1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок "Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць. Назви розрядних чисел. Задачі на спільну роботу."

Про матеріал
Нестандартний урок з математики у з класі. Урок з елементами раніше вивченої казки "Рукавичка". Містить багато цікавих, нестандартних завдань.
Перегляд файлу

Тема: Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць. Назви розрядних чисел. Задачі на спільну роботу.

Мета:

  • ознайомити учнів з утворенням трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць;
  • вчити учнів читати трицифрові числа, пояснювати як вони утворились через розряди;
  • формувати вміння розв'язувати задачі на спільну роботу;
  • вдосконалювати обчислювальні навички;
  • розвивати пам'ять, мислення та увагу;
  • виховувати інтерес до математики.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок; урок-казка.

Обладнання:

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Час урок вже розпочати,

Математику вивчати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Телефон».
  • Ось вам, люба дітвора, «Телефон»- цікава гра. Бачиш букви? Бачиш цифри? Приклади – це ключ до шифру. Хто розв'яже – розшифрує, хто до нас телефонує.

л

і

с

н

з

в

р

40

8

4

7

87

9

14

 

1 варіант

72:9×5=40           Л                                  9×8+15=87             З

6×6-28=8             І                                   (80-17):7=9            В

7×9-59=4            С                                   2×9-10=8                І

(18+24) :6=7      Н                                   14-2×0 =14             Р

6×7-34=8            І                                    (60-56)×2 =8           І

Картинки звірів на дошці.

  • Діти, звірі мені повідомили , що в лісі вже дуже холодно, і їм потрібна хатинка. На щастя Мишка знає де їм можна оселитися – в рукавичці, яку загубив дідусь. Але ось біда: рукавичка не звичайна. Для того щоб до неї зайшов один звір, потрібно виконати її завдання. Звірі дуже просять їм допомогти, бо знають, що у 3-А класі дуже розумні та добрі дітки. Допоможемо звірятам?
  1. Усна лічба.

Мишка- шкряботушка вже отримала завдання від рукавички. Давайте допоможемо їй.

  • Полічіть сотнями від 100 до 1000;
  • Полічіть від 145 до 157 та навпаки від 157 до 145;
  • Полічіть ланцюжком від 125;
  • Назвіть найменше трицифрове число; найбільше;
  • Назвіть три наступні числа , починаючи з 179.

Ну нарешті. Перше звірятко вже в рукавичці.

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Давайте відкриємо зошити та запишемо число та класну роботу. А ось і жабка-скрекотушка  біжить до рукавички. Вона отримала своє завдання. Давайте подивимось.

Встав пропущені числа і запишіть каліграфічно:

100,200 …, …, ..., …, …, …, 900.

  • Це завдання рукавичка прийняла від жабки та впустило її до мишки всередину. Тепер їх вже там двоє.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми, крім того,що будемо допомагати звірятам, ще й будемо вчитися утворювати числа із сотень, десятків та одиниць та розв'язувати задачу на спільну роботу, називати числа за розрядами.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником

А ось і зайчик-побігайчик вже біжить до рукавички. Вона дала йому таке завдання : виконай завдання 397. Тож давайте відкриємо підручники і подивимось, що там за завдання.

  • Розгляньте малюнки.
  • Що означає один6 великий пучок?
  • Що означає один маленький пучок?
  • Скільки паличок у кожному рядку?

Подивіться на друге завдання №397

  • Чи правильно показано числами кількість паличок кожного рядка в нумераційній таблиці?
  • Прочитайте їх.
  1. Робота з таблицею розрядів.
  • Отже подивіться на цю таблицю. Це таблиця розрядів. Тут позначені розряди та назви розрядних чисел. Давайте подивимось та запам'ятаємо які розряди відповідають сотням, десяткам та одиницям.
  • Одиниці становлять числа І розряду, десятки – числа ІІ розряду, сотні – числа ІІІ розряду.
  • Якщо є пропущений розряд то його не називають під час читання.
  •  Під час написання розряд також не називають, але позначають його нулем. Наприклад: 207, 830.
  • Назвіть числа у завданні №398.
  • Так. Добре. Ми з вами не тільки допомогли зайчику зайти до рукавички аби зігрітися, але ще й засвоїти нові знання. Рушаймо далі.
  • Тут уже й лисичка-сестричка дуже змерзла та хутко прямує до рукавички. А вона просить її виконати завдання №399.
  • Які ви молодці! Лисичка вже приєдналася до друзів у рукавичку.
  • А за нею побіг вовчик-братик. Та й собі питається у рукавички чи можна і йому до рукавички погрітися. А вона йому дала  завдання №400.
  • Ви дуже швидко справляєтеся із завданнями. Дякуючи вашим вмінням звірі дуже швидко всі опиняться у рукавичці.

V. Фізкультхвилинка.

-  Кабан-іклан прибіг до рукавички а там лунає музика. А-а-а-а. Так це фізкультрозминка. Давайте підтримаємо кабана та разом з ним розімнемося.

- Молодці. І ми розім'ялися і кабан потрапив до рукавички, бо дуже вже їй сподобалося як учні займалися фізкультхвилинкою.

VІ. Розвиток математичних знань.

  • Останній вже ледь-ледь повзе до рукавички ведмідь-набрідь. Йому рукавичка дала завдання №401. А тут задача. Давайте усі разом її розв'яжемо скоріш.

Колективна робота над задачею.

  • Перед вами – задача на спільну роботу. У цій задачі є три взаємопов'язані величини: робота, виконана за годину; кількість годин та загальна кількість деталей ( тобто уся робота)

 

За 1 годину

Час роботи

Загальна кількість

1 токар

4 деталі

? год.

42 деталі

2 токар

3 деталі

 

  • Про кого розповідається  в задачі?
  • Скільки деталей виготовляв за одну годину перший токар?
  • А другий?
  • Якщо один токар за годину виготовляє 4 деталі, а другий – 3, що ми можемо дізнатися?Яку дію треба виконати, щоб дізнатися, скільки деталей виготовляють обидва токарі за 1 годину?
  • Прочитайте запитання задачі.
  • Якщо ми знаємо, скільки деталей виготовлятимуть обидва токарі за 1 годину, то чи можемо ми дізнатися, скільки годин вони мають разом працювати, щоб виготовити 42 деталі? Якою дією?
  • Давайте запишемо розв'язання задачі.
  1. 4+36=7 (д.) –виготовляють за одну годину 1 і 2 токар.
  2. 42:7=6 (год)

Відповідь : 6 годин мають працювати обидва токарі, щоб виготовити 42 деталі.

Ось тепер всі звірі у теплі. Всі вони у рукавичці. І дуже вам дякують. А ми з вами підсумовуємо наш урок.

VІІ. Підсумок уроку.

  • Назвіть число у якому 3 сотні 2 десятка і 8 одиниць.
  • Назвіть число у якому 1 сотня і 9 одиниць.
  • Назвіть попереднє число числа 101.
  • Закінчіть речення:

Числа І розряду це….

Числа ІІ розряду….

Числа ІІІ розряду …. 

VІІІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання №403, задачу № 404.

ІХ. Оцінювання учнів.

Рукавичка, яка давала звірям давала завдання, спостерігала за вами. Та виокремила найактивніших учнів.

docx
Додав(-ла)
Коваленко Юлия
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 лютого
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку