Урок позакласного читання "Літературні  казки"

Про матеріал
Матеріал корисний для використання у роботі вчителям української літератури, які викладають у 5 класі
Перегляд файлу

  Урок української літератури. 5 клас  

 Тема: Урок позакласного читання. Літературні  казки

Казку слухай:

розумом метикуй

 та на вус мотай.

(Усна народна творчість)

 

Мета: поглибити знання учнів про казку як вид усної народної творчості; формувати навики свідомого виразного читання, критичного мислення, монологічного та колективного спілкування; удосконалювати вміння характеризувати дійових осіб, знаходити в тексті потрібні аргументи, визначати головну думку казки, висновки;

            розвивати пам'ять, увагу, уміння висловлювати оцінні судження, збагачувати активний словниковий запас учнів;

            виховувати високі моральні риси характеру, інтерес до читання, бережливе ставлення до природи

Тип уроку: комбінований

 

Обладнання: виставка книг, ілюстрацій до казок, дитячі проєкти, кросворд

Форма проведения: інтерактивне спілкування

Методи і прийоми: «Мозкова атака», метод проєкту,  прийоми критичного мислення                                              

Хід уроку:

I. Організаційний момент.

Ось вже дзвоник пролунав,
він покликав вас у клас.   
Щось цікаве на уроці
Пропоную я для вас.                                                           

Ви швидесенько зберіться,

Один одному всміхніться,

І почнемо без мороки

Пізнавальний наш урок.

II.      Актуалізація опорних знань                

1.   Очікування уроку.

-       Які очікування у вас щодо цього  уроку?                

-     А чи  любите ви подорожувати віртуально?

 

  1. Пропоную вам вирушити сьогодні до однієї чудової країни. Як вона називається, допоможе  нам дізнатися  цей кросворд. Відгадавши загадки, ви визнаєте назву країни.

 

1. На кого востаннє перетворилась Змія?(Щуку) Із якої це казки? Хто автор?

2. Хлопчик, що подорожував у сні? авлусь) Назвіть автора і назву твору.

3. Білокоса сестра - це...? (Зима) Хто ще є героями цієї казки?

4. Хто усе по волі ходить? (Козак) Хто і з якої казки частенько повторював промовку?

5. Як звали фарбованого Лиса?  (Микита) Хто придумав цього героя?

Ключове слово — «казка» 

 

3.   Бліц-опитування «Мозковий штурм»

-  Що таке казка?

-  Як казка прийшла до нас?

-  Які є види казки?

-  Хто автор народних казок?

-  Що називається літературною казкою?

-  Чим вона відрізняється від народної?

-  Розкажіть про будову казки.

-  Назвіть відомі вам казки.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

   Слово вчителя. Казка - найперша абетка добра. Вона є доступним дитячим довідником, який навчає з малих літ думати,  жити. У них є дивні предмети, слова, події та найголовніше -  казка своєю чарівною розповіддю  несе зразок правди і добра крізь труднощі і прикрощі, вчить людину бути сильною, винахідливою і чесною в будь-яких життєвих обставинах.

          Помандруймо сторінками казок, які ви на сьогодні прочитали.

IV. Повідомлення теми і мети уроку

1.    Вчитель:

Сьогодні у нас - незвичайний урок!

До казки у гості – всього лише крок.

На зустріч із нею поспішали  не раз!

Сьогодні вона завітала в ваш клас.

Зчитайте тему уроку:

Визначте  для себе завдання уроку:     

Знати:                                        Вміти:                                                         Цінувати:

зміст казки                                працювати з текстом казки                        час

цікаву інформацію              формулювати відповіді                                 допомогу друзів

V. Захист  проєктів «Улюблена казка»

1. Групові батли. (Учні групуються за назвами казок, які вони прочитали:

1 група -Кримськотатарська народна казка «Золоте яблуко» (переклад Данила Кононенка),

 2 група-Василь Королів-Старий «Хуха-Моховинка».

3 група - Лариса Письменна «Як у Чубасика сміх украли»,

4 група - Юрій Ярмиш «Летюче дерево»,

5 група - Віктор Близнець «Земля Світлячків»(скорочено).

6 група - Зірка Мензатюк «Арніка».

7 група - Марина Павленко «Хатка дляНехайка.

8 група - Юлія Смаль «Казка про Горошку»).

  Групи дітей захищають проєкти казок за наступним планом:

  1. Коротко про автора та/або історію створення казки .
  2. Розповідь про казку: що вразило, здивувало (переказ епізодів).
  3. Характеристика головного героя.
  4. Демонстрація ілюстрацій до твору або складеного асоціативного грона, кросворда.
  5. Повчальна мета казки.
  6. Реклама твору.

VІ. Рефлексія:

  1.      Коло міркувань: що спільного в казках?

       2)  Складання сенкану «Казка» (у групах):

Казка

Цікава, духовна

Навчає, збуджує, захоплює

Толерантно виховує в людях добро

Мудрість

 

VІІ. Оцінювання-самооцінювання

VІІІ. Підсумки.

-          Чи виправдались ваші очікування?

-          Що сподобалося?

-          Що зацікавило?

-          Що здивувало?

-          Чому навчило?

 

       Слово вчителя. Сьогодні на уроці закінчилася  подорож сторінками казок, але вона продовжиться завдяки вашому  захопленню художньої літератури. Адже читаючи, ви стаєте мудрішими, добрішими, вихованішими. Кажуть в народі: “Казка маленька, зате розум у ній великий”, “Казку слухай: розумом метикуй та на вус мотай”.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Величко Ірина
Додано
7 листопада 2023
Переглядів
808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку