1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок "Повітря та його властивості"

Про матеріал
Конспект уроку містить ранкову зустріч, роботу в парах, групах, проведення дослідів, що відповідає концепції НУШ. Завдання, використані на уроці, формують ключові компетентності в молодших школярів.
Перегляд файлу

 

Тема. Повітря та його властивості

Мета: з’ясувати властивості повітря і значення повітря в природі;

учити досліджувати властивості повітря, проводити досліди, фіксувати і аналізувати результати, дотримуватися інструкцій  і  правил техніки безпеки під час проведення демонстраційних дослідів; виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: кольорові смужки, «снігова куля», целофанові кульки, ємність з водою, трубочки, камінці, набори LEGO, дошка з буквами, листки з завданнями.

Технічне забезпечення: презентація.

                                                  Х і д      у р о к у

І Ранкова зустріч

  1.Вітання.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви і бажаю вам я.

Хай плещуть долоньки і тупають ніжки.

Кивають голівки і сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Шановні гості.

  2.Виступ літописця.

- Сьогодні середа, 5 грудня 2018 рік. Грудень – перший місяць зими і останній місяць року.

  3. Виступ синоптика.

  4. Повідомлення вчителя.

- Синоптик нам нагадала, що вже почалася зима, тому і тема цього тижня буде «Зима»

  5.Психогімнастика «Усміхніться».

- Діти, візьміть кожен, будь ласка, смужку того кольору, який вам найбільше до вподоби. А тепер давайте порадіємо кожному кольору зими.

- Порадіймо зимовому дереву!

(Діти піднімають угору смужку коричневого кольору і усміхаються.)

- Усміхніться небу! (Синій.)

- Порадійте ялиночці! (Зелений.)

- Посміхніться снігу! (Білий.)

- Порадійте горобині! (Червоний.)

6.Обмін інформацією.

- Зима вступає у свої права. І на нашому уроці вона теж буде володарювати.

«Які ж сюрпризи нам готує зима?» Це тема нашого дня.

 Зараз зручно вмостіться на килимку та послухайте казочку про зиму. Заплющуйте оченята і уявляйте, що все це відбувається з вами.

 Слухання і обговорення казки.

   Жила собі Зима – біла, пухнаста, весела. Дуже любила пустувати, веселитись, але в неї не було друзів. Вирішила Зима потоваришувати з людьми. Завітала вона до кожного двору. Холодно стало на вулиці, поховались люди по домівках. Зима почала роздувати щічки та лякати всіх своїм свистом – ще холодніше стало. Люди затопили печі, одяглися тепліше. Не злякалися вони Зими, жили своїм життям, працювали. Розлютилася біла красуня, покликала братів-вітрів. Дмуть вітри, а Зима все снігом  сипле, тріскучими морозами людям погрожує. Так лютувала всю ніч, що й річки, й озера, і моря кригою скувала. Уранці вибігли дітлахи з теплих домівок – і гайда на лижах, на ковзанах, на санчатах кататися.                                                                                                                     

   Зраділа Зима, полюбила людей. Відтоді щороку до нас приходить.        

– Про яку пору року йдеться у казці?       - Чи злякались люди зимових витівок?                                                                     - Що люди почали робити взимку?          - Чи полюбила Зима людей? За що?                                                                             - Чи любите ви зиму? Дізнаємося про це під час гри.

7.Гра «Яка зима?»

    Учитель по черзі кожному кидає «снігову кулю» і запитує: «Яка зима?» Діти ловлять кулю, називають ознаки зими (біла, пухнаста,        сніжна, морозна, тріскуча, грайлива, святкова, весела, тощо.)

8. Щоденник вражень.  Тема: «Я очікую від зими багато сюрпризів.»                                     

  «Зиму я уявляю так…»

  «Взимку я люблю кататися на…»

9.Фізкультхвилинка (руханка)

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

                 Сьогодні на уроці, як і у природі, буде панувати зима.

(На дошці малюнок зими.)

  •    Володарка снігів, морозів і холодних вітрів прийшла до нас не з пустими руками, а з подарунком. (Вчителька показує білу хмаринку, зроблену з синтепону.)
  •    Про що ми будемо говорити на уроці поки що секрет. Спочатку відгадаємо загадку від зими.

Таке велике, що займає увесь світ, таке маленьке, що в щілину зайде. (Повітря.)

- Отже сьогодні на уроці ми будемо вивчати повітря і його властивості.

ІІІ.Вивчення нового матеріалу.

1.Бесіда.

- До якої природи належить повітря?

- Діти, щоб більше дізнатися про повітря нам потрібно провести що? (Досліди.)

- А хто проводить досліди?(Вчені)

- Отже давайте ми зараз з вами перетворимося на вчених.

- Шановні вчені! Давайте вивчати повітря та його властивості.

Подивіться на екран. На ньому вибачите Землю, нашу планету, з космосу. Навколо Землі голубий обідок – це і є товстий шар повітря, або ще називають – атмосфера. Це слово є у нас на стіні слів.

2.Повітряна лабораторія.

Дослід 1.

- Де ж знаходиться повітря? Візьміть зошити і помахайте ними перед обличчям. Що ви відчули? Це і було повітря.

- Тепер подивіться навколо нас скрізь повітря. Але ми все рівно  бачимо один одного. Отже повітря яке? (Прозоре.)

- Як ви думаєте, а повітря можна спіймати? Давайте попробуємо.

Діти беруть мішечки і « ловлять» повітря.

Висновок.

       Повітря безбарвне, прозоре, без запаху.

Дослід 2.

       - А тепер давайте опустимо в ємність з водою повітряну кульку.               

      – Що ж сталося? Чому вона не тоне?

Висновок.

         Повітря легше за воду. Отже повітря  легке.

Дослід 3.

         Опустимо трубочку у воду і випустимо повітря. Що відбувається?

Висновок.

         Повітря виходить у вигляді бульбашок.  

Дослід 4.

       Вкинемо у воду шматочок крейди. Що відбувається ? Де взялося повітря в крейді?

Висновок.

       Повітря знаходиться навіть в найменших шпаринках.

3.Робота в зошиті.

       - А тепер свої висновки давайте занотуємо в зошиті.

  Завдання 1.

     - Для чого нам повітря? Давайте затамуємо подих на декілька секунд. Що ви відчули? Хто ще не може жити без повітря на Землі?

Висновок.

     Всі живі організми не можуть жити без повітря.

Гра «Вибери зайвих».

4.Складання діаграми з LEGO.

     Скласти діаграму складу повітря з цеглинок LEGO.

5. Фізкультхвилинка.

      Взяти цеглинку LEGO кольору зими і намалювати нею сусідові по парті на спині сніжинку.

6. Робота в групах.

     Діти об’єднуються в групи по кольорах стрічок.

1 група. Вирішити природничу задачу.

     Дівчинка гралася м’ячем на подвір’ї. Та раптом  м’ячик почав свистіти і пом’якшав. Що сталося?

2група.Вирішити природничу задачу.

3група.Робота з карткою.

4група. Скласти два слова до нашої теми з букв З И М А В І Т Е Р .

5група. Зробити друге завдання в зошиті.

7. Робота з підручником.

- За допомогою чого рухаються ці предмети?

- А що таке вітер?

Розповідь про вітер по презентаціі.

IV. Закріплення.

Гра «Поплескаєм».

- Повітря знаходиться ….

- Повітря не має…                                                                     

 V. Підсумок уроку.        

Рефлексія. Гра «Так чи ні.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Иващенко Люда
Додано
17 січня
Переглядів
392
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку