Урок . Позакласний захід "Битва ерудитів"

Про матеріал

Урок гра "Битва ерудитів" має за мету поглиблювати знання дітей з математики, розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, увагу, уяву, пам'ять, спритність. Вчитися працювати в команді, провести цікаво дозвілля.

Перегляд файлу

Позакласний захід:  «Виклик ерудиції»

 

Мета: поглиблювати знання дітей з математики, розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, увагу, уяву, пам'ять, спритність. Вчитися працювати в команді, провести цікаво дозвілля.

 

Ведучий 1:

Всім добрий день, любі друзі.

Ми раді в нашім залі вас нині привітати.

Ширше двері відчиняйте

Розуму й кмітливості;

Всі старанність докладайте

Й максимум сміливості.

Ведучий 2:

Увага! Увага! Дай простір фантазії!

Новий клуб відкрито в нашій гімназії!

Відкрито клуб зустрічей математичних: чудових, серйозних,

Веселих, незвичайних, корисних в квадраті, цікавих у кубі!

Ведучий 1:

Приходьте на зустріч у нашому клубі.

Покликав конкурс нас сюди на змагання.

Знавцям й глядачам особливі вітання.

Ведучий 2:

Відомо усім, тут відсутні секрети,

В гімназії всякі вивчають предмети.

Ведучий 1:

Наук у нас різних вивчають багато.

Яку ж з них ми будемо нині вітати?

Ведучий 2:

Тобі, Математико, наші вітання.

Це ж ти нас зібрала усіх на змагання.

Ведучий 1:

Сучасну і давню науку, чудову

Сьогодні, у дії побачимо знову.

Чекають тут різні на вас запитання,

І хитрі задачі, й цікаві завдання.

Питання серйозні, та й є жартівливі.

Ведучий 2:

Тож, будьте уважні і будьте кмітливі,

Обдумуйте відповідь ви неодмінно.

Лишилось питання одне з'ясувати:

Хто нині у нас буде грати?

Довідатись легко, мат класи, звичайно.

 

Стіл жовтий, червоний, 12 стільців,

Всім хочеться грати, то як вибирати?

Хай випадок вирішіть, це він команди змішує.

 

(На столі 2 скриньки з парними і непарними номерами. Парні номери – жовтий стіл, непарні – червоний. З однієї скриньки дістають номери учні 9 класу, з іншої 10 та 11 класів).

 

Ведучий 1:

Гравці-новобранці, вітаємо Вас!

Бажаємо гри показати нам клас.

Команди, в дорогу!

Здобути бажаєм вам всім перемоги!

Ведучий 2:

Представимо членів журі.

(відбувається представлення журі)

Ведучий 1:

Розпочинаємо змагання.

І тур— миттєва відповідь на запитання.

Одним балом оцінюється завдання.

 

Завдання І туру

На екрані послідовно висвічується 20 запитань для першої команди:

  1. Яким приладом вимірюють величину кута?
  2. Це геометричне тіло було дуже популярне серед англійських джентльменів.
  3. Як в минулому називали від'ємні числа?
  4. Скільки діагоналей має квадрат?
  5. Ці природні кристали мають форму куба і є у кожного вдома.
  6. Твердження, яке приймають без доведення.
  7. 1% від метра.
  8. Чому дорівнює один пуд?
  9. Скільки рядів у класі?
  10.  Перша координата точки.
  11.  Скільки градусів становить 2/3 прямого кута?
  12.  Яку  частину години становить 20 хв.?
  13.  Одиниця маси для коштовних каменів.
  14.  Що важче: 1 кг вати чи заліза?
  15.  50 % від 1 гривні.
  16.  Число, яке не впливає на суму.
  17.  10 поділити на половину.
  18.  Як називаються числа добуток яких дорівнює 1?
  19.  452
  20.  Найбільша одиниця вимірювання площі.

 

На екрані послідовно висвічується 20 запитань для другої команди:

  1. Скільки кілограмів в одному центнері?
  2. Як називається 1/24 частина доби?
  3. Чому дорівнює 11 в квадраті?
  4. Цей многогранник зображений на банкнотах в 1 долар.
  5. Найменше натуральне число.
  6. Чому рівна сума кутів квадрата?
  7. Скільки прямих можна провести через 2 точки?
  8. Скільки граней у шестигранного олівця?
  9. Скільки коренів має рівняння х2= -1.
  10.  Яка формула для обчислення площі круга?
  11.  Чому дорівнює найменше просте число?
  12.  Кут у квадраті.
  13.  Знайти ¼ частину від 1 км.
  14.  Як називається результат ділення?
  15.  Як називається друга координата точки.
  16.  Число, яке не впливає на добуток.
  17.  Як називається рівність двох відношень?
  18.  Що більше діаметр чи хорда?
  19.  
  20.  У скільки разів двоцифрових чисел більше, ніж одноцифрових.

 

Ведуча 1:

Доки журі підводить підсумки 1-го туру, послухайте декілька цікавих фактів.

 

Цікаві факти:

  1. У південно  – східній провінції Китаю ростуть дерева, заввишки 3 – 5м, що мають квадратний переріз.
  2. Японський селекціонер вивів сорт кавунів, що мають форму куба. Їх зручно перевозити.
  3. Інститут сільськогосподарських досліджень вирощує квадратні помідори, які легко транспортувати.
  4. Всесвітній день числа відзначають 14 березня. Це неформальне свято математиків.  «Батьком» свята став Ларрі Шоу. Математична скульптура числа встановлена на східцях перед Музеєм мистецтв в Сіетлі.
  5. В одному із стародавніх міфів розповідається, що царська дочка Дідона, руйнуючи своє життя, втекла з фінського міста  Тіра в Африку. Там вона попросила короля продати їй за невелику ціну стільки землі, скільки вона зможе оперезати шкірою одного вола.  Отримавши згоду короля, Дідона звеліла порізати шкіру вола на вузькі смужки і оперезати значну територію у вигляді кола. На цій території було засновано місто Карфаген.
  6. Французький король Людовік XVI, щоб поліпшити скрутне фінансове становище шляхом економії, видав указ, який ми виконуємо і нині, навіть не підозрюючи про це. Згідно з цим указом, довжина деякого предмета повинна дорівнювати його ширині.

 

Ведуча 2:

Розпочинаємо 2 – й тур. Відповідь на парні номери завдань дають учасники червоного столу, на непарні— жовтого. Кожній команді відводиться 1 хвилина.

 

Завдання ІІ туру

На екрані з’являються завдання для 2-го туру :

 

  1. Знайти число 17 % якого більше ніж 14 % на 27? (900)
  2. Хто з математиків вперше ввів буквений коефіцієнт? (Франсуа Вієт)
  3. Через 3 роки хлопчик буде вдвічі старший, ніж він був 3 роки тому. Скільки йому тепер? (9 р.)
  4. Що потрібно додати до квадрата різниці двох чисел, щоб одержати квадрат їх суми? (4аb)
  5. Як від двадцяти відняти двадцять два, щоб вийшло 88? (хх – 22=88)
  6. У перекладі з грецької мови це означає – «та, що поділяє навпіл». Про що йдеться? (бісектриса)
  7. Як називалася перша математична книга, яка вийшла слов'янською мовою і хто її автор? («Арифметика» Магницького)
  8. Скільки разів у записах послідовності чисел від 1 до 99 зустрічається цифра 5? (20)
  9. Обчислити: ? (50)
  10.   – неправильна рівність. Потрібно переставити одну цифру, щоб отримати правильну рівність. Як це здійснити? ()
  11.  Два хлопчики зустрілися у вагоні потягу:

-Я завжди їду в 5 вагоні від хвоста потягу, -сказав Вітя.

-А я в 5 від голови потягу,- заявив Сергій.

Скільки вагонів було в потязі? (9)

  1.  В якому трикутнику один кут дорівнює сумі двох інших? (прямокутному)

 

Ведуча 1:

Доки журі підводить підсумки 2 -го туру, у нас «Весела перерва»

 

Весела перерва

  • Мама: Я останній раз тебе запитую: Що ти сьогодні отримав з математики?

Син: Це брехня! Хто тобі сказав?

 

  • - Сашко, ти цікаво провів канікули?

- Так, але  не настільки, щоб писати про це твір.

 

  • Учитель історії запитує:

- 1799 рік що за дата?

- О.С.Пушкін народився.

- Правильно, а 1812?

- Пушкіну виповнилось 13 років.

 

  • - Тату! Сьогодні в школі батьківські збори, але тільки для вузького кола.

- А як це зрозуміти?

- Будуть тільки вчителі і ти.

 

  • Син: Тату, сьогодні вчитель запитав мене, чи допомагав ти мені розв’язувати задачі.

Батько: Ти підтвердив?

Син: Звичайно ні. Навіщо тобі з математики двійку ставити.

 

  • Батько: Сину, завтра в день твого народження, я хочу зробити тобі подарунок, але перш за все я сходжу до школи і дізнаюсь, як ти навчаєшся.

Син: Тату, якщо хочеш зробити подарунок, то краще не ходи до школи.

 

  • Під час перерви у школі інспектор запитує учнів:

- Яка особистість, з якою ви зіткнулися протягом навчального року, зворушила вас найбільше?

- Мене – Наполеон.

- Мене – Ганнібал.

- Мене – Юлій Цезар.

- А тебе? – звертається інспектор до учня за останньою партою.

- Мій тато, коли побачив табель за перший семестр.

 

  • На уроці молодого вчителя були присутні лише половина учнів. Під час перевірки за відсутніх відповідали інші учні. Нарешті вчитель дійшов до прізвища Тараненко. Ніхто не відгукнувся. Він повторив: «Тараненко», знов всі мовчать. Тоді вчитель каже: «Бідний Тараненко. Немає в нього товаришів».

 

  • Син: Мамо, тато вже прийшов. Що покажемо йому спочатку: твою нову сукню чи мій щоденник?

 

 

Ведучий 1: Слово надається журі.

Оголошуються результати 2-х турів.

 

Ведучий 2: Розпочинаємо 3 тур. В цьому турі пропонуємо по дві задачі для кожної команди. Доки команди працюють, ви, глядачі побачите сучасний одяг нової колекції «Математика і мода».

 

Завдання ІІІ туру:

  1. В одній сім’ї було багато дітей. Семеро з них люблять капусту, шестеро – моркву, п'ятеро – горох, чотири – капусту і моркву, троє – капусту та горох, двоє – моркву і горох, а одна – моркву, капусту і горох. Скільки було дітей в родині? (10)
  2. У Великобританії користуються популярністю будинки з привидами. Будинок з привидами на 25 % дорожчий від такого ж будинку без привидів. Дайте відповідь на скільки % будинок без привидів дешевший від будинку з привидами. (20%)
  3. Якою цифрою закінчується запис числа 22004+72004. (7)
  4. На дошці написано послідовність: 3, 8, 15, 24, 35... Яке число стоїть на 92 місці? ()

 

Ведучий 1: Перед початком 4 туру давайте відпочинемо та пограємо із залом. Пропонуємо глядачам назвати прислів’я, приказки або дотепні вислови, що містять числа або математичні терміни. За активну участь вболівальники отримають подарунки.

Ведучий 2: Розпочинаємо 4 тур. Кожна команда отримує стрічку довжиною 2/3 м. Як відрізати від неї пів метра не користуючись вимірювальним приладом? На роздуми 3 хв. А вам, глядачі, пропонуємо конкурс шифрувальників. (;;)

Завдання IV туру

На екрані з’являються завдання.

Закінчіть логічний ланцюжок:

  1. діти – 4672, вік – 563, квіти – ?
  2. вухо— 8671, жук— 356, кожух— ?

 

Завдання V туру

Ведучий 1: Розпочинаємо 5 тур. Назвати математичний термін, про який йдеться мова за найменшу кількість кроків.

Питання № 1

  1. Він є одночасно чотирикутником, прямокутником, паралелограмом і ромбом.
  2. Казимир Малевич намалював відому картину із зображенням цієї фігури.
  3. Він має стільки сторін, кутів та вершин, скільки учасників у квартеті.
  4. Його форму має ділянка, з якої злітає вертоліт.
  5. Його завжди бачимо на шахівниці.
  6. У 2003 році внаслідок оптичної ілюзії мешканці японського острова Хоккайдо побачили  Сонце у вигляді цієї геометричної фігури.
  7. Він використовується, як зручна одиниця площі.
  8. Про нього складено прислів’я: « Що вздовж, що впоперек».
  9. У формі цієї фігури шикуються піхотинці, і цей спосіб по – військовому називають каре.
  10.  Ця фігура дала назву відомому танцю кадриль. У перекладі з французької це танець з парною кількістю пар танцюристів, що розташовані одна навпроти одної.

Відповідь: Квадрат.

 

Питання № 2

  1. Математики його називають двомірним симплексом. Симплекс латиною означає « найпростіший».
  2. Вивченню його властивостей присвятили свої дослідження Ейлер, Наполеон та інші.
  3. Його форму нагадує поверхня дельтаплана та капелюх Наполеона.
  4. Наука про його вимірювання має назву тригонометрія.
  5. Інженери люблять його за жорсткість форми: якщо стрижні, що утворюють його, з’єднати шарнірно, то його не можливо змінити, на відміну від інших геометричних фігур.
  6. Ця геометрична фігура є на небесах сузір’ям.
  7. Ця геометрична фігура не має жодної діагоналі.
  8. Форму цієї фігури має рамка для встановлення шарів у піраміду перед початком гри у більярд.
  9. Цю форму мають попереджувальні дорожні знаки.
  10.  Він буває любовний, бермудський, прямокутний, рівнобедрений.

Відповідь: Трикутник.

 

 

Закінчення: Підведення підсумків, нагородження.

 

1

 

doc
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
913
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку