Як дитина грається, так їй і здоров'я посміхається.
5.Тема. Ігри, що сприяють гарному настрою.
Мета уроку:
формування ключових компетентностей: соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, громадської – знати свої обов'язки в грі, здоров'язбережувальної – дбайливо ставитись до свого здоров'я;
формування предметних компетентностей: виробляти в дітей вміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій, розвивати навички ввічливого спілкування з однолітками; виховувати доброзичливість, бажання покращувати настрій собі й оточуючим.
Тип уроку: урок-гра
Обладнання:кружечки різного кольору, картки з частинами ввічливих слів, відеозапис мультфільму «Просто так»
Особливості проведення уроку:урок розроблений з використанням мультимедійної презентації.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
ІІІ.МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
Перегляд мультфільму «Просто так» із наступним обговоренням.
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ
Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про те, що необхідно робити, щоб у вас і ваших близьких був гарний настрій. Адже від гарного настрою покращується самопочуття, а якщо людина весь час сумує, вона може навіть занедужати.
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота в групах. Гра «Збери слово».
Які слова можуть покращити наш настрій, ми довідаємось, коли кожна група збере з поданих частин слова.
(Кожна група отримає набір карток)
Будь лас ка
Дя ку ю
Про бач те
До по ба че ння
Доб рий день
Доб ро го ран ку
Пе ре про шу ю
2.Розучування ігор
«Пантоміма»
Учневі пропонується, щоб він, використовуючи міміку, жести і не вимовляючи ані звуку, зобразив ту чи іншу тварину так, щоб усі здогадались,хто це. (Цю гру доцільно використовувати на уроках природознавства, розвитку мовлення.)
«Сонечко, парканчик, промінці»
Учитель, поступово збільшуючи темп, у будь-якому порядку дає учням такі команди: «Сонечко!», «Парканчик!», «Камінці!». Діти на команду «Сонечко!» розчепірюють пальці на руках, за командою «Парканчик!» стуляють пальці та випрямляють долоні, на команду «Камінці!» стискають руки в кулаки. (Цю гру доречно використати як фізкультхвилинку.)
«Якщо весело тобі»
Якщо весело тобі, то роби так
(плескаємо в долоні) – двічі.
Якщо весело тобі, то й іншому покажи.
Якщо весело тобі, то роби так.
(плескаємо в долоні) - двічі.
Якщо весело тобі, то роби так
(тупаємо ногами) – двічі.
Якщо весело тобі, то й іншому покажи.
Якщо весело тобі, то роби так.
(тупаємо ногами) - двічі.
Рухи можуть бути найрізноманітніші.
Цю гру доречно використовувати на уроках під час вивчення тем, що потребують значного розумового навантаження.
3.Українські народні ігри
Ще з часів Київської Русі наші пращури цінували здоров'я, загартованість, спритність. Свою силу, винахідливість, кмітливість вони проявляли в іграх та забавах, які часто проводили у традиційні свята. От ми і поговоримо про народні ігри здорового способу життя.
Народ вигадав багато різноманітних ігор. Граючись, діти вчилися різним життєвим премудростям.
Грайтесь, дітки, забавляйтесь
Та розуму научайтесь,
Бо давно говорять люди,
Хто розуму не має,
Того щастя обминає
Олена Пчілка
а) Сьогодні ми познайомимось з правилами гри «Птахи».
Діти обирають собі назву будь-якого птаха і сідають на відкритому місці.
Гравець підходить до них і каже:
Той, хто називається « голубом», підводиться і біжить до визначеного місця, а цей його доганяє. Як «голуб» не встигне сісти на своє місце і його спіймають, то стає на місце того, який ловив. Гру продовжують поки не втомляться.
б) Тепер познайомимось із правилами гри «Коромисло» і пограємо.
Грають двоє. Стають один до одного спинами, зчіпляються руками, мов коромисло з відрами. Перший нахиляється вперед і таким чином підіймає другого. Далі знову вирівнюються, а потім другий так само нахиляється і підіймає першого і т. д..
в) Гра «Вишні-черешні»
Діти утворюють коло з «подружками» всередині і починають співати:
Вишні-черешні розвиваються,
Синє озеро розливається.
Під спів першого куплета дві «подружки», побравшись за руки, рухаються в колі в певному напрямку.
Ясне сонечко усміхається,
Жито силоньки набирається.
На другий куплет коло зупиняється, «подружки» теж. Усі здіймають руки – до сонечка, потім поступово опускають їх перед собою і на рівні талії розводять у боки долонями догори.
Через тин вишня похилилася,
Дві подруженьки посварилися.
Співаючи третій куплет, кожна дитина піднімає до правого плеча стулені долоні і схиляє на них голову. Зі словами «дві подруженьки…» дійові особи відвертаються одна від одної (стають спина до спини) із сумно похиленими на долоні голівками, злегка, в ритмі пісні, погойдуються то вліво, то вправо.
Тобі яблучко, мені грушечка,
Не сварімося, моя душечко.
Недовго була сварка, «подружки» вирішили помиритись. Ось вони повертаються обличчям до середини і правою рукою подають ода одній яблучко.
Зі словами «мені грушечка…» кожна «подружка» наближає витягнуту руку долонею до себе, начебто бере собі грушу.
Діти в колі виконують такі самі рухи. Після слів «не сварімося…» «подружки» з'єднуються зігнутими в ліктях лівими руками і обертаються «млиночком» проти годинникової стрілки.
Діти в колі, взявшись у боки (або одна рука – в боки, а друга – над головою), кружляють доріжкою-кружальцем.
Тобі яблучко, мені зернятко,
Не сварімося, моє серденько.
Під спів останнього куплета «яблучко» і «зернятко» подаються лівою рукою, а у «млиночок» «подружки» з'єднуються правими руками і обертаються.
Далі «подружки» обирають замість себе інших, і гра починається знову
VІ.ПІДСУМОК УРОКУ
Література: