Урок "Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць. Назви розрядних чисел. Задачі на спільну роботу."

Про матеріал
Нестандартний урок з математики у з класі. Урок з елементами раніше вивченої казки "Рукавичка". Містить багато цікавих, нестандартних завдань.
Перегляд файлу

Тема: Утворення трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць. Назви розрядних чисел. Задачі на спільну роботу.

Мета:

  • ознайомити учнів з утворенням трицифрових чисел із сотень, десятків, одиниць;
  • вчити учнів читати трицифрові числа, пояснювати як вони утворились через розряди;
  • формувати вміння розв'язувати задачі на спільну роботу;
  • вдосконалювати обчислювальні навички;
  • розвивати пам'ять, мислення та увагу;
  • виховувати інтерес до математики.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок; урок-казка.

Обладнання:

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Час урок вже розпочати,

Математику вивчати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Гра «Телефон».
  • Ось вам, люба дітвора, «Телефон»- цікава гра. Бачиш букви? Бачиш цифри? Приклади – це ключ до шифру. Хто розв'яже – розшифрує, хто до нас телефонує.

л

і

с

н

з

в

р

40

8

4

7

87

9

14

 

1 варіант

72:9×5=40           Л                                  9×8+15=87             З

6×6-28=8             І                                   (80-17):7=9            В

7×9-59=4            С                                   2×9-10=8                І

(18+24) :6=7      Н                                   14-2×0 =14             Р

6×7-34=8            І                                    (60-56)×2 =8           І

Картинки звірів на дошці.

  • Діти, звірі мені повідомили , що в лісі вже дуже холодно, і їм потрібна хатинка. На щастя Мишка знає де їм можна оселитися – в рукавичці, яку загубив дідусь. Але ось біда: рукавичка не звичайна. Для того щоб до неї зайшов один звір, потрібно виконати її завдання. Звірі дуже просять їм допомогти, бо знають, що у 3-А класі дуже розумні та добрі дітки. Допоможемо звірятам?
  1. Усна лічба.

Мишка- шкряботушка вже отримала завдання від рукавички. Давайте допоможемо їй.

  • Полічіть сотнями від 100 до 1000;
  • Полічіть від 145 до 157 та навпаки від 157 до 145;
  • Полічіть ланцюжком від 125;
  • Назвіть найменше трицифрове число; найбільше;
  • Назвіть три наступні числа , починаючи з 179.

Ну нарешті. Перше звірятко вже в рукавичці.

  1. Каліграфічна хвилинка.
  • Давайте відкриємо зошити та запишемо число та класну роботу. А ось і жабка-скрекотушка  біжить до рукавички. Вона отримала своє завдання. Давайте подивимось.

Встав пропущені числа і запишіть каліграфічно:

100,200 …, …, ..., …, …, …, 900.

  • Це завдання рукавичка прийняла від жабки та впустило її до мишки всередину. Тепер їх вже там двоє.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми, крім того,що будемо допомагати звірятам, ще й будемо вчитися утворювати числа із сотень, десятків та одиниць та розв'язувати задачу на спільну роботу, називати числа за розрядами.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником

А ось і зайчик-побігайчик вже біжить до рукавички. Вона дала йому таке завдання : виконай завдання 397. Тож давайте відкриємо підручники і подивимось, що там за завдання.

  • Розгляньте малюнки.
  • Що означає один6 великий пучок?
  • Що означає один маленький пучок?
  • Скільки паличок у кожному рядку?

Подивіться на друге завдання №397

  • Чи правильно показано числами кількість паличок кожного рядка в нумераційній таблиці?
  • Прочитайте їх.
  1. Робота з таблицею розрядів.
  • Отже подивіться на цю таблицю. Це таблиця розрядів. Тут позначені розряди та назви розрядних чисел. Давайте подивимось та запам'ятаємо які розряди відповідають сотням, десяткам та одиницям.
  • Одиниці становлять числа І розряду, десятки – числа ІІ розряду, сотні – числа ІІІ розряду.
  • Якщо є пропущений розряд то його не називають під час читання.
  •  Під час написання розряд також не називають, але позначають його нулем. Наприклад: 207, 830.
  • Назвіть числа у завданні №398.
  • Так. Добре. Ми з вами не тільки допомогли зайчику зайти до рукавички аби зігрітися, але ще й засвоїти нові знання. Рушаймо далі.
  • Тут уже й лисичка-сестричка дуже змерзла та хутко прямує до рукавички. А вона просить її виконати завдання №399.
  • Які ви молодці! Лисичка вже приєдналася до друзів у рукавичку.
  • А за нею побіг вовчик-братик. Та й собі питається у рукавички чи можна і йому до рукавички погрітися. А вона йому дала  завдання №400.
  • Ви дуже швидко справляєтеся із завданнями. Дякуючи вашим вмінням звірі дуже швидко всі опиняться у рукавичці.

V. Фізкультхвилинка.

-  Кабан-іклан прибіг до рукавички а там лунає музика. А-а-а-а. Так це фізкультрозминка. Давайте підтримаємо кабана та разом з ним розімнемося.

- Молодці. І ми розім'ялися і кабан потрапив до рукавички, бо дуже вже їй сподобалося як учні займалися фізкультхвилинкою.

VІ. Розвиток математичних знань.

  • Останній вже ледь-ледь повзе до рукавички ведмідь-набрідь. Йому рукавичка дала завдання №401. А тут задача. Давайте усі разом її розв'яжемо скоріш.

Колективна робота над задачею.

  • Перед вами – задача на спільну роботу. У цій задачі є три взаємопов'язані величини: робота, виконана за годину; кількість годин та загальна кількість деталей ( тобто уся робота)

 

За 1 годину

Час роботи

Загальна кількість

1 токар

4 деталі

? год.

42 деталі

2 токар

3 деталі

 

  • Про кого розповідається  в задачі?
  • Скільки деталей виготовляв за одну годину перший токар?
  • А другий?
  • Якщо один токар за годину виготовляє 4 деталі, а другий – 3, що ми можемо дізнатися?Яку дію треба виконати, щоб дізнатися, скільки деталей виготовляють обидва токарі за 1 годину?
  • Прочитайте запитання задачі.
  • Якщо ми знаємо, скільки деталей виготовлятимуть обидва токарі за 1 годину, то чи можемо ми дізнатися, скільки годин вони мають разом працювати, щоб виготовити 42 деталі? Якою дією?
  • Давайте запишемо розв'язання задачі.
  1. 4+36=7 (д.) –виготовляють за одну годину 1 і 2 токар.
  2. 42:7=6 (год)

Відповідь : 6 годин мають працювати обидва токарі, щоб виготовити 42 деталі.

Ось тепер всі звірі у теплі. Всі вони у рукавичці. І дуже вам дякують. А ми з вами підсумовуємо наш урок.

VІІ. Підсумок уроку.

  • Назвіть число у якому 3 сотні 2 десятка і 8 одиниць.
  • Назвіть число у якому 1 сотня і 9 одиниць.
  • Назвіть попереднє число числа 101.
  • Закінчіть речення:

Числа І розряду це….

Числа ІІ розряду….

Числа ІІІ розряду …. 

VІІІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання №403, задачу № 404.

ІХ. Оцінювання учнів.

Рукавичка, яка давала звірям давала завдання, спостерігала за вами. Та виокремила найактивніших учнів.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
2968
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку