Урок позакласного читання. Оксана Сенатович «Малий Віз»

Про матеріал
Мета уроку: Навчальна: стисло ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом автора; опрацювати ідейно-художній зміст твору, визначити його тему і ідею, охарактеризувати головних персонажів. - Розвивальна: розвивати творчу уяву, логічне мислення, культуру мовлення, виразне читання. - Виховна: виховувати жагу до знань.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Двадцять третє лютого. Класна робота. Урок позакласного читання. Оксана Сенатович «Малий Віз»

Номер слайду 2

Мета уроку: Навчальна: стисло ознайомити учнів із життєвим та творчим шляхом автора; опрацювати ідейно-художній зміст твору, визначити його тему і ідею, охарактеризувати головних персонажів.- Розвивальна: розвивати творчу уяву, логічне мислення, культуру мовлення, виразне читання.- Виховна: виховувати жагу до знань.20 XX г.2

Номер слайду 3

20 ГГ3 Оксана Сенатович народилася 2 січня 1941 р. в м. Бережани, у сім'ї вчителів. Після закінчення 1957 р. школи навчалась у Львівському політехнічному інституті. Працювала інженером на заводі, у науково-дослідному інституті легкої промисловості, була на профспілковій роботі, але справжнє своє покликання знайшла на літературній ниві. Путівку в поетичний світ О. Сенатович дала газета «Вільне життя» ще 1959 р. Згодом були публікації в журналі «Жовтень» (1960, № 1).

Номер слайду 4

1961 р. у Львові вийшла колективна поетична збірка «Яблуневий цвіт», серед 28-ми авторів якої представлена і О. Сенатович. О. Сенатович виступала в поезії і для дітей, і в поезії для дорослих читачів. Останнім припали до серця, зокрема, її збірки віршів «Стебло», «Діапазон весни», «Обличчям до голуба», «Голубий голос», «Чоловік з трояндою». А сучасну українську дитячу літературу не можна уявити без О. Сенатович. Коли ще працювала на профспілковій роботі, займалася профорієнтацією школярів і тоді ж почала писати вірші для учнів молодших класів. Так народилася її книжка для дітей «Червоні лелеки» (1970). 20 ГГ4

Номер слайду 5

Свої вірші для дітей поетеса часто друкувала в журналах «Барвінок», «Малятко», у календарі «Дванадцять місяців». Широко відомі її книжки для найменших читачів: «Червоні лелеки», «Вісім сотень колобків», «Вчиться Вересень читати», «Сніговик», «Живемо в одному домі», «Шпаки на колесах», «Соловейку, тьох-мажор». Була редактором дитячого християнського журналу «Діти Марії». О. Сенатович — член Спілки письменників України з 1976 р., була першим лауреатом премії імені Олени Пчілки (1992). Померла О. Сенатович 31 березня 1997 р. в м. Львів.20 ГГ5

Номер слайду 6

Малий віз — сузір'я в північній півкулі неба. Зараховано до каталогу зоряного неба Альмагест, укладеного Клавдієм Птолемеєм. З давніх часів сузір'я використовували фінікійські мореплавці для навігації й орієнтування.

Номер слайду 7

Іван Сірко — подільський шляхтич, козацький ватажок, каль-ницький полковник, напівлегендарний кошовий отаман Запорозької Січі й усього Війська Запорозького Низового. Здобув перемогу в 65 боях. Герой багатьох українських пісень і казок.20 ГГ7

Номер слайду 8

Аналіз твору: Тема: подорож хлопчика Дмитра в минуле.Ідея: зацікавлення своєю історією. Основна думка: винахідливість запорозьких козаків та їхнього отамана І. Сірка. Сюжет: Дмитрик дістав Малого Воза із дна озера. Запорожці посміялися, але дали відповідь на його питання про підводні човни й ракети, які вони винайшли. Герої: Дмитрик, козаки, Іван Сірко. Жанр: казка.20 ГГ8

Номер слайду 9

Цифровий диктант.(За кожну правильну відповідь — по 1 балу). Якщо згодні з твердженням – 1 , якщо ні – 0.1. Козаки варили куліш.2. Дмитрик злякався козаків.3. Дмитрик оглядав човен.4. Козацький човен занурився у воду.5. Дмитрик зустрів І. Сірка. 6. Сірко був у Києві.7. Письменник писав книжку про І. Сірка.8. Дмитрик їв з козаками.9. Дмитрику було 10 років, а козакам — 310. 10. Дмитрик справжній козак.20 ГГ9 Шифр 1011001111.

Номер слайду 10

Літературна вікторина: Орієнтовні запитання:- Охарактеризуйте жанр казки.- Які є казки?- Які реальні елементи ви помітили у творі?- Які казкові елементи ви помітили у творі?- Знайдіть у тексті епітети. (Червневе небо, зоряне озеро, сивовусий козак)- Знайдіть у тексті порівняння. (Човен подібний до великої жовтої черепашки.)- Знайдіть у тексті метафори (Дмитрик полетів, намацав ногою дно неба, прогуркотів небом Великий Віз і заїхав за хмари, витяг з води Віз, Дмитрик разом з ліжком поїхав у невідоме, підводний човен зблід.)20 ГГ10

Номер слайду 11

Підбиття підсумків уроку.- З яким автором ми познайомилися на уроці?- Який твір ми читали?- Жанр твору?- Назвіть головних героїв казки?20 ГГ11

Номер слайду 12

Домашнє завдання. Виразно читати казку «Малий Віз».20 ГГЗаголовок презентации12

pptx
Додано
23 лютого
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку