Робота з літературним твором

Про матеріал

Розробка контрольної роботи. Робота з літературним твором. Для 4 класу. Завдання для 2 варіантів. 1 Варіант "Обіцянка" 2 варіант"Як ми змістовно відпочивали"

Перегляд файлу

Контрольна робота:робота з літературним твором (письмово) 4 клас

Дата__________________________________________

Прізвище та імя ________________________________________________

                                      Варіант 1

Прочитай уважно текст.

                                                     ОБІЦЯНКА

  Такий уже розумний отой чорний собачка Булька: як кажуть, тільки й того, що по-людськи говорити не вміє.

У що б не грали діти - і Булька тут.

  Якось повернувся Костик із школи, а в дворі граються хлопчики й дівчатка.

    - Давайте розділимось на дві команди: хто швидше естафету пронесе,- запропонував Костик.

   - Давай! - охоче підтримали його.

  Та виявилось, що дітей - семеро, і всі хочуть грати. Виходить, в одній команді буде четверо, а в другій - лише троє. Так не годиться. І тоді Костик придумав:

   - Четвертим беремо до себе Бульку!

  Розставили всіх на етапах. Бульці також визначили місце. Але ж хіба він встоїть? Куди діти, туди й він.

Костик і тут знайшов вихід. Він першим узяв паличку-естафету і скомандував:

  - Булька, за мною!

  Як тільки вони добігли до того місця, де мав стояти собака, Костик сунув паличку йому в зуби:

   - Булька, вперед

  Пес притьмом кинувся до наступного етапу. Щоправда, там довелось його ловити й силою відбирати паличку, проте Костикова команда все одно перемогла.

  А  сьогодні Костик, не дочекавшись обіду, шаснув у холодильник, схопив шматок ковбаси і вискочив у двір. Булька почув, що смачно пахне, підбіг, завертів хвостом.

   - Що, ковбаски закортіло? - спитав Костик.

    -Гав! - підтвердив Булька, ще дужче закрутивши куцим хвостиком.

    Костик висмикнув із землі якусь бадилину, кинув собаці.

     - Булька, віднеси он до того гаража. Тоді матимеш ковбаску.

  Собака з готовністю схопив бадилину і помчав її до гаража. А Костик відкусив тим часом шмат ковбаси і почав жувати. Повернувся Булька і сів, нетерпляче перебираючи лапами і виляючи хвостом. Усім своїм виглядом він говорив: «Наказ твій виконав. Давай ковбасу».

   Та Костик незчувся, як останній шматочок ковбаси ковтнув сам.

   - А ковбаски вже нема,- розгублено розвів він руками.

    -Гав! - коротко й вимогливо озвався Булька. Мовляв, нічого не знаю: пообіцяв - давай.

   - Та ну тебе,- махнув Костик рукою і одвернувся. Булька забіг з другого боку і повторив:

   - Гав!

   Костик хотів було нагримати на Бульку, але побачив німий докір в його карих очах і зніяковів.

     «Доведеться збігати додому по ковбасу»,- зітхнув хлопець і сказав собаці:

    - Чекай, я зараз.

  Збіг на третій поверх, заскочив на кухню і - до холодильника.

  - Чого ти там нишпориш? - спитала мати, пораючись біля газової плити.

  - Ковбасу шукаю.

  - Обідати ось будемо. Борщ, сирники...

  - Та я - Бульці.

  - Не вмре твій Булька.

  - Але ж я пообіцяв.

  - Та немає ковбаси: ти останню доїв.

  Костик вийшов на балкон, поглянув униз. Булька сидів перед під'їздом, нетерпляче повискуючи. Костикові защеміло серце, йому стало ніяково, що він обдурив Бульку. Як він міг таке вчинити? Він повернувся в кімнату, з досадою плюхнувся на канапу.

   Рішення знайшлося несподівано. Костик кинувся на кухню.

   - Мамо, дай грошей.

   - Навіщо? - здивовано звела вона брови.

   - Я ковбаси куплю.

   - Не вигадуй!

   - Я ж пообіцяв! - вигукнув Костик, і сльози навернулись йому на очі.

 На щастя, прийшов тато, почув суперечку.

  - Що ти пообіцяв? - спитав у Костика.
Той розповів.

  - Справа серйозна,- роздумливо мовив тато. - Недобре вийшло у тебе, синку.

Костик похнюпився.

   - Запам'ятай: перш ніж пообіцяти, добре зваж, чи зможеш ти виконати обіцянку. А якщо вже пообіцяв - перервись, а слова дотримай.

  - Собаці? - усміхнулася мати.

  - Кому і що б не пообіцяв - виконай,- твердо сказав тато.

  - Ох, диваки ви мої,- зітхнула мати. - Он гаманець на столі. Візьми там та купи ліверної...

   Продуктовий магазин був у їхньому ж будинку, тільки вхід з вулиці. За кілька хвилин Булька вже ласував ковбасою, а Костик з не меншим апетитом і в добрім настрої уминав мамин борщ.

                                                                                                           Пилип Бабанський

                             Виконайзавдання.

ЯкатематичнаспрямованістьтворуПилипаБабанського?

А)  проважливістьдресируваннясобак

Б) продружбудітей

В) проважливістьвиконанняобіцянок

ЩозапропонувавКостикдітям?

А) провестиестафету

Б) купитиковбасудлябульки

В) пофарбуватигараж

КогоКостикузявчетвертимукоманду?

А) однокласника

Б) собаку

В) кота

 

Якесловоєсинонімомдослованишпорити?

А) ховати

Б) шукати

В) переховувати

ЧомуКостикузявукомандуБульку?

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

    6.Якісловататазмусиливиконатисвоюобіцянку?_______________________________________

       ________________________________________________________________________________

      _________________________________________________________________________________

       __ ______________________________________________________________________________

Покажи стрілочками риси характеру Костика.

                                                                               впертість

                                                                               людяність

                                                                               щирість

                 Костик                                                  скупість

                                                                               обовязковість

                                                                               розгубленість

Що  для тебе значать слова «дотримати обіцянки»?

Напиши про це невелику розповідь.

 

 

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Контрольна робота:робота з літературним твором (письмово)

Дата__________________________________________

Прізвище та імя ________________________________________________

                                      Варіант 2

Прочитай уважно текст.

                          Як ми змістовно відпочивали

   Прокинувся я від того, що хтось стусонув мене в бік:

  — Сашко, ти ще спиш?

   Звичайно, це був Ванько: переліз на моє ліжко, стягнув з мене ковдру, штовхається та ще й питає, чи я сплю. Він старший від мене на рік, зате я товщий. Коли ми з гуркотом впали на підлогу, на порозі з'явилася мама. Вона була одягнута.

  — Знову б'єтесь? — сплеснула вона руками.

  — Ми не б'ємося, ми боремося,— Ванько викручував мені руку, а я натягував йому сорочку на голову.

   Які ж це у вас канікули? Самі бійки. Коли ви навчитесь, нарешті, культурно і змістовно відпочивати?

  — А як це... зміс-тов-но? — ми навіть завмерли.

  — Підіть у кіно, бібліотеку, музей. У шахи зіграйте. Ось вам гроші, я побігла.

  Коли вона пішла, ми вирішили в цей день культурно і змістовно відпочивати. Спочатку пішли на дитячий кіносеанс. Як тільки погасили світло, Ванько зашепотів:

  — Сашко, давай місцями поміняємось.

  — Навіщо?

  — Ти моє місце зайняв. Дивись, у мене квиток на твоє місце.

  Але мене не обдуриш. Перед ним сидів якийсь довготелесий хлопчисько в окулярах і затуляв йому екран. Ванько штовхнув мене. Я його. Від поштовхів у хлопця попереду злетіли окуляри.

 Нас вивели з кінотеатру. Тоді ми пішли до музею. Там було дуже цікаво, ми аж крутили головами навсібіч.

  — Дивись, ховрах! Як живий,— штовхнув мене Ванько.

  — Сам ти ховрах! Це мамонт,— засперечався я. Ми підняли такий галас, що нас «попросили» з музею. В бібліотеці ми взяли книжку казок з малюнками і вдома всілися читати її. Але не встигав я дочитати сторінку і до половини, як Ванько вже ліз перегортати її. Він тільки малюнки дивився.

 — Ну тебе! — я закрив книжку.

 — Давай у шахи зіграємо,— запропонував Ванько. Але одразу почав красти з дошки мої фігури та ще й звинувачував мене у тому, що я неправильно ходжу. Ходив я, звичайно, неправильно, та чи можна з ним правильно грати?

 Увечері прийшла з роботи мама і спитала, що ми робили.

  — Ми культурно і змістовно відпочивали! — відповіли гордо ми.

  — Ой, які молодці! — здивувалася вона.— І як саме?

  — Ходили у кіно, музей, читали книжку, грали у шахи.

Мама погладила нас по головах:

 — Ну, розповідайте, що ви бачили у кіно, музеї, що цікавого прочитали, хто виграв?

 А ми стоїмо і мовчимо. Потім Ванько промимрив:

 — Ми тільки відпочивали. А хіба про це ще треба розповідати? 

                                                                                   Євген. Наумов

                           Виконай завдання

 

1. Хлопці змістовно відпочивали:

 а) у вихідний день;

 б) у святковий день;

 в) під час канікул.

  

2.Чому хлопці не змогли змістовно розповісти про свій відпочинок:

 а) відпочинок був нецікавий;

 б) вони скрізь були неуважними;

  в) під час відпочинку не було згоди.

 

3. Яке прислівя виражає головну думку тексту?

 а) З розумом жити - радіти, а без розуму - мучитись.

 б) Яке їхало - таке здибало.

 в) Коли Бог розуму не дав, так руками не розмірковуй.

4.Визнач жанр прочитаного твору.

 А) оповідання

 Б) народна казка

 В) літературна казка

 

5.Випиши слова і словосполучення, які змальовують характер і поведінку 

хлопців.___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

6. Напиши, що означає вислів:

   Підняти галас -__________________________________________

   Ванько промимрив -______________________________________

 

7.Покажи стрілочками риси характеру дітей.

                                            упертість

                                            нестриманість

                                            людяність

            Ванько                      винахідливість                       Сашко

                                            забіякуватість

                                            щирість

                                            дружелюбність

8. Напиши, як ти розумієш вислів «Де незгода, там часто шкода» (3—5 речень).

    _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

doc
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
9394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку