Урок позакласного читання Оповідання Р.Бредбері «Все літо в один день».

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку зарубіжної літератури для 6 класу за темою: "Оповідання Р.Бредбері «Все літо в один день». Мрія письменника про перемогу людяності і добра".
Перегляд файлу

                  Зарубіжна  література  6 клас                                                                                                                                                                                                                 Тема.  Позакласне читання. Оповідання Р.Бредбері «Все літо в один день».      Мрія письменника про  перемогу людяності і добра.

Мета: поглибити знання учнів про творчість американського письменника – фантаста  Р. Бредбері, донести до них морально – філософський зміст твору, удосконалити навички аналізу літературного тексту, виховувати почуття  людяності, милосердя, толерантного відношення   до інших .         Обладнання: книги Р. Бредбері, І.С.Бах Токката і фуга ре  мінор для органа ( з відео космосу), А.Вівальді «Пори року»(«Грім»).

Хід урок

                                    Жорстокості, як і війни, не

              повинно  бути ніколи.

                                                               Лев Толстой

І.Організація класу. Емоційне налаштування.

1.Слухання музичного твору І.С.Баха  Токката і фуга ре мінор для  органа  з переглядом відео про космос.

2.Повідомлення  про планету Венера.

Венера – друга планета Сонячної системи. Період обертання навколо Сонця – 224,7 земних діб. Названа на честь Венери , богині кохання з римської міфології. Це єдина з восьми основних планет Сонячної системи, яка отримала назву на честь жіночого божества. За розміром майже така ж, як і Земля. Венера – внутрішня  планета, і на земному небосхилі не віддаляється від Сонця далі 48 градусів.  Вона – третій за яскравістю об'єкт на небі, її блиск поступається лише блиску Сонця й Місяця. Належить до планет відомих людству з найдавніших часів. Венера спостерігається ввечері після заходу Сонця або вранці перед світанком, її називають «Зоря вечірня» або «ранкова Зоря».

3. Робота з епіграфом

- Як ви розумуєте слова Л. Толстого?

ІІ. Оголошення теми, мети і завдання уроку

ІІІ. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

1.Бліц – турнір «Чи знаєш ти текст ?»

- Місце, де відбуваються події. (Планета Венера)

- Де жили  мешканці планети?  (В підземних будинках)

- Скільки років дощило? (Сім).

- Чому люди прилетіли на Венеру?  (Створювати нову цивілізацію).

- У якому віці були діти ?( 9  років).

- Скільки часу вони провели на Венері? (Все своє життя – 7 років ).

- Головний герой твору (Марго).

- Коли Марго залишила рідну планету?(5 років тому).

- Які чутки ходили про дівчинку? (Батьки заберуть її на Землю).

- Хто найбільше кривдив Марго? (Вільям).

- Куди діти закрили дівчинку? ( У комірчину).

- Як  поводилися діти ? (Мов дикі тварини,

що вирвалися з печер).

  • Скільки часу світило сонце? (Більше  години).   
  • Чи побачила Марго сонце? (Ні).
  • Як поява сонця вплинула на дітей? (Вони стали

іншими).

2.Складання таблиці

«Реальне і фантастичне на Венері».

Реальне Фантастичне

Учні                                  Події відбуваються на

Школа                              планеті  Венера

Вчитель                           Сім років іде дощ

Бажання та                     Місто-підвал з тунелями

стосунки дітей               Сонце з'являється  1 раз в                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

                        7 років на 2 години

3.Слово вчителя.

Події в оповіданні Р. Бредбері відбуваються  на далекій і загадковій планеті  Венері. Люди живуть

в місті – підвалі з тунелями. Діти за сім років життя на планеті ще не бачили сонця. Вони знають про нього з розповідей дорослих. Сім років  безперестанку  іде дощ.

  •                                                                                                                                                                                     Як же  автор зображує природу в оповіданні?

(Дощило сім років ,тисячі тисяч днів повнилися потоки води, вода затоплювала острови, стихія знищувала ліси, а вони виростали, щоб загинути ще раз, дощовий світ, діти  прокидалися від барабанного дробу ,стукоту розірваного намиста.

Удар грому налякав школярів, блискавка спалахнула, із неба впали тони води.)

4.Слухання музичного твору А.Вівальді «Грім».

Висновки. На планеті весь час ідуть дощі. Цьому не має ні кінця, ні краю. Природа жорстоко відплатила людям за відношення до неї. Але ми розуміємо , що мова йде  перш за все про відносини  між  дітьми ,про доброту і милосердя,

про справедливість і чесність, про співчуття і толерантність.

5. Характеристика героїв.

         Марго                                   Діти

Була кволою, «злива вимила   «Діти тулилися, як бур'яни»                                                       

блакить її очей, рожевий 

квіт з уст, золото з волосся».     «Крутилися ,мов                                                                                           

Схожа на бліду фотографію.     барвиста карусель»

Голос звучав ледь чутно.           Усміхнені злорадці.

Лився її лагідний голос.             Спробував штовхнути                         

Вона не така, як інші.                  її. Помітили різницю

                                     між ними і Марго.

 

Висновки. Діти ненавидять Марго, намагаються весь час кривдити її, принижувати. Епізод, коли вони  закрили Марго в комірчині ,підтверджує їхню бездушність, жорстокість і агресивність. На відміну від інших дітей Марго -лагідна, добра, чуйна , а головне  - сильна духом, стійка і смілива дівчинка.(«Вона скоріше  впала б, ніж  намагалася б утекти»).

6. Робота в групах.

1 група. Чому так склалося , що діти ненавидять

               Марго ?

Відповідь: Діти бачили різницю між ними і Марго. Вона була не така, як інші. Не грала з ними в ігри, не бігала тунелями, не співала голосно (тільки пісні про сонце співала лагідним голосом), а саме головне - залишила рідну планету 5 років тому і «пам'ятала гаряче сонце». Марго і сама – блідий промінчик сонця, який освітив життя  дітей. Але вони цього не розуміють. Діти цієї планети – це творіння жорстокого світу, в якому вони живуть. І жити по-іншому вони не вміють і не можуть.

2 група. Як ви думаєте, чому стало можливим таке жорстоке ставлення до дівчинки?

Відповідь: Діти були жорстокими і бездушними тому , що вони оточені вічним дощем, все навкруги штучне, сонце не зігріває їх, не знають вони не тільки сонячного тепла, але й тепла людських відносин. Автор порівнює їх то з бур'янами, то з дикими тваринами. Ніщо і ніхто не намагається їх змінити, допомогти.

3 група. Як на вашу думку, чи можна назвати вчинок дітей злочином?

Відповідь . Ні. Кожен може помилятися. Якщо помиляються  дорослі (батьки залишили доньку на чужій планеті, вчителька не звертає увагу на те, що діти кривдять Марго, що її не було, коли зявилося сонце), то діти набагато частіше роблять помилки, адже вони тільки вчаться жити.

7. Творча робота.

- Які асоціаціі викликає у вас сонце ?

Сонце → літо → вогонь-→ лимон→ щастя→

дружба→ тепло→ радість→ посмішка→ любов    → щастя.

8.Аналіз епізоду «Діти бачать сонце».

- Як поводилися  діти, коли з'являється Сонце?

(Бігали, підставляли сонцю обличчя, падали на землю, гралися , простягали руки до сонця, вбирали в себе все довкола).

- Чи вдалося автору передати щастя і радість    дітей?

( Вони були щасливі, радісні, тому що « наче звільнилися від пут»,  на них лилася благословенним, чистим потоком тиша, а сонце зігрівало не тільки їхні обличчя і руки, а й серця.)

- Про що вони згадують, коли починається дощ?

  (Про те, шо вони заперли Марго).

  •                                                                                                                                                                                     Як діти себе поводять? ?

(  Вони  застигли, позирали один на одного, відводили погляди, не могли зазирнути одне одному у вічі, схилили голови, були бліді та насуплені, повільно йшли, скупчилися поблизу дверей, повільно відчинили їх).

  •                                                                                                                                                                                     Про що свідчить їхня  поведінка?
  •                                                                                                                                                                                     ( Діти зрозумілі ганебність свого вчинку. Адже Марго побачить сонце тільки через сім років. Дівчинка тендітна і квола. Постійні дощі, життя у підземеллі поступово забирають її сили .І не має впевненості, що вона ще побачить сонце .Діти усвідомили свою помилку. І коли спалахнула світлом блискавка, каяття відбилося на їхніх обличчях.)

9. Слово вчителя.

На початку твору діти жорстокі, безсердечні, агресивні, заздрісні, байдужі. Але під впливом появи променів сонця дитячі серця відтали і стали такими, як у людей здатних на милосердя, добро, співчуття, щедрість і людяність. Вони отримали урок , який ніколи не забудуть. Р. Бредбері вірить у духовне відродження людини. Він вважає, що людина має бути красивою, доброю, повинна уміти цінувати оточуючих, тобто жити за законами Краси, Добра і Справедливості.

ІV.  Закріплення вивченого матеріалу.    Проблемне питання.

  •                                                                                                                                                                                     Чому усмішки назавжди зникли з обличь  дітей?

V. Оцінювання.

VІ. Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                           

doc
Додано
8 травня 2020
Переглядів
8517
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку