Тема: Урок позакласного читання. Досліджуємо текст: висловлюємо думку. «Бабуся Ввічливість» .
Мета:
формувати ключові компетентності:
формувати предметні компетентності:
Завдання: стимулювати розвиток критичного мислення та свідомого ставлення до медіапродукції загалом.
Тип уроку: Комбінований
Обладнання: Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери. Комп’ютер , доступ до інтернету, мультимедійний проектор. Лялькові персонажі Петрика та Наталки. Квітка ввічливості.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Психогімнастика «Привітання»
Звучить пісня В.Шаїнського «Посмішка», діти (стають в коло, беруться за руки та посміхаються до товаришів):
В нас у школі новий день
Всім говорим «Добрий день!».
«Добрий день» тобі й мені
Усім людям на землі
ІІ. Актуалізація опорних знань
Діти зачитують свій міні-твір на тему: «Як я допомагаю вдома»
2. Розвиток артикуляційного апарату.
1) Робота над чистомовкою «Добрі слова»
Ку-ку-ку – Доброго ранку!
Ому- ому-ому – зичу я кожному
Ям- ям-ям – доброго дня бажаю людям
Ра-ра-ра – доброго вечора
Их-их-их – вітаю стрічних
Ться-ться-ться – люди посміхаються
Бі-бі-бі – добрі слова для кожного любі.
2) Робота над прислів’ями.
Учні читають із дошки прислів’я на одному мовленнєвому видиху. Після короткого видиху, паузи і вдиху читають прислів’я повністю, повторюючи двічі – тричі.
3) Гра «Розшифруй прислів’я».
Робота в парах
(кожній групі дається карточка з прислів’ями, в яких переставлено склади в словах)
Вчитель: Складіть і прочитайте прислів’я . Поясніть його зміст.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель: Діти, як ви вже здогадалися з наших попередніх вправ тема нашого уроку «Ввічливі слова». Сьогодні до нас у гості завітали Петрик та Наталка. Вони розкажуть нам свою казкову історію, яка трапилася з ними. А ви слухайте уважно, а після розповіді відповімо на їхні запитання. Їх розповідь називається « Бабуся Ввічливість»
ІV. Опрацювання нової теми.
1.Словникова робота.
У казці вам зустрінуться незрозумілі слова. Подивіться на дошку і прочитаємо разом ці слова:
Вельмишановна , пустував, марно , напевно .
2. Виразне читання вчителем двох перших абзаців
Метод «Передбачення»
Питання від Наталочки:
Питання від Петрика:
(відповіді дітей вчитель записує на дошці)
(коментування відповідей)
Вчитель: Наталочка та Петрик задоволені вашими відповідями і
зараз вони пропонують трохи відпочити.
https://www.youtube.com/watch?v=puhpY44KgEQ
- Я читаю початок, а ви знаходите продовження речення.
Сталося так, що вони заблукали,…(хотіли вийти з лісу, але все було марно.)
Бабуся Ввічливість показала …(дітям дорогу, ще й гостинців дала- грибів та ягід.)
Після цієї пригоди Петрик…(став добре навчатися й завжди говорив: «Вибачте», «Будь ласка», «Дуже прошу», «Дякую».)
6. Вправа « Асоціативний кущ»
- Які ввічливі слова потрібно вживати в повсякденному житті?
(діти вибирають картки зі словами ввічливості і прикріпляють на дошці(Додаток)).
7.Робота в групах. Гра « Магічний квадрат»
V. Підсумок уроку.
1. «Т-схема» Займи позицію.
- Петрик вважав до випадку у лісі, що слова ввічливості не важливі. А Наталочка навпаки, що ввічливість дуже важлива у спілкуванні.
Якщо ви вважаєте так, як Петрик займіть позицію «ні», а якщо, як Наталочка – «так». Обґрунтуйте свій вибір.
2. Дидактична гра «Квітка ввічливості»
- А зараз давайте з вами на дошці складемо красиву квітку ввічливості
(Додаток 2)
-Я гадаю, що ви зрозуміли ,що ці слова дуже важливі в житті кожної людини. Вони містять в собі силу і енергію.
Наталці і Петрику дуже сподобалось у нас. Вони вдячні за повчальний і цікавий урок.
VІ. Домашнє завдання.
Виразно читати і переказувати казку с.54-55
ДОДАТКИ
Додаток 1
Додаток 2