"Відношення. Властивості відношення"

Про матеріал
Урок закріплення знань і формування практичних умінь. Містить тести для перевірки домашнього завдання та різні форми навчання
Перегляд файлу

Тема: Відношення. Основна властивість відношення

Мета: Закріпити знання учнів з даної теми; формувати вміння розв’язувати задачі, використовуючи основну властивість відношення; розвивати кмітливість і логічне мислення; виховувати доброзичливість, активність, дисциплінованість.

Обладнання: картки з індивідуальними завданнями, кольорові кружечки.

Тип уроку: закріплення знань і формування практичних умінь.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вправа «Мій настрій на сьогодні».

Учитель. Перед вами кольорові кружечки. Пропоную вам обрати колір кружечка, який відповідає вашому настрою в даний момент. Якщо ваш настрій піднесений, гарний, то обираєте червоний кружечок, якщо нейтральний, то – білий, якщо ж настрій поганий, то – чорний.

Я ж вам бажаю гарного настрою, а тим у кого він зараз такий (вказує на чорний кружечок), ми постараємось його покращити.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Учні обмінюються зошитами і звіряють завдання із записаними на дошці.

№528

1) 5:15=1/3;
2) 2,5 : 0,5 = 5; 
3) 0,2/5 = 1/25;
4) 3,4/17=1/5.

№533

Скористаємося основною властивістю відношення: 1: 3; 10 : ЗО; 20 : 60.

№535

1) 30 дм : 5 дм = 6;     2) 10 м : 2 с = 5 м/с.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Тестова перевірка знань.

  1. Відношенням двох чисел називають …
    а) добуток цих чисел;
    б) суму чисел;
    в) частку цих чисел.
  2. Якщо кожне з чисел відношення помножити або поділити на одне й те ж число, відмінне від нуля, то
    а) відношення не зміниться;
    б) відношення зміниться у стільки ж разів.
  3. Відношення вказує, …
    а) у скільки разів одне число більше (менше) іншого;
    б) на скільки одне число більше (менше) від другого.
  4. Часткою двох чисел називають …
    а) результат від множення;
    б) результат від ділення;
    в) результат віднімання.
  5. Яку частину становить число 25 від числа 75?
    а) 1/3;           б) 3;             в) 1/5;          г) інша відповідь.
  6. Чому дорівнює відношення 4 км до 200 м?
    а) 0,01;         б) 20;           в) 40;           г)50.
  7. Легковий автомобіль їде зі швидкістю 72 км/год, а вантажний зі швидкістю 36 км/год. У скільки разів швидкість легкового автомобіля більша від швидкості вантажного?
    а) у 36 разів;               б) у 2 рази;
    в) в 0,5 разів;              г) в 108 разів.
  8. Чому дорівнює обернене відношення до 15 : 30?
    а) 2;          б) 15;          в) ;           г) .
  9. Скільки відсотків становить 27 від 90?
    а) 40%;           б) 20%;           в) 35%;            г) 30%.
  10. Знайдіть від числа 28.
    а) 196;            б) 21;             в) 4;              г) 3.
  11. Знайдіть 20% від 60.
    а) 40;              б) 12;             в) 18;            г) 120.
  12.   кілограма муки коштує 80 коп. Скільки коштує 1 кг?
    а) 4 грн;           б) 5 грн;           в) 2 грн 50 коп;           г) 3 грн 50 коп.

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

В

А

А

Б

А

Б

Б

А

Г

В

Б

А

ІV. Оголошення теми, мети уроку.

V. Відпрацювання вмінь і навичок учнів.

Ігровий прийом «Математичні гонки». Робота в групах.

Об’єднуємо учнів у три групи. Поділ на групи диференційований ( І група – учні з початковим і середнім рівнем знань; ІІ група – учні з достатнім рівнем знань; ІІІ – група учні з високим рівнем знань).

Пропонуємо групам завдання – розв’язати задачі (однакову кількість). Фіксуємо початок їх виконання. Хто швидше і якісно виконає завдання? (Даний прийом сприяє активізації розумової діяльності учнів. Після виконання завдання перевіряємо і обговорюємо результати.)

№541, 543

Задача 3. Бай помер. У його заповіті було написано: «Я віддаю старшому сину половину всіх верблюдів, молодшому – третю частину, а добрій людині – одного верблюда». Всіх верблюдів було 5. Ніяк не можуть брати поділити верблюдів. Старшому – 2 з половиною, молодшому – ні 1, ні 2. Не різати ж тварин. А тут ще добрій людині треба віддати. Сваряться брати. Але проїздив повз них Ходжа Насредин. Він визвався допомогти братам. У результаті вони отримали цілих верблюдів, ще й у більшій кількості, ніж думали. Як це вдалося зробити?

Розв’язання

Всіх верблюдів було 5. Добрий чоловік, Ходжа Насредин, приїхав на верблюді і до 5-ти верблюдів додав ще свого. Всіх верблюдів стало 6. Тоді старший син отримав 6 : 2 = 3 верблюда (половину), молодший – 6 : 3 = 2 верблюда (третю частину), а добрий чоловік – 1 (забрав свого верблюда).

Робота з таблицею «Знайди помилку».

Вправа «Хто швидше?» Враховується правильність і швидкість виконання.

         Знайти відношення і визначити (з’єднати стрілками), якому числу з наведених праворуч воно відповідає.

5 : 30

2,5

3 : 1,2

4

25 : 30

10,4 : 2,6

Відповіді:

5 : 30

2,5

3 : 1,2

4

25 : 30

10,4 : 2,6

 

 

VІ. Підсумок уроку.

А тепер визначимо результативність нашого уроку та ефективність роботи на уроці. Учні на дошці приклеюють різнокольорові кружечки, які відповідно означають:

  • Червоний – урок цікавий;
  • Жовтий – хочемо таких уроків;
  • Зелений – урок результативний;
  • Чорний – урок нецікавий;
  • Білий – байдуже який урок.

VІІ. Оцінювання учнів.

V. Домашнє завдання.

Повторити §12 (с. 87-89).

Розв’язати №№ 539, 542, 544 (с. 92), № 545(додатково).

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
600
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку