урок позакласного читання

Про матеріал

Улюблені казкові герої . Карлсон.

На уроці вдосконалюються навички свідомого виразного читання, стислого переказу; йде сприйняття засвоєнню змісту казки; розвивток вміння визначати зачин, основну частину і кінцівку тексту; вправляння учнів у виразному читанні діалогів; розвиток огоовлення учнів; виховання почуття дружби.

На уроці використані інтерактивні технології (Кубування, мозковий штурм, проблемні ситуації)

Перегляд файлу

Урок №                                            Дата__________

Тема. Улюблені  казкові  герої  . Карлсон.

Мета. Вдосконалювати навички свідомого виразного читання, стислого переказу; сприяти засвоєнню змісту казки; розвивати вміння визначати зачин, основну частину і кінцівку тексту; вправляти учнів у виразному читанні діалогів; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати почуття дружби.

Обладнання. Записи на дошці, мультимедійна презентація, уривок з мультиплікаційного фільму про Карлсона, посібник «Позакласне читання  3  клас»    ФОП Співак Т.К. Харків  2014. Книжки   Астрід Ліндгрен.

Хід уроку

І. Організаційна частина

У світі існує чудова

Фантазії дивна країна.

Туди потрапити може

Кожна допитлива дитина.

Отож відгадаємо назву

Цієї диво-країни.

--Діти, ми продовжимо з вами знайомитись з казками. А тому давайте згадаємо все, що про казки знаємо. Перед вами магічний прямокутник. Дайте відповіді на його питання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. «Мозковий штурм».

Що таке казка?

Які бувають казки?

Коли народилося слово «казки»?

Хто складав народні казки?

Чому  частину казок називають авторськими?

Чому багато дорослих і дітей полюбляють казки?

 

2.Казкова вікторина-кубування.

Ми з вами на уроках літературного та позакласного читання прочитали багато казок зарубіжних авторів. Зараз ми пограємо в чарівний куб знань. Ви попрацюєте в четвірках і напишете відповіді на питання своїх кубів.

Питання куба:

1)Назва казки

2)Автор казки

3) Країна, в якій була написана казка

4) Головні герої.

5) Чому навчає казка.

6) Прислів’я (обираємо потрібне з 6 поданих)

(Малюнки: Пушкін «Золота рибка» Росія; Єршов «Горбоконик» Росія, Андерсен «Ромашка» Данія, Захаріус Топеліус « Про старого гнома» Фінляндія, Брати Грімм «Бременські музиканти» Німеччина, Шарль Перро «Король Дроздоборід» Франція)

 

(№5  Казка навчає:

                  Не бути     жадібним.                          Долати труднощі.   

                 Радіти тому, який ти є.                       Бути щедрим, не базікати.

               Не кидати друзів.                                Не насміхатись над іншими.

№6  Прислів’я

Хоч не красне, але власне.                           

Судженого конем не об’їдеш.              

 Як прийде туга, то пізнаєш друга.             

 Старий пес даремно не гавкає.

І риби наловить, і ніг не замочить.             

Хто мовчить, той у збитку не буде.   )

 

3.Конкурс «1, 2, 3 – картина замри!»

 

(Кожна команда отримує назву казки, до якої вони через 1 хвилину повинні показати «картину»).

 

4.Гра « Герої казки дарують музею казок найдорожче , що у них є».

Наприклад,

Бинт – лікар Айболить,

Яйце – Курочка Ряба,

Горошину – Принцеса на горошині,

Ключ –  Буратіно,

Пір’я – Кривенька качечка.

Золота рибка—невід, бременські музики—півня, Ромашка і жайворонок—водичку, Старий гном—ковпак, король Дроздоборід — глиняний посуд, Горбоконик—молоко).

 

5. Проблемна ситуація. Подивіться, що я знайшла в музеї—пропелер!! Чий це він???

Чи знайомий вам цей герой?

- На даху товстун живе,

Він з пропелером літає

Та варення полюбляє...

Здогадався, хто це є? (Карлсон)

IІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Робота з виставкою  книг.

а) Читання деформованих речень про Карлсона. (слайд )

б) Розщифровування імені автора твору про Карлсона. (слайд)

в) Бесіда.

— Подивіться на книжки, які ви  приготували до сьогоднішнього уроку.

— Як називається ця книжка?

— У ній один твір чи це збірка творів?

— Чи написане прізвище автора на обкладинці?

— Хто намалював ілюстрації до неї?

— Де видана книжка?

ІУ. Знайомство з автором казки . Біографічна довідка.

« Народився» цей герой у Швеції. Його придумала видатна шведська письменниця Астрід Ліндгрен.

Шведську письменницю Астрід Ліндгрен називають «Андерсеном наших днів».

За свою творчість для дітей вона, як виняток, отримала Золоту медаль імені Г. К. Андерсена двічі — у 1958 і 1982 роках.

Хоча у положенні про премію Андерсена сказано, що вона присуджується лише один раз.

Її тридцять п’ять книг несуть думку і віру в те, що «допоки на світі є діти — будуть і казки!..».

  Найпопулярніші у всьому світі дві книги Астрід Ліндгрен: «Пеппі Довгапанчоха» та «Пригоди Карлсона».

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1. Опрацювання казки А. Ліндгрен «Про Карлсона, що живе на даху» (уривок) (с. 71-78)

1) Виразне читання казки вчителем  та групою учнів.

— Хто головні дійові особи казки?

Фізкультхвилинка.

2) Робота над змістом. Вибіркове читання . Відповідає представник четвірки.

— Прочитайте, як  Карлсон пояснив Малюку,чому він так довго не прилітав?.

— Прочитайте за особами епізод, де Карсон пояснив  Малюку ,чому він  пив  воду  з акваріума?.

— Куди полетіли друзі?

— Яка табличка  висіла над дверима  Карлсона??

— Що побачив Малюк  у хатинці  Карлсона?

— Прочитайте  рецепт  улюблених  ліків  Карлслона.

3)  Гра «Чи уважний ти читач?».

Зошит (с.36)

4)Розгадування  кросворду.

Зошит (с.35)

5)Звари  ліки  для Карлсона.

Зошит (с.37)

6) Характеристика головних героїв.

— Визначте риси характеру героїв. Знайдіть підтвердження в тексті.

— Які слова можна використати для характеристики Карлсона?

Лінивий, веселий, непосидючий, невгамовний, хоробрий, спокійний, допитливий, нерішучий, хитрий, завзятий, впевнений, байдужий,жадібний ,довірливий дружелюбний,цікавий егоїстичний,любить  прибрехати, солодкоїжка, турботливий.

V. Підсумок уроку

1. Слово вчителя

Маленьким читачам так сподобався Карлсон, що вони ніяк не хотіли розлучатися з ним. Тому Астрід Ліндгрен видала три повісті про пригоди Карлсона і Малюка.

2. « Відкритий мікрофон»

— Яким є ваше враження від прочитаного?

— Чи захотілося вам дочитати казку до кінця?

--А нагадайте-но, що любив їсти Карлсон? Цукерки, шоколадки, торти, Тефтельки, плюшки…

3. Перегляд відеороліка  з піснею Ані Лорак та Олега Скрипки «Про Карлсона»

Урок наш закінчується і Карлсон запрошує всіх нас плюшками побалуватись. Пригощайте гостей!

VI. Домашнє завдання

Підготуватися до теми  «Улюблені  казкові герої»-- Знайти і почати читати казку Алана  О.Мілна про пригоди Вінні-Пуха..

 

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
1109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку