На уроці позакласного читання я пропоную вам поговорити про добро, добре серце, добрі справи, про зло, про байдужість.Готуючись до уроку, ми з вами виконали проектну роботу. Клас був поділений на групи, всі отримали завдання, збирали матеріали на задану тему та готувалися до цікавої подорожі стежинкою добра!
Дата: 3-Г:26.02,3-Б:27.02
Тема. Урок позакласного читання. Наповни серце добротою. (урок-проект)
Мета. Продовжувати знайомити дітей з поняттями добра і зла; формувати духовно-моральні цінності, вміння аналізувати, зв’язно і послідовно викладати думки; розвивати творче мислення, уяву, мовлення, вміння колективно обговорювати прочитане, уважно і зацікавлено слухати товариша і доповнювати його відповідь у ході бесіди; виховувати почуття чуйності, співпереживання, бажання творити добро.
Обладнання:
Клас: 3
Хід уроку
I. Організаційний момент
Доброго дня! – для всіх побажання.
От і настала пора для читання.
II. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель читає вірш
Врятує світ краса -
Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта,
Бо однієї вже краси занадто мало,
Бо стільки всюди зла - людина вже не та…
Тож,люди на землі!
Спішіть добро творити,
Щоб нам не згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.
-Сьогодні на уроці позакласного читання я пропоную вам поговорити про добро, добре серце, добрі справи, про зло, про байдужість.
Готуючись до уроку, ми з вами виконали проектну роботу. Клас був поділений на групи, всі отримали завдання, збирали матеріали на задану тему та готувалися до цікавої подорожі стежинкою добра!
IІІ. Актуалізація знань. Повідомлення теми, і завдань уроку
1.Технологія «Асоціативний кущ».
- З чим у вас асоціюється слово « добро»? Утворіть асоціативний кущ.
(Обговорення. Вчитель на дошці записує асоціативній кущ)
* світло * радість * щастя * краса * щирість *чистота
ДОБРО
* підтримка * подяка *сонечко * співчуття * допомога * милосердя
- Людина приходить у світ для добра. Доброта – це один із найсвітліших виявів людської душі. Доброта виражається у нашому ставленні до людей і навколишнього світу. Що ми залишимо після себе, залежить від нас. Це можуть бути плями байдужості зневаги та злоби один до одного, до рідної землі. Але в наших силах залишити цілий список добрих і красивих вчинків та справ.
- Будь завжди добрим, носи у своїй душі світле сонечко любові до всього світу, адже ти – людина!
ІV. Проектна діяльність (захист проекту кожною групою)
1.Скарбничка народної мудрості
Поняття «добро» і «зло» знайшли відображення в усній народній творчості. Пригадайте казки: добро завжди перемагає зло; добрий герой завойовує щастя, багатства, а злий герой завжди покараний.
Група «Шукайлики» віднайшли прислів’я про добро.
Завдання групи:
Читання прислів’їв з “Торбинки добра ”.
2. Хвилинка відпочинку
Релаксаційна вправа « Квітка доброти»
( Звучить класична музика, спокійна)
Закрийте очі і уявіть, що у вас в руках знаходиться чарівна квітка – Квітка Доброти. Ваші руки відчувають незвичайне тепло, квітка зігріває вас, ваше тіло, вашу душу. Ви протягуєте вашу руку і розглядаєте Квітку Доброти. Придивіться, якого вона кольору. Можливо вона має запах. А можливо ви чуєте приємну музику яка лине від квітки. Подумки зберіть усю доброту від Квітки Доброти і помістіть у себе в сердечку.
3.Розгляд ситуацій
Ваші серця наповнені добром. Хочу щоб ви зробили добру справу. Клас поділяю на 2 групи.
Запитання до першої групи: Запитання до другої групи:
В казках завжди перемагає добро, а в нас перемогла дружба.
4.Виступ групи «Читайлики»
Діти підготували оповідання про добро.
5.Гра «Добрі чарівники»
— А зараз я пропоную вам стати добрими чарівниками. У мене є чарівний м’ячик. Кожен із вас буде передавати його іншому і називати тільки хороші вчинки дітей класу або ваших друзів. (Діти беруть м’ячик і називають хороший вчинок свого однокласника, друга, знайомого …)
(Допомога, співчуття, уважність, вдячність, чуйність, ласка, любов, турбота, ввічливість, справедливість, повага, доброта, віра, надія, милосердя, шана, злагода, ніжність, чемний, правдивий, людяний, дружній, усмішка, щирість)
— Бачите, як багато в нас гарного, доброго. Намагатимемось і надалі берегти і примножувати ці добрі вчинки. Щоб ваші обличчя були завжди радісні від того, що ви зробили доброго, а на обличчі ніколи не зникала усмішка.
6.Виступ групи «Допитлики»
Діти підготували вірші про доброту.
7. Тест
Як вчините, якщо…
• Плаче дівчинка:
а)скажете лагідне слово;
б)запитаєте, чому плаче;
в)пройдете мимо.
• Старший хлопчик ображає молодшого:
а)будете спостерігати;
б)обороните;
в)пройдете мимо, ніби не помітили.
• Маленьке кошеня сидить високо на дереві, нявчить і не може злізти:
а)пройдете мимо;
б)полізете на дерево знімати кошеня;
в)покличете на допомогу дорослих.
8. Гра «Складання дерева життя»
- Наприкінці нашої стежинки нам зустрілося “дерево життя. ” Воно сухе і мертве. Зараз ми вдихнемо в нього життя і силу. У вас на партах листочки дерева. На листочку вам потрібно написати правило доброти. (Діти беруть листочки. Читають правила, прикріпляють до дерева)
Правила:
V. Підсумок уроку
Гра «Так – ні»
- Гадаю мені вдалося сьогодні посіяти зернятка Доброти у ваші серця. І проростуть вони Милосердям, Щедрістю, Справедливістю, Дружбою, Добротою.
Твори добро та будь завжди привітна.
Дитино! Ти приходиш для добра.
Любов у серденьку хай сонцем квітне
Збагнути це тобі уже пора.