Мета уроку: Навчальна: стисло ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом автора; опрацювати ідейно-художній зміст твору, визначити його тему і ідею, охарактеризувати головних персонажів.- Розвивальна: розвивати творчу уяву, логічне мислення, культуру мовлення, виразне читання.- Виховна: виховувати жагу до знань.20 XX г.2
20 ГГ3 Оксана Сенатович народилася 2 січня 1941 р. в м. Бережани, у сім'ї вчителів. Після закінчення 1957 р. школи навчалась у Львівському політехнічному інституті. Працювала інженером на заводі, у науково-дослідному інституті легкої промисловості, була на профспілковій роботі, але справжнє своє покликання знайшла на літературній ниві. Путівку в поетичний світ О. Сенатович дала газета «Вільне життя» ще 1959 р. Згодом були публікації в журналі «Жовтень» (1960, № 1).
1961 р. у Львові вийшла колективна поетична збірка «Яблуневий цвіт», серед 28-ми авторів якої представлена і О. Сенатович. О. Сенатович виступала в поезії і для дітей, і в поезії для дорослих читачів. Останнім припали до серця, зокрема, її збірки віршів «Стебло», «Діапазон весни», «Обличчям до голуба», «Голубий голос», «Чоловік з трояндою». А сучасну українську дитячу літературу не можна уявити без О. Сенатович. Коли ще працювала на профспілковій роботі, займалася профорієнтацією школярів і тоді ж почала писати вірші для учнів молодших класів. Так народилася її книжка для дітей «Червоні лелеки» (1970). 20 ГГ4
Свої вірші для дітей поетеса часто друкувала в журналах «Барвінок», «Малятко», у календарі «Дванадцять місяців». Широко відомі її книжки для найменших читачів: «Червоні лелеки», «Вісім сотень колобків», «Вчиться Вересень читати», «Сніговик», «Живемо в одному домі», «Шпаки на колесах», «Соловейку, тьох-мажор». Була редактором дитячого християнського журналу «Діти Марії». О. Сенатович — член Спілки письменників України з 1976 р., була першим лауреатом премії імені Олени Пчілки (1992). Померла О. Сенатович 31 березня 1997 р. в м. Львів.20 ГГ5
Аналіз твору: Тема: подорож хлопчика Дмитра в минуле.Ідея: зацікавлення своєю історією. Основна думка: винахідливість запорозьких козаків та їхнього отамана І. Сірка. Сюжет: Дмитрик дістав Малого Воза із дна озера. Запорожці посміялися, але дали відповідь на його питання про підводні човни й ракети, які вони винайшли. Герої: Дмитрик, козаки, Іван Сірко. Жанр: казка.20 ГГ8
Цифровий диктант.(За кожну правильну відповідь — по 1 балу). Якщо згодні з твердженням – 1 , якщо ні – 0.1. Козаки варили куліш.2. Дмитрик злякався козаків.3. Дмитрик оглядав човен.4. Козацький човен занурився у воду.5. Дмитрик зустрів І. Сірка. 6. Сірко був у Києві.7. Письменник писав книжку про І. Сірка.8. Дмитрик їв з козаками.9. Дмитрику було 10 років, а козакам — 310. 10. Дмитрик справжній козак.20 ГГ9 Шифр 1011001111.
Літературна вікторина: Орієнтовні запитання:- Охарактеризуйте жанр казки.- Які є казки?- Які реальні елементи ви помітили у творі?- Які казкові елементи ви помітили у творі?- Знайдіть у тексті епітети. (Червневе небо, зоряне озеро, сивовусий козак)- Знайдіть у тексті порівняння. (Човен подібний до великої жовтої черепашки.)- Знайдіть у тексті метафори (Дмитрик полетів, намацав ногою дно неба, прогуркотів небом Великий Віз і заїхав за хмари, витяг з води Віз, Дмитрик разом з ліжком поїхав у невідоме, підводний човен зблід.)20 ГГ10