Урок "Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу . Склад і властивості основних класів неорганічних сполук."

Про матеріал

МЕТА: повторити вивчений матеріал про неорганічні сполуки, закріпити знання про їх будову та властивості, продовжити формувати вміння використовувати дидактичні матеріали; розвити навички колективної роботи, логічного, творчого та критичного мислення, використовувати знання на практиці, складати рівняння реакцій; виховати науковий інтерес, здатність до переборення труднощів, зібраність, комунікативну компетентність

Перегляд файлу

Предмет: ХІМІЯ                                                                                                                          Клас: 9

№ уроку  1                                                                                                                  Дата

ТЕМА УРОКУ: Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу . Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.

МЕТА: повторити вивчений матеріал про неорганічні сполуки, закріпити знання про їх будову та властивості, продовжити формувати вміння використовувати дидактичні матеріали; розвити навички колективної роботи, логічного, творчого та критичного мислення, використовувати знання на практиці, складати рівняння реакцій; виховати науковий інтерес, здатність до переборення труднощів, зібраність, комунікативну компетентність

ТИП УРОКУ: узагальнення та систематизація знань

МЕТОДИ: розповідь з елементами бесіди, фронтальна робота, самостійна робота, групова робота, експеримент

ОБЛАДНАННЯ: роздатковий матеріал, підручник, мультимедія, таблиця Менделєєва, хімічний посуд та реактиви

Хід уроку

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Первинний  інструктаж з БЖД

Діти. Сьогодні в нас з вами не простий урок. Це квест-урок, для якого потрібні команди. Тому зараз розподіліться на 5 груп і займіть свої місця.

2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Що таке хімія? Навіщо її вивчати? Чи пам’ятаєте ви що ми вивчали в 8 класі?

Для нашої гри я роздам вам картки підказки.

3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

На екрані вмикається відео (текст під музику)

Чи готові ви почати гру? Гру яка покаже хто з вас хто? Ви потрапили до лабіринту страху. Вибратись з якого вам допоможуть знання, кмітливість та логіка! Правила гри прості! Якомога швидше вибратись з лабіринту! Вам потрібно виконуючи завдання пробиратись далі та отримувати ключі. За підказку ключ буде забиратись! В лабіринт мешкає сліпень який реагує на гомін! За гучні розмови він буде забирати вас по одному! Ви готові? Поїхали!

4. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ, ЗАВДАННЯ УРОКУ

5. ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ

1- Розгадайте ребуси та знайдіть їх пару (оксид, кислота, сіль, основа) Приклейте частини.

  1. група

Ме+кисл. зал

 

Мех(ОН)х 

ЕухОху 

   Н+кислот. зал.  

2) група

Н+кислот. зал.  

Мех(ОН)х 

Ме+кисл. зал

ЕухОху    

 

3) група

ЕухОху 

Ме+кисл. зал

   Н+кислот. зал.  

Мех(ОН)х 

4) група

Мех(ОН)х 

   Ме+кисл. зал

 

ЕухОху 

Н+кислот. зал.  

5) група

Н+кислот. зал.  

  Ме+кисл. зал

 

ЕухОху  

Мех(ОН)х 

Переверніть листок, якщо вирішили правильно, буде підказка на наступний крок

  1.                Всіх спиняє на дорозі. Й ходить, грає на порозі.(вхідні двері)
  2.                В дні погожі сонцем грає, на морозі - розцвітає. (вікно)
  3.  В лісі росло, в столяра пишалося, в гарного хіміка, реакціями славилося (стіл для демонстрацій)
  4.                Чималенькою буває, безліч знань в собі тримає — В тих знаннях є сторінки  шелестять нам залюбки (книжкова шафа)
  5.                Білий кінь на чорнім полі. Білий слід лишив собою. (крейда на дошці)

2- Перед вами хмаринка тегів. Знайди зайвого і визнач молекулярну масу сполуки. Розшифруй підказку (КОН=56, NaСl= 58,5, К2О=94, Н2О=18, C=12 )

18= стіл для демонстрацій

105= полиця з книгам

94= таблиця розчинності

142= кімнатні квіти

58,5= стіл для демонстрацій

125= шафа з хімічним посудом

56=вчительський стіл

98= стенд

12= остання парта біля полиці

72= двері препараторської

 

3- Практика

  1.                перед вами 3 стакани і фарбники (фенолфталеїн, лакмус, метиленовий оранжевий). Виберіть лише один з них щоб знайти де гідроксид
  2.                перед вами 3 стакани і фарбники (фенолфталеїн, лакмус, метиленовий оранжевий). Виберіть лише один з них щоб знайти де кислота
  3.                перед вами 3 стакани і фарбники (фенолфталеїн, лакмус, метиленовий оранжевий). Виберіть лише один з них щоб знайти де вода
  4.                перед вами пробірка з H2SO4 і реактиви (НCl, NaCl, CaO, NaOH). Виберіть лише один з них, щоб виділити газ
  5.                перед вами пробірка з H2SO4 і реактиви (НCl, NaCl, Zn, CaO,). Виберіть лише один з них, щоб виділити газ

Якщо виконали правильно, вчитель дає наступну підказку.  «Дам тобі я олівець і чистенький піпірець. В руку ти листок візьми і легенько поводи.»

На лиску з’являється текст: 1)  препараторський стіл 2) двері до препараторської 3) ящик в кінці класу 4) шафа 5) препараторський стіл

4- Відповідність. Встановіть відповідність між складом і властивостями речовини

  1.                хлоридна кислота

За основністю:

1.  Одно-

2.  Трьох-

3. Чотирьох-

Бо молекула містить:

А  1 атом Гідрогену

В  1 атом Хлору

С  2 атоми Оксигену

Вона реагує з оксидами:

I   Основними та амфотерними

II  Тільки кислотними

III Основними та кислотними


  1.                ортофосфатна кислота

За основністю:

1.  Одно-

2.  Трьох-

3. Чотирьох-

Бо молекула містить:

А  1 атом Фосфору

В  3 атоми Гідрогену

С  4 атоми Оксигену

Вона реагує з оксидами:

I   Основними та амфотерними

II  Тільки кислотними

III Основними та кислотними


  1.                вуглекислий газ

За складом:

1.  Кислотний

2.  Основний

3. Амфотерний

Бо молекула містить:

А  метал

В  неметал

С  2 атоми Оксигену

Реагуючи з водою утворює:

I   кислоту

II  оксид

III сіль


  1.                натрій оксид

За складом:

1.  Кислотний

2.  Основний

3. Амфотерний

Бо молекула містить:

А  метал

В  неметал

С  2 атоми Оксигену

Реагуючи з водою утворює:

I   кислоту

II  оксид

III гідроксид


  1.                натрій хлорид

За складом:

1.  Кислотна

2.  Основна

3. Середня

Бо молекула містить:

А  є атом Гідрогену

В  є гідрокси- група

С  лише метал і кисл.зал.

Реагуючи з водою утворює:

I   кислоту

II  оксид

III гідроксид


Ззаду листка текст: в місце старту  поверніться та скоріше озерніться!

5- Запишіть рівняння

  1.                NaСІ + АgN03 →
  2.                СuS04 + FеСl3
  3.                Н2SO4 + КОН →
  4.                2КОН + CuS04 →
  5.                HCl + Na2S →

Додаткові завдання:

6-Проаналізуйте хімічні формули речовин з наведених переліків, назвіть їх і класифікуйте:
а) МgSОз, ВаО, Н2S04, Fе(ОН)3, Ва, S03, ВаСІ2, Ва(ОН)2, НВг;
б) S, НN03, ZnСl2, S02, Сu(ОН)2, Na2S03, Н20, Н2S03, LiOН, СаО, НСІ;
в) СuО, Н3РО4, С, Н2С03, С02, Са(ОН)2, К2С03, СuSO4, Fе(ОН)2, НІ;
г) SіО2, К20, Мg(ОН)2, Sі, NaОН, Н2Sі03, Na, АgСІ, К2Sі03, НF, АІ203.

6.УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Для чого потрібно знати неорганічну хімію? Висновки учнів

7.ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ. Рефлексія

8.Д/З §1, №8 ст. 10

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шафоростова Олена
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дыбченко Валентина
    АКТУАЛЬНО, СУЧАСНО. цІКАВО ДІТЯМ.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
26 липня 2018
Переглядів
7765
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку