Урок позакласного читання. Досліджуємо текст: висловлюємо думку. «Бабуся Ввічливість» .

Про матеріал
Урок позакласного читання. Досліджуємо текст: висловлюємо думку. «Бабуся Ввічливість» .
Перегляд файлу

 

Тема:    Урок позакласного читання. Досліджуємо текст: висловлюємо думку. «Бабуся Ввічливість» .

Мета:   

формувати ключові  компетентності:

  • читацьку компетентність (формування в учнів повноцінних навичок: читання як базової у системі початкового навчання та слухання);
  • соціокультурну компетентність (загальнокультурний розвиток учнів, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, громадянське, патріотичне, морально-етичне, естетичне виховання);
  • загальнокультурну компетентність ( культура відносин в колективі);
  • інформаційно-комунікативну компетентність (здатності успішно користуватися мовою (всіма видами мовленнєвої діяльності) в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу, вирішення життєво важливих завдань.;
  • здоров’язбережувальну компетентність( уміння долати труднощі).

формувати предметні компетентності: 

  • розвивати навички свідомого виразного читання, уміння аналізувати прочитане, робити висновки;
  • поповнювати словниковий запас учнів;
  • учити учнів бачити і відчувати красу природи;
  • виховувати почуття прекрасного, дбайливе ставлення до природи

 

Завдання: стимулювати розвиток критичного мислення та свідомого ставлення до медіапродукції загалом.

Тип уроку:    Комбінований    

Обладнання: Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер , доступ до інтернету, мультимедійний проектор. Лялькові персонажі Петрика та Наталки. Квітка ввічливості.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Психогімнастика «Привітання»

Звучить пісня В.Шаїнського «Посмішка», діти (стають в коло, беруться за руки та посміхаються до товаришів):

В нас у школі новий день

Всім говорим «Добрий день!».

«Добрий день» тобі й мені

Усім людям на землі

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання.

Діти зачитують свій міні-твір на тему: «Як я допомагаю вдома»

      2.  Розвиток артикуляційного апарату.

1)    Робота над чистомовкою «Добрі слова»

Ку-ку-ку – Доброго ранку!

Ому- ому-ому – зичу я кожному

Ям- ям-ям – доброго дня бажаю людям

Ра-ра-ра – доброго вечора

Их-их-их – вітаю стрічних

Ться-ться-ться – люди посміхаються

Бі-бі-бі – добрі слова для кожного любі.

2)    Робота над прислів’ями.

Учні читають із дошки прислів’я на одному мовленнєвому видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи двічі – тричі.

  •          Ввічливість відкриває всі двері.
  •          Ласкаве слово і кішці приємно.

3) Гра «Розшифруй прислів’я».

    Робота в парах

(кожній групі дається карточка з прислів’ями, в яких переставлено склади в словах)

  •          вітнеПри  восло  магаєпере вгні.
  •          лмвостіВвіч  гатоба не ваєбу.

Вчитель: Складіть і прочитайте прислів’я . Поясніть його зміст.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Вчитель: Діти, як ви вже здогадалися з наших попередніх вправ тема нашого уроку «Ввічливі слова». Сьогодні до нас у гості завітали Петрик та Наталка. Вони розкажуть нам свою казкову історію, яка трапилася з ними. А ви слухайте уважно, а після розповіді відповімо на їхні запитання. Їх розповідь називається « Бабуся Ввічливість»

 

ІV. Опрацювання нової теми.

 1.Словникова робота.

 У казці вам зустрінуться  незрозумілі слова. Подивіться на дошку і прочитаємо разом ці слова:

Вельмишановна , пустував, марно , напевно .

2. Виразне читання вчителем двох перших абзаців

Метод «Передбачення»

Питання від Наталочки:

  •          Як ви гадаєте, які потрібно знати слова, щоб вийти з лісу?

Питання від Петрика:

  •          Як ви гадаєте, чим закінчиться казка?

(відповіді дітей вчитель записує на дошці)

  1. Робота з текстом.
    • Самостійне дочитування тексту дітьми.
    • Підведення підсумку по методу «Передбачення».
  •          Чи правильно ми назвали слова, які допомогли вийти Петрику і Наталці з лісу?
  •          Чи правильно ми передбачили кінець казки?

                (коментування відповідей)

Вчитель: Наталочка та Петрик задоволені вашими відповідями і

                  зараз вони пропонують трохи відпочити.

  1. Музична фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=puhpY44KgEQ

 

  1. Робота над усвідомленням тексту.
    • Читання тексту частинами «Передай іншому»
    • Бесіда
  •          Визначте головних героїв казки?
  •          Чому діти пішли в ліс?
  •          В яку ситуацію діти потрапили?
  •          Кого вони зустріли в лісі?
  • Відшукання речень за початком.

- Я читаю початок, а ви знаходите продовження речення.

Сталося так, що вони заблукали,…(хотіли вийти з лісу, але все було марно.)

Бабуся Ввічливість показала …(дітям дорогу, ще й гостинців дала- грибів та ягід.)

Після цієї пригоди Петрик…(став добре навчатися й завжди говорив: «Вибачте», «Будь ласка», «Дуже прошу», «Дякую».)

6. Вправа « Асоціативний кущ»

- Які ввічливі слова потрібно вживати в повсякденному житті?

(діти вибирають картки зі словами ввічливості і прикріпляють на дошці(Додаток)).

7.Робота в групах.  Гра « Магічний квадрат»

  •          А зараз попрацюємо в групах. До однієї групи сідає Петрик, а до іншої – Наталка. Виберіть слова ввічливості з «магічного квадрата»і зафарбуйте їх.

 

 

  

 

V. Підсумок уроку.

1. «Т-схема» Займи позицію.

- Петрик вважав до випадку у лісі, що слова ввічливості не важливі. А Наталочка навпаки, що ввічливість дуже важлива у спілкуванні.

 Якщо ви вважаєте так, як Петрик займіть позицію «ні», а якщо, як Наталочка – «так». Обґрунтуйте свій вибір.

2. Дидактична гра «Квітка ввічливості»

- А зараз давайте з вами на дошці складемо красиву квітку ввічливості

(Додаток 2)

 -Я гадаю, що ви зрозуміли ,що ці слова  дуже важливі в житті кожної людини. Вони містять в собі силу і енергію.

 Наталці і Петрику дуже сподобалось у нас. Вони вдячні за повчальний і цікавий  урок.

 

VІ. Домашнє завдання.

Виразно читати і переказувати казку с.54-55

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     

 

 

 

 

 

                             

 

 

ДОДАТКИ

                   D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\2.jpg

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

                 D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\10.jpg

 

 

 

D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\16.jpg

 

 

 

 

 

            

D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\8.jpg

  

 

 

 

 

           D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

       D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\12.jpg

 

 

 

 

 

 

          D:\МОЯ РОБОТА\Н У Ш\Наочність для НУШ\DВВічливі слова\9.jpg

 

 

 

 

 

Додаток 2

E:\флешка моя\квітка ввічливості\1 (1).jpg

E:\флешка моя\квітка ввічливості\3.jpg

 

 

 

E:\флешка моя\квітка ввічливості\4.jpg

 

 

 

E:\флешка моя\квітка ввічливості\5.jpg

 

 

E:\флешка моя\квітка ввічливості\6.jpg

 

 

E:\флешка моя\квітка ввічливості\7.jpg

 

 

 

 

E:\флешка моя\квітка ввічливості\8.jpg

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Полякова Эльвира
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
13 вересня
Переглядів
135
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку