Розвивати вміння виразного читання, навички вільного володіння словом; виховувати в учнів гордість за наші національні таланти, почуття любові до рідної землі.
Урок позакласного читання 8 клас
Тема: Невмируща поезія Лесі Українки.
Мета: розвивати вміння виразного читання, навички
вільного володіння словом; виховувати в учнів гордість за наші національні таланти, почуття любові до рідної землі, впевненість у своїх силах, знаннях.
Обладнання: портрет поетеси, збірник поезій, тематична
стінгазета.
Тип уроку:урок позакласного читання.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
(Вітання вчителя з учнями. Для того щоб швидко організувати клас, пропоную:
Перша команда: «Усі підведіться!»
Друга: «На стелю мерщій подивіться!»
Третя: «Тихесенько сіли за парти, увага на дошку!»
ІІ. Актуалізація опорних знань (Слайд №2)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання.
IV. Оголошення теми та мети уроку. Мотивація навчальної
діяльності.(Слайд №3,4)
V. Основний зміст уроку. (Слайд №5)
Поезія – це не кращі слова в кращому порядку, це – вища форма існування мови.
Й. Бродський
В Червону книгу запишіть поетів,
Поети теж зникають на землі.
Л. Костенко
(Слайд №6)
Слово вчителя.(Звучить тихенька мелодія. Учитель читає вірш Ганни Світличної «Лесі Українці»)(Слайд№7,8)
Лесі Українці
Боюсь торкнутись імені твойого,
Але зоря, ота, що у вікні,
Твоя зоря задумлива і строга,
Зорить подовгу уночі й мені.
Молюсь на неї, сподіваюсь їй,
Її тремтіння ніжно зберігаю.
Сім струн твоїх у тиші золотій,
Сім вічних струн в душі моїй співає,
І вже не знаю, на якій із хвиль
Моя ріка в твою впадає круто.
Д слова – слово, як до болю біль.
До думи – дума, як до рути рута.
І вже не знаю, у чиїм житті,
З ким це було, з тобою чи зі мною?
На барикади мужності круті
Встає дзвінка поезія до бою.
Слово вчителя
Термін «поезія» вживається в кількох значеннях. Передусім цей термін визначає мистецтво слова, яке тяжіє до піднесеності, звеличення духовного і земного, у вужчому ж розумінні поезія є способом мовлення, позначеним особливою ритмічно-музичною будовою.
Поезія на відміну від прози звертається до асоціацій , керуючись внутрішнім ритмом і уявою, вільною стихією образів.
Головний жанр поезії – вірш. Це порівняно короткий запис або виклад події, характеристики чи почуття. Вірш – найзагальніша поетична форма. Використання того чи іншого віршованого жанру залежить виключно від волі автора, його вподобань та ліричного настрою.
У давні часи до поетичного викладу зверталися з метою краще запам’ятати важливий або складний текст. Віршування виникло як своєрідна форма мовлення.
Аналіз поезії Лесі Українки «Конвалія»
«Конвалія»
Поезія «Конвалія»
Росла в гаю конвалія
Під дубом високим,
Захищалась від негоди
Під віттям широким.
Та недовго навтішалась
Конвалія біла, -
І їй рука чоловіча
Віку вкоротила.
Ой на балі веселая
Музиченька грає,
Конвалії та музика
Бідне серце крає.
То ж панночка в веселому
Вальсі закрутилась,
А в конвалії головка
Пов'яла, схилилась.
Промовила конвалія:
«Прощай, гаю милий!
І ти, дубе мій високий,
Друже мій єдиний!»
Та й замовкла. Байдужою
Панночка рукою
Тую квіточку зів'ялу
Кинула додолу.
Може, й тобі, моя панно,
Колись доведеться
Згадать тую конвалію,
Як щастя минеться.
Недовго й ти, моя панно,
Будеш утішатись,
Та по балах у веселих
Таночках звиватись.
Може, колись оцей милий,
Що так любить дуже, -
Тебе, квіточку зів'ялу,
Залишить байдуже!..
Хвилинка відпочинку
(Слайд №12)
(Колективна робота )
Конвалія Панночка
Творча робота
(Слайд№14)
І варіант
Міні-твір «Я…» (Літературна героїня)
ІІ варіант
Прес-клуб
(інтерв’ю)
«Що я ціную в людині»
VІ. Розв'язування кросворда.
(Слайд №15)
VІІ. Оголошення та мотивація оцінок.
VІІІ. Домашнє завдання та його коментар
(Слайд №16)