Тема: Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць. Назви розрядних чисел. Задачі на спільну роботу.
Мета:
-
ознайомити учнів з утворенням трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць;
-
вчити учнів читати трицифрові числа, пояснювати як вони утворились через розряди;
-
формувати вміння розв'язувати задачі на спільну роботу;
-
вдосконалювати обчислювальні навички;
-
розвивати пам'ять, мислення та увагу;
-
виховувати інтерес до математики.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок; урок-казка.
Обладнання:
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Час урок вже розпочати,
Математику вивчати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Гра «Телефон».
-
Ось вам, люба дітвора, «Телефон»- цікава гра. Бачиш букви? Бачиш цифри? Приклади – це ключ до шифру. Хто розв'яже – розшифрує, хто до нас телефонує.
л
|
і
|
с
|
н
|
з
|
в
|
р
|
40
|
8
|
4
|
7
|
87
|
9
|
14
|
1 варіант
72:9×5=40 Л 9×8+15=87 З
6×6-28=8 І (80-17):7=9 В
7×9-59=4 С 2×9-10=8 І
(18+24) :6=7 Н 14-2×0 =14 Р
6×7-34=8 І (60-56)×2 =8 І
Картинки звірів на дошці.
-
Діти, звірі мені повідомили , що в лісі вже дуже холодно, і їм потрібна хатинка. На щастя Мишка знає де їм можна оселитися – в рукавичці, яку загубив дідусь. Але ось біда: рукавичка не звичайна. Для того щоб до неї зайшов один звір, потрібно виконати її завдання. Звірі дуже просять їм допомогти, бо знають, що у 3-А класі дуже розумні та добрі дітки. Допоможемо звірятам?
-
Усна лічба.
Мишка- шкряботушка вже отримала завдання від рукавички. Давайте допоможемо їй.
-
Полічіть сотнями від 100 до 1000;
-
Полічіть від 145 до 157 та навпаки від 157 до 145;
-
Полічіть ланцюжком від 125;
-
Назвіть найменше трицифрове число; найбільше;
-
Назвіть три наступні числа , починаючи з 179.
Ну нарешті. Перше звірятко вже в рукавичці.
-
Каліграфічна хвилинка.
-
Давайте відкриємо зошити та запишемо число та класну роботу. А ось і жабка-скрекотушка біжить до рукавички. Вона отримала своє завдання. Давайте подивимось.
Встав пропущені числа і запишіть каліграфічно:
100,200 …, …, ..., …, …, …, 900.
-
Це завдання рукавичка прийняла від жабки та впустило її до мишки всередину. Тепер їх вже там двоє.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
-
Сьогодні на уроці ми, крім того,що будемо допомагати звірятам, ще й будемо вчитися утворювати числа із сотень, десятків та одиниць та розв'язувати задачу на спільну роботу, називати числа за розрядами.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
-
Робота з підручником
А ось і зайчик-побігайчик вже біжить до рукавички. Вона дала йому таке завдання : виконай завдання 397. Тож давайте відкриємо підручники і подивимось, що там за завдання.
-
Розгляньте малюнки.
-
Що означає один6 великий пучок?
-
Що означає один маленький пучок?
-
Скільки паличок у кожному рядку?
Подивіться на друге завдання №397
-
Чи правильно показано числами кількість паличок кожного рядка в нумераційній таблиці?
-
Прочитайте їх.
-
Робота з таблицею розрядів.
-
Отже подивіться на цю таблицю. Це таблиця розрядів. Тут позначені розряди та назви розрядних чисел. Давайте подивимось та запам'ятаємо які розряди відповідають сотням, десяткам та одиницям.
-
Одиниці становлять числа І розряду, десятки – числа ІІ розряду, сотні – числа ІІІ розряду.
-
Якщо є пропущений розряд то його не називають під час читання.
-
Під час написання розряд також не називають, але позначають його нулем. Наприклад: 207, 830.
-
Назвіть числа у завданні №398.
-
Так. Добре. Ми з вами не тільки допомогли зайчику зайти до рукавички аби зігрітися, але ще й засвоїти нові знання. Рушаймо далі.
-
Тут уже й лисичка-сестричка дуже змерзла та хутко прямує до рукавички. А вона просить її виконати завдання №399.
-
Які ви молодці! Лисичка вже приєдналася до друзів у рукавичку.
-
А за нею побіг вовчик-братик. Та й собі питається у рукавички чи можна і йому до рукавички погрітися. А вона йому дала завдання №400.
-
Ви дуже швидко справляєтеся із завданнями. Дякуючи вашим вмінням звірі дуже швидко всі опиняться у рукавичці.
V. Фізкультхвилинка.
- Кабан-іклан прибіг до рукавички а там лунає музика. А-а-а-а. Так це фізкультрозминка. Давайте підтримаємо кабана та разом з ним розімнемося.
- Молодці. І ми розім'ялися і кабан потрапив до рукавички, бо дуже вже їй сподобалося як учні займалися фізкультхвилинкою.
VІ. Розвиток математичних знань.
-
Останній вже ледь-ледь повзе до рукавички ведмідь-набрідь. Йому рукавичка дала завдання №401. А тут задача. Давайте усі разом її розв'яжемо скоріш.
Колективна робота над задачею.
-
Перед вами – задача на спільну роботу. У цій задачі є три взаємопов'язані величини: робота, виконана за годину; кількість годин та загальна кількість деталей ( тобто уся робота)
|
За 1 годину
|
Час роботи
|
Загальна кількість
|
1 токар
|
4 деталі
|
? год.
|
42 деталі
|
2 токар
|
3 деталі
|
-
Про кого розповідається в задачі?
-
Скільки деталей виготовляв за одну годину перший токар?
-
А другий?
-
Якщо один токар за годину виготовляє 4 деталі, а другий – 3, що ми можемо дізнатися?Яку дію треба виконати, щоб дізнатися, скільки деталей виготовляють обидва токарі за 1 годину?
-
Прочитайте запитання задачі.
-
Якщо ми знаємо, скільки деталей виготовлятимуть обидва токарі за 1 годину, то чи можемо ми дізнатися, скільки годин вони мають разом працювати, щоб виготовити 42 деталі? Якою дією?
-
Давайте запишемо розв'язання задачі.
-
4+36=7 (д.) –виготовляють за одну годину 1 і 2 токар.
-
42:7=6 (год)
Відповідь : 6 годин мають працювати обидва токарі, щоб виготовити 42 деталі.
Ось тепер всі звірі у теплі. Всі вони у рукавичці. І дуже вам дякують. А ми з вами підсумовуємо наш урок.
VІІ. Підсумок уроку.
-
Назвіть число у якому 3 сотні 2 десятка і 8 одиниць.
-
Назвіть число у якому 1 сотня і 9 одиниць.
-
Назвіть попереднє число числа 101.
-
Закінчіть речення:
Числа І розряду це….
Числа ІІ розряду….
Числа ІІІ розряду ….
VІІІ. Домашнє завдання.
Виконати завдання №403, задачу № 404.
ІХ. Оцінювання учнів.
Рукавичка, яка давала звірям давала завдання, спостерігала за вами. Та виокремила найактивніших учнів.