Урок "Повторення таблиць множення і ділення чисел на 7."

Про матеріал
Розробка уроку в 2 класі на тему "Повторення таблиць множення і ділення чисел на 7."
Перегляд файлу

Тема: Повторення таблиць множення і ділення чисел на 7. Розв’язування задач на зведення до одиниці .

Мета: 

  • закріпити навички табличного множення і ділення чисел на 7;
  • формувати вміння використовувати вивчений матеріал під час розв’язування задач на зведення до одиниці;
  • вдосконалювати обчислювальні навички, вміння працювати самостійно; 
  • розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу, пізнавальні інтереси, уміння аналізувати;
  • виховувати охайність в роботі, бережливе ставлення до результатів людської праці.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь та навичок. 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Привітання

-  А що ми зараз будемо робити,

Про що сьогодні говорити –  

Ви зможете усі сказати,

Якщо спробуєте загадку відгадати. 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Гра «Хлопчики-дівчатка».

Приклади записані на картках. Якщо показую картку, написану червоним кольором, хором відповідають дівчата. Якщо написана синім, то відповідають хлопці.

2.Гра «Встав пропущені числа і знаки    ׃ та ●

3. Каліграфічна хвилинка.

Я пропоную вам повторити, як каліграфічно писати цифру, а яку здогадайтесь самі.

Раз, два, три, чотири, п’ять –

До п’яти ще два додать,

То ж відомо буде всім –

Разом вийде число …(сім).

- Якою цифрою записується? (7)

- Де ви ще зустрічали сім?

Число сім користується особливою увагою серед інших чисел-друзів. Крім того, що воно є священним, воно ще й магічне, тобто чарівне.

- Хто знає чому?

Щасливою почуває себе людина, коли говорить, що вона на сьомому небі, 7 днів у тижні, 7 дірок у голові, 7 нот, 7 чудес світу, 7 кольорів веселки. У казках і легендах нерідко зустрічаємо семимильні чоботи і драконів з сімома головами. З числом 7 тісно пов’язані назви казок. Наприклад: «Вовк та семеро козенят», «Білосніжка і сім гномів».

Аналіз елементів, демонстрація алгоритму написання цифри 7.

 Цифра 7 складається з хвилястої горизонтальної лінії, довгої прямої похилої лінії та короткої горизонтальної лінії. Починається правопис трохи нижче середини верхньої сторони клітинки хвилястою горизонтальною лінією праворуч до верхньої правої вершини кута. Потім, не відриваючи руки, пишеться вниз довга пряма похила лінія до середини нижньої лінії клітинки. Посередині другого елемента проводиться горизонтальна лінія симетрично з двох сторін. Запишіть один рядочок цифри 7.

- Яке це число?(одноцифрове)

- Запишіть двоцифрові числа, у яких 7 одиниць.

17, 27, 37, 47, 57, 67, 77, 87, 97.

- Запишіть двоцифрові числа, у яких 7 десятків.

70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79.

- Яке число має 7 десятків і 7 одиниць(77).

ІІІ. Повідомлення учням теми, мети і завдань уроку.

- Дітки, зараз я прочитаю вам вірш, а ви спробуєте здогадатися, якою ж буде тема


нашого сьогоднішнього уроку.


Щоб додати сім разів,

Не потрібно сім голів

На запитання твоє

Відповідь в таблиці є.

Сім на сім – всього три слова,

Зразу відповідь готова.

З сімкою таблицю знаєш

І навік запам’ятаєш.

Дуже легко буде всім

Вивчить множення на сім

Виміряєш сім раз сам

Буде добре нам і вам.

А не вмієш виміряти

Не навчишся рахувати

Краще пий із знань криниці –

подивись на цю таблицю.


(Демонструю таблицю множення на7).

- Хто здогадався, яка тема нашого уроку?

- Сьогодні на уроці ми з вами  повторимо таблиці множення та ділення  на сім, будемо розв’язувати вирази, задачі.

ІV. Робота над темою уроку.

 1.Робота за таблицями множення і ділення чисел на 7 .

- Як перевірити кожен результат таблиці множення числа 7?(додаванням числа 7).

- Давайте ще раз розглянемо таблицю.

- На скільки збільшується кожен наступний добуток?(на 7).

- На скільки зменшується кожен попередній?(на 7).

У добутках чергуються парні та непарні числа.

- Якщо 7 помножити на парне число, то яке отримаємо?(парне).

- Якщо 7 помножимо на непарне число, то яке отримаємо?(непарне).

2. Тренувальні вправи.

3. Розвязування прикладів з коментуванням. 

4. Фізкультхвилинка

7 х 2 = 14

Зайчики бояться / підняти тремтячі плечі вгору

7 х 3 = 21

бо уже кілька годин тому/ показати правою рукою «годинник»

7 х 4 = 35

у густому лісі / розвести руки в різні сторони

7 х 5 = 35

хтось зумів їх налякати / підняти плечі вгору

7 х 6 =42

Йде обертом голова. / кругові рухи головою

7 х 7 = 49

Вовки виють в нетрях. / руки в боки, повороти вліво, вправо

 7 х 8 = 56

Вовчик зайчика не з’їсть. / стрибки на місці

7 х 9 = 63

Зайчик може утекти, / біг на місці

7 х 10 = 70

як не буде пустувати. / стати струнко біля парти

 Усі зайчата втікають, а діти за парти сідають.

V. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачею на спосіб зведення до одиниці. 

2.Самостійна робота

3. Для кмітливих 

VІ. Підсумок уроку.

1.Гра «Множники загубилися»

VІ. Рефлексія

  Яку таблицю множення ми сьогодні закріплювали на уроці?

– Які задачі розв’язували?

– Які завдання уроку були для вас складнішими?

– Ви гарно працювали сьогодні на уроці, швидко обчислювали числові вирази, вправно розв'язали задачі.

VІ. Домашнє завдання. 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
27 лютого
Переглядів
201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку