Тема: Відношення. Основна властивість відношення
Мета: Закріпити знання учнів з даної теми; формувати вміння розв’язувати задачі, використовуючи основну властивість відношення; розвивати кмітливість і логічне мислення; виховувати доброзичливість, активність, дисциплінованість.
Обладнання: картки з індивідуальними завданнями, кольорові кружечки.
Тип уроку: закріплення знань і формування практичних умінь.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Вправа «Мій настрій на сьогодні».
Учитель. Перед вами кольорові кружечки. Пропоную вам обрати колір кружечка, який відповідає вашому настрою в даний момент. Якщо ваш настрій піднесений, гарний, то обираєте червоний кружечок, якщо нейтральний, то – білий, якщо ж настрій поганий, то – чорний.
Я ж вам бажаю гарного настрою, а тим у кого він зараз такий (вказує на чорний кружечок), ми постараємось його покращити.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Учні обмінюються зошитами і звіряють завдання із записаними на дошці.
№528
1) 5:15=1/3;
2) 2,5 : 0,5 = 5;
3) 0,2/5 = 1/25;
4) 3,4/17=1/5.
№533
Скористаємося основною властивістю відношення: 1: 3; 10 : ЗО; 20 : 60.
№535
1) 30 дм : 5 дм = 6; 2) 10 м : 2 с = 5 м/с.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Тестова перевірка знань.
Відповіді:
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
В |
А |
А |
Б |
А |
Б |
Б |
А |
Г |
В |
Б |
А |
ІV. Оголошення теми, мети уроку.
V. Відпрацювання вмінь і навичок учнів.
Ігровий прийом «Математичні гонки». Робота в групах.
Об’єднуємо учнів у три групи. Поділ на групи диференційований ( І група – учні з початковим і середнім рівнем знань; ІІ група – учні з достатнім рівнем знань; ІІІ – група учні з високим рівнем знань).
Пропонуємо групам завдання – розв’язати задачі (однакову кількість). Фіксуємо початок їх виконання. Хто швидше і якісно виконає завдання? (Даний прийом сприяє активізації розумової діяльності учнів. Після виконання завдання перевіряємо і обговорюємо результати.)
№541, 543
Задача 3. Бай помер. У його заповіті було написано: «Я віддаю старшому сину половину всіх верблюдів, молодшому – третю частину, а добрій людині – одного верблюда». Всіх верблюдів було 5. Ніяк не можуть брати поділити верблюдів. Старшому – 2 з половиною, молодшому – ні 1, ні 2. Не різати ж тварин. А тут ще добрій людині треба віддати. Сваряться брати. Але проїздив повз них Ходжа Насредин. Він визвався допомогти братам. У результаті вони отримали цілих верблюдів, ще й у більшій кількості, ніж думали. Як це вдалося зробити?
Розв’язання
Всіх верблюдів було 5. Добрий чоловік, Ходжа Насредин, приїхав на верблюді і до 5-ти верблюдів додав ще свого. Всіх верблюдів стало 6. Тоді старший син отримав 6 : 2 = 3 верблюда (половину), молодший – 6 : 3 = 2 верблюда (третю частину), а добрий чоловік – 1 (забрав свого верблюда).
Робота з таблицею «Знайди помилку».
Вправа «Хто швидше?» Враховується правильність і швидкість виконання.
Знайти відношення і визначити (з’єднати стрілками), якому числу з наведених праворуч воно відповідає.
5 : 30 |
2,5 |
|
|
3 : 1,2 |
4 |
25 : 30 |
|
10,4 : 2,6 |
|
Відповіді: |
|
5 : 30 |
2,5 |
|
|
3 : 1,2 |
4 |
25 : 30 |
|
10,4 : 2,6 |
|
VІ. Підсумок уроку.
А тепер визначимо результативність нашого уроку та ефективність роботи на уроці. Учні на дошці приклеюють різнокольорові кружечки, які відповідно означають:
VІІ. Оцінювання учнів.
V. Домашнє завдання.
Повторити §12 (с. 87-89).
Розв’язати №№ 539, 542, 544 (с. 92), № 545(додатково).