки з назвами емоційного стану людини, різнокольорові кружечки (зелені і червоні), підручник.
Особливості проведення уроку: урок розроблений з використанням мультимедійної презентації, інтерактивних технологій.
ХІД УРОКУ
І.ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
Іі. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
2.Перегляд фрагмента із мультфільму.
- Кому погрожував крихітка Єнот?
- Кого він злякався?
- Що йому порадила мама?
- З яким настроєм він повертався?
3.Гра «Мікрофон»
- В яких випадках у вас буває хороший настрій?
(отримав гарну оцінку, зустрів друга, прочитав гарну книгу, …)
ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про те, що необхідно робити, щоб у нас і наших близьких був гарний настрій. Адже від гарного настрою в людини покращується самопочуття, а якщо людина весь час сумує, вона може навіть занедужати.
ІV. ПЕРВИННЕ СПРИЙНЯТТЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Робота з підручником (с.115)
Натрій людини впливає на її почуття. Почуття – це те, що людина відчуває в різних ситуаціях. Зараз ми спробуємо визначити, що відчуває дитина, коли:
2.Рухавка.
Гопи–скоки – руки в боки,
Прилетіли три сороки.
Сіли вони на тинок,
Відпочили – і в танок. (Під музику учні танцюють).
3.Гра «Розсипанка»
Розгляньте малюнки в підручнику на с.116 і прочитайте назви почуттів.
(До позитивних належать: Радість. Упевненість. Відсутність страху,сором'язливість, рішучість, веселість, захоплення тощо. До негативних – страх, злість, смуток, незадоволення, недовірливість, розпач, зневіра тощо.)
- Які емоції небезпечні для здоров'я, можуть спричинити різні захворювання?
4.Робота в парах.
- У парі з однокласником потренуйтесь розпізнавати почуття. Спочатку один задумує почуття і зображає його. Інший вгадує, яке це почуття. Потім міняєтесь ролями.
5.Гра «Імітація»
Чики-брики всі встають,
На зарядку всі ідуть.
Руки в сторони тримають
Присідають, присідають.
Головою крутять сміло,
Так, як соняшник, уміло.
А в долоні - три хлопки –
Підстрибують малюки.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
2.Відгадування кросворду.
- Відгадавши завдання кросворду, ми дізнаємось, які почуття позитивно впливають на наше здоров'я.
1.Надійка могла годинами малювати і малювати. (Захоплення)
2.Сашко зустрів своїх друзів. (радість)
3. Бабуся в'язала Катрусі рукавички. (Спокійність)
4. Собака намагався вкусити малюка. Андрійко кинувся на допомогу. (Рішучість)
5. Матуся ніжно пестила голівку донечки. (Доброта)
6. Юра з нетерпінням розмотував подарунок. (Цікавість)
7. Марійка не наважувалась підійти до гурту. (Сором'язливість)
3. Бесіда.
Людина завжди певним чином реагує на все, що її оточує. Ці переживання можуть бути і позитивні, і негативні. Корисні для здоров'я - лише позитивні Нумо, діти, подумаймо, як покращити настрій. (Діти називають свої варіанти.)
Якщо ти смієшся мало,
Непривітним ходиш, злим,
Шлях в житті не буде вдалим,
Буде хибним та важким.
така потрібнаПерешкоди у дорозі та біду зустрінеш ти.
І не будеш ти у змозі ворогів перемогти.
Краще будь привітним, щирим,
Світлу посмішку даруй,
До людей приходь із миром,
Поважай усіх, шануй!
Словом добрим примирися
З ворогами назавжди,
І тоді не будеш мати
В вірних друзях ти нужди!
Володимир Кузьменков
VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.
Вправа «Вірю – не вірю»
* Доброму все вдається. (так)
* У веселого багато друзів. (Так)
* Терплячість допомагає у навчанні.(Так)
* Злого всі поважають. (Ні)
* Сором'язливих висміюють друзі. (ні)
* Ніщо не дається так дешево, і не ціниться так дорого, як ввічливість. (так)
Література: