Урок позакласного читання.Інсценізація казки "Рукавичка"

Про матеріал
Розширювати знання учнів про казку як жанр усної народної творчості; вчити розпізнавати такі твори з-поміж інших, орієнтуватися в їхособливостях, вчити визначати головну думку казки; формувати в дітей уміння уважно слухати українську народну казку «Рукавичка», розуміти її зміст, стежити за розвитком подій; формувати вміння працювати в парі; розвивати вміння дітей під час розігрування казки знаходити засоби виразності в рухах, міміці, жестах, інтонаціях; розвивати діалогічне мовлення дітей, творчу уяву, фантазію, творчі здібності; розширювати активний словниковий запас; розвивати спостережливість, акторські здібності; учити слухати запитання, відповідати на них за змістом казки; виховувати любов та інтерес до рідної природи, до художнього слова; виховувати комунікативні якості, працелюбність, дружбу та товариськість; коригувати пізнавально-психічні процеси
Перегляд файлу

Урок позакласного читання

Тема. Інсценізація казки «Рукавичка»

Мета. Розширювати знання учнів про казку як жанр усної народної творчості; вчити розпізнавати такі твори з-поміж інших, орієнтуватися в їхособливостях, вчити визначати головну думку казки; формувати в дітей уміння уважно слухати українську народну казку «Рукавичка», розуміти її зміст, стежити за розвитком подій; формувати вміння працювати в парі; розвивати вміння дітей під час розігрування казки знаходити засоби виразності в рухах, міміці, жестах, інтонаціях; розвивати діалогічне мовлення дітей, творчу уяву, фантазію, творчі здібності; розширювати активний словниковий запас; розвивати спостережливість, акторські здібності; учити слухати запитання, відповідати на них за змістом казки; виховувати любов та інтерес до рідної природи, до художнього слова; виховувати комунікативні якості, працелюбність, дружбу та  товариськість; коригувати пізнавально-психічні процеси

Обладнання. Кросворд, ілюстрації та малюнки до казки «Рукавичка», цеглинки

«Лего», маски тварин          

І. Нервово-психологічна підготовка з елементами бестінгу

В цьому класі друзі всі:

(плеснути в долоні тричі)

Я і ти, і ми, і ви.

(плеснути в долоні тричі)

Добрий день тому, хто зліва.

(повороти наліво)

Добрий день тому, хто справа.

(повороти направо)

Ми – одна сім’я.

(розвести руки, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі:

(три клацання пальцями)

Я і ти, і ми, і ви.

(три клацання пальцями)

Привітайся з тим, хто зліва

(потиснути руку сусідові зліва)

Привітайся з тим, хто справа.

(потиснути руку сусідові справа)

Ми – одна сім’я.

(розвести руки, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі:

(три клацання пальцями)

Я і ти, і ми, і ви.

(три клацання пальцями)

Усміхнись тому, хто зліва.

(усміхнутися сусідові зліва)

Усміхнись тому, хто справа

(усміхнутися сусідові справа)

Ми – одна сім’я.

(розвести руки, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі:

(три плескання по грудях)

Я і ти, і ми, і ви.

(три плескання по грудях)

Обніми того, хто зліва.

(обняти сусіда зліва)

Обніми того, хто справа.

(обняти сусіда справа)

Ми – одна сім’я.

(розвести руки, показати на всіх)

В цьому класі друзі всі:

(три плескання по колінах)

Я і ти, і ми, і ви.

(три плескання по колінах)

ІІ. Основна частина. Актуалізація опорних знань учнів. Презентація теми уроку

Діти! Сьогодні зранку біля школи мене зустріло дуже привітне цуценятко. Воно тримало в пастці аркуш. Це мене дуже здивувало. Цуценя мабуть хотіло, щоб ви розгадали цей кросворд. Виконавши завдання від цуценятка, ми дізнаємось, про що піде мова на сьогоднішньому уроці.

  • Ви згодні? Ви готові?

Кросворд

  1. Ступні ніг нам обіймають,

Під штанці їх одягають

                                    (Шкарпетки)

  1. Лютих не боїться зим,

Хутром вкриває нас густим

                                    (Шуба)

  1. Зайця гнав –

Аж трави стовк.

Сірий-сірий дядько…

                                    (Вовк)

  1. У воді сидить охоче,

та не риба і не рак.

Вистромля булькаті очі

та співає: «кум-квак»

                                    (Жабка)

  1. Вайлуватий, косолапий,

У барлозі смокчу лапу.

Грізно вмію я ревіть,

А як звуть мене?

                                     (Ведмідь)

  1. У темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться.

Як її зовуть?

                                    (Лисичка)

        

  1. Довгі вуха, куций хвіст.

Невеличкий сам на зріст

На городі побував,

Там капусти пожував.

Довгі лапки: скік та скік;

Ми погнались, а він – втік!

                                      (Зайчик)

  1. Я на блискавці буваю,

У негоду захищаю.

                                      (Куртка)

  1. Хвостик, як ниточка,

Сама, як калиточка,

А очі, як насінинки.

Уночі гуляє,

Крихти підбирає.

Хто це?

                                    (Мишка)

  • Які тварини згадуються в кросворді?
  • Із якої вони казки?
  • Знайдіть назву казки в кросворді?
  1. Вивчення нового матеріалу

А) Читання казки

Б) Бесіда за змістом казки

1. Хто загубив рукавичку?

2. Хто перший знайшов рукавичку?

- Покажіть, як бігла мишка лісом?

- Як пищить мишка?

(Учень в масці мишки демонструє, як вона бігла і пищала)

3. – Хто другим дістався рукавички?

Як скакала жабка?

А як подає голос жабка?

Що вона запитала?

Що їй відповіли?

4. Хто далі завітав?

- А як прибіг зайчик?

- Що він запитав?

- Що йому відповіли?

 5. – Хто наступний знайшов рукавичку?

Як вона бігає?

Що вона запитала?

Що їй відповіли?

6. Хто ще прибіг?

7. Хто завітав останнім?

Як він пересувається?

Що він запитав?

Що йому відповіли?

8. Хто допоміг дідові знайти рукавичку?

Як собака подає голос?

Хоча звірі позбулися рукавички, проте вони не змерзли.. Вони зробили собі домівки: хто – нору, хто – барліг, хто – лігво – і так зиму перезимували.

  • Щось всі учні зажурились.

Мабуть трішки вже втомились?

Треба вам вже відпочити,

Фізкультпаузу зробити.

В) Руханка «Ой, у лісі, ой, у лісі»

(Діти піднімають руки вгору, долоні розкриті, пальці напружені – «дерево»).

Мох закрив поляни лисі,

(присідають, розводячи руки в сторони)

Скрізь ялини і дуби,

(підводяться, повороти в сторони, руки на поясі)

А під кущиком гриби,

(присідають, торкаються долонями підлоги)

На галявині синиці

(встають, змахують руками, зображують пташок)

Лісові клюють суниці.

(руки за спиною, нахили тулуба вперед)

І завзятий дятел – стук,

(постава пряма, стукають кулачком об кулачок)

Гострить дзьобика об сук.

(руки вперед і вгору)

Тут живуть хороші звірі:

(повороти тулуба в сторони з випрямленням відповідної руки)

Їжачок, зайчата сірі,

(стрибки на місці)

Кожен з них прибігти рад

(легкий біг на місці)

Прямо в казку для малят.

(постава пряма, плескання в долоні)

Г) Робота з «Лего»

В лісі звірям всім на втіху

Щось згубив старенький дід.

Влізли мишка туди й жабка,

Заєць, лиска, вовк, ведмідь.

Будь ласка пригадайте, що за казка?

                                                 (Рукавичка)

          Складіть, використовуючи цеглинки «Лего», мешканців рукавички в такій послідовності:

 

Миша – синя цеглинка

Жабка – зелена цеглинка

Зайчик – блакитна цеглинка

Лисичка – помаранчева цеглинка

Вовк – жовта цеглинка

Ведмідь – червона цеглинка

Д) Дидактична гра з використанням малюнків до казки «Рукавичка»

Завдання: робота з малюнками на визначення послідовності подій у тексті з використанням засобів альтернативної комунікації

Ж) Інсценізація казки

(Учні поділяються на дві групи: актори та глядачі. Учням одягають маски відповідно до їхніх ролей. Вистава починається.

ІІІ. Заключна частина

Продзвенів уже дзвінок,

Закінчився наш урок.

Діти! Ви часу не гайте,

Чого навчилися, розповідайте!

Гра «Мікрофон»

  1. Чого навчилися на уроці?
  2. Які завдання були цікавими?

                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа № 19

 

 

 

 

 

 

 

Урок позакласного читання.

Інсценізація казки «Рукавичка»

 

 

 

 

 

                                                                   

 

 

                                                                   Підготувала і провела:

                                                                   Класовод 2-В класу – Юрченко Т.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

Біла Церква

2019

docx
Додав(-ла)
Юрченко Тетяна
Пов’язані теми
Літературне читання, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
15 жовтня 2020
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку