Урок позакласного читання "Подорож до країни казок"

Про матеріал

Урок позакласного читання у 2 класі із застосуванням мультимедійних технологій

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Урок позакласного читання у 2 класі із застосуванням мультимедійних технологій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконала:

Семенчук Вікторія Юріївна

Миргородська  загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №1

вчитель початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок позакласного читання у 2 класі із застосуванням мультимедійних технологій

Тема уроку:     Подорож до країни казок.

Девіз уроку:

Щоб від зла і байдужості нам боронитись,

Добру і милосердю ми будемо вчитись!

Мета уроку:

формувати  ключові компетентності:

*уміння вчитися – викликати інтерес до навчання, формувати почуття відповідальності за виконуване завдання, готовність самостійно працювати, мати власну думку, обґрунтовувати її, навички самоконтролю та самооцінки;

*соціальна – вчити налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, працювати за правилами у команді, ціннісно ставитися до своєї особистості;

*громадянська – розвивати критичне мислення, навички приймати правильне рішення, виявляти громадянську позицію у ставленні до дійових осіб, давати їм характеристику, сприймати втілені в них загальнолюдські цінності.

*загальнокультурна – вчити толерантності, мовленнєвій культурі;

*інформаційно-комунікативна – вдосконалювати вміння добувати, осмислювати, аналізувати та використовувати інформацію з різних джерел, здійснювати комунікацію у групі та колективі;

формувати предметні компетентності:

*навчальна - узагальнити та систематизувати знання учнів про українські народні казки вчити визначати головну думку твору; відтворювати зміст прочитаного; удосконалювати техніку читання, вчити свідомо і виразно читати; визначати в тексті дійових осіб,

*розвивальна - розвивати творчі задатки школярів, мовлення, мислення, увагу, спостережливість, бажання стати гордістю своєї Батьківщини;

*виховна - виховувати патріотичні почуття, відчуття приналежності до національної культури,

 

Тип уроку: урок – подорож, урок засвоєння знань.

Обладнання: ноутбук, проектор, мультимедійна презентація «Подорож до країни казок», картки для роботи в парах, групах.

Методи і прийоми: розгадування загадок, «Асоціативний кущ», групова вправа «Пазли», «Вгадай прислів’я»; гра «Дуель», «Магніт», «Словесний художник», «Міні-театр». «Ярмарок емоцій»; вправа «Сенкан –казка».

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

1.Привітання.

Любі діти. в наш клас

Завітали гості щирі.

Привітаймо їх

Посмішкою й миром1

2. Емоційний настрій

- Діти, до нас вперше завітало так багато гостей, тому я хвилююся.

- А ви?

- Давайте посміхнемось один одному і побажаємо собі гарного настрою.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

1.Вправа «Очікування»

Метод «Мікрофон»

- Діти, а що чекаєте від цього уроку?

- Яким би ви хотіли бачити цей урок?

- Що хотіли б навчитися?

2.Розповідь вчителя

 - Cьогодні ми з вами вирушимо в подорож до країни казок.

- Але подорож ця буде незвичайна, часом важка. На нас чекають випробування. Але якщо ми їх здолаємо, то зможемо відкрити казкову чудо-скриньку, в якій знаходиться справжній скарб – дорогоцінні перинки -зернинки народної мудрості, які із маленьких діток роблять справжніх дорослих, добрих людей.


Ми рушаємо у путь ,

Взять з собою не забудь ти

Увагу і везіння,

Спостережливість, терпіння,

Вміння виразно читати,

Думати, фантазувати,

Щоб добути нам перлинки

З чарівної чудо-скриньки.


- Добра, мудра, чарівна казка завжди була в пошані. Її із задоволенням слухають і діти, і дорослі. Казки бувають різні: довгі та короткі, веселі, чарівні, написані автором або складені народом. Проте у всіх казках є одна спільна риса - мудрість.

3. Вправа «Асоціативний кущ»

- Діти, а які у вас виникають асоціації, коли ви чуєте слово «казка» ? (Відповіді дітей)

4. Бесіда.

- А від якого слова утворилося слово «казка»?

- Чим казка відрізняється  від оповідання?

5. Інтерактивна вправа  СЕНКАН

- Давайте згадаємо все, що ми знаємо про казку, складемо про неї СЕНКАН

ІІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

- Діти, країну ми вибрали. А тепер оберемо транспорт, яким ми будемо подорожувати.

1.Відгадайте загадку.

Полотно, а не доріжка,

Кінь біжить сороканіжка.(Поїзд)

Ось і наш веселий потяг.

- Але перш ніж сісти до вагону, нам слід придбати квитки.

2.Завдання в парах.

Візьміть картку з написом «КВИТОК» і роз’єднайте слова у реченні. Прочитайте.

КАЗКА І ВЕСЕЛИТЬ І ЗАСТАВЛЯЄ ДУМАТИ

КАЗКА НЕ ТІЛЬКИ РОЗВАЖАЄ А І НАВЧАЄ

КАЗКА ЦЕ МУДРІСТЬ НАРОДУ

КАЗКА ЦЕНАШЕДИТИНСТВО

КАЗКАЦЕ НАУКА ПРО ДОБРО ЯКЕ ЗНИЩУЄ ЗЛО,

КАЗКИ МАЛЕНЬКІ А РОЗУМУ В НИХ БАГАТО,

КАЗКА ВЧИТЬ ЯК НА СВІТІ ЖИТЬ,

КАЗКА НІКОМУ ЗЛА НЕ РОБИТЬ,

ЗУСТРІЧ З КАЗКОЮ ЦЕ СВЯТО,

КАЗКА ЦЕ ПОДОРОЖ У КРАЇНУ ЧУДЕС,

- Молодці, ви всі маєте квитки.Але давайте допоможемо і нашим казковим героям зайняти свої місця у вагоні-казці, щоб часом хтось з них не помилився.

3.ГРА «Розсади героїв казки  у свій  вагон» Індивідуальне завдання з перевіркою на слайдах.

- Прочитайте очима і назвіть героїв казки.

 

4. Гра «ЗДОГАДАЙСЯ, ХТО ЦЕ?»

- До нашого потяга хотіли потрапити ще кілька казкових героїв, але вони забарилися в дорозі і надіслали нам термінові телеграми. Але вони без підписів. Тому прошу вас допомогти мені розібрати їх. Прочитайте напівголосно і назвіть мені на вушко хто це?

5. Гра «Пазли». Завдання для груп.

- Діти, а поки ми з вами їдемо, давайте виконаємо ще таке цікаве завдання. Візьміть конверт з жовтою перлинкою,  складіть пазли і вгадайте назву казки.

(«Котик і Півник», «Колосок», «Ріпка», «Пан Коцький», «Лисичка-сестричка»)

6.Доберіть прислів’я до казки-пазла. Завдання для груп.

- Діти, кожна казка чогось навчає. Головна думка може бути втілена у прислів’ях. Виберіть правильне  прислів’я до вашого пазла-казки

Хочеш їсти калачі - не сиди на печі. «Колосок»

Де сила не візьме - там розум допоможе. «Пан Коцький»

Друзі пізнаються в біді. «Котик і Півник»

Берись дружно - не буде сутужно.»Ріпка»

Міняв тихо - виміняв лихо. «Лисичка-сестричка»

Діти, ви добре впорались з завданнями. Тому тепер давайте трошки відпочинемо і виконаємо рухливу фізкультхвилинку

ІV . Засвоєння нових знань, умінь, навичок.

1. Мовна розминка

А) імітація рухів і звуків поїзда 

Вітерець у лісі - Ш-Ш-Ш,

Повзе вуж у траві - С-С-С

Прилетів жук – Ж-Ж-Ж

 Заспівав комарик - З- З- З

Прилетів птах - ШУХ

Запихав їжачок - ПИХ.

Б) Дихальні вправи

- Вдихніть повітря носиком, видихніть ротом.

- Здмухніть пір’їнку з долоньки.

3. Розчитування за складовою таблицею. «Біг по доріжці»

Індивідуально і в парах.

- Прочитайте на одному видиху

-Знайдіть назви тварин.

- Ось і зупинка «Казкова». Пора нам вставати.

- Діти, на цій зупинці на нас чекає зустріч з новою казочкою.

Про кого ця казка ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадки.

- Отож, сьогодні ми познайомимося ще з однією українською народною казкою «Ведмідь і павучок»

- Сідайте всі рівненько і слухаймо уважно казочку

  1. Аудіозапис до слів «скочив туди»

- А як ви гадаєте . що буде далі? (Відповіді дітей.)

2. Аудіозапис казки до кінця

- Чи сподобалась вам казка?

- Чи всі слова вам зрозумілі?

3. Словникова робота

- Поясніть значення слів

БАРЛІГ                  БЛАГАТИ

ГУЩАВИНА        ВИЗИРНУТИ

БУРМИЛО            БУРМОТІТИ

ВЕЛЕТЕНЬ

4. Гра «ДУЕЛЬ» (робота в групах)

- Поставте запитання по змісту казки.

- Що хотів зробити ведмідь з павучком?

- З яким проханням звернувся павучок до ведмедя? (прочитайте)

- Що згодом трапилося з ведмедем?

- Чому ж його врятував від біди маленький павучок?

- Чи змінилося після цього ставлення ведмедя до павучка? Чому?

 

  1. Характеристика головних героїв казки.

- Хто головні герої?

2

- А яким був ведмідь?

- Яким був павучок?

Офтальмологічна гімнастика з павучком

7.Бесіда

- Чому словесний художник розмалював павучка яскравими фарбами? ( Бо той був добрим, уважним, благородним)

8. Завдання . З’єднайте пари слів

 

- До якого героя казки підходять дані словосполучення?

9. Читання діалогів казки. ГРА «Міні-Театр»

- Перекажіть казку.

(Маски)

ДІЯ 1. Зустріч

Автор -

Павук -

Ведмідь -

Дія 2 Мисливці

Автор -

Мисливець 1-

Мисливець 2-

ДІЯ 3 Друзі

Автор -

Павук -

Ведмідь -

- Дякуємо нашим артистам

10. Знайдіть в казці слова, які є головною думкою.

«Старе добро не забувається»

11. ГРА «МАГНІТ»

- Які слова притягуються до слова «ДОБРО»?

- А які ви знаєте прислів’я про доброту та дружбу?

Добро зажди все переможе.

Хочеш знайти друга - сам стань другом.

Добре там жити, де вміють дружити

За добро добром платять.

Без вірного друга - велика туга.

ВИСНОВОК

- Якими ж нам  треба бути?

Діти, ми подолали всі перешкоди на шляху до чудо-скриньки. Зашилось тільки дружно промовити наш девіз уроку:

Щоб від зла і байдужості боронитись,

Добру і милосердю ми будемо вчитись!

 (Чудо-скинька відкривається під музику, а там- скарб)

- Діти, це не золото, не срібло. Але це є справжнє багатство, адже це перлинки народної мудрості, чесноти справжньої доброї людини. Адже говорять, що людина починається з добра. Мені хочеться сьогодні подарувати перлинку доброти кожному з вас.

(Відкриваю скриньку з подарунками і роздаю кожному макет перлинки)

- А ви подумайте, яку  назву їй дати. Напишіть.

(Діти записують назву )

- Поясніть свій вибір.

- Давайте вирощувати перлинки доброти у наших сердечках, щоб на світі було більше добрих людей, мир та дружба!

- А тепер давайте створимо з ваших перлинок СКРИНЬКУ ДОБРОТИ. (Діти по черзі називають свою перлинку і прикріплюють її) Якщо буде час

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

«Валіза вражень»

- Чи сподобався вам урок?

- Що сподобалося найбільше?

Оцінювання

- Роботу якої групи ми можемо відмітити ?

- А чия робота на уроці заслуговує аплодисментів? - Ви гарно сьогодні попрацювали. Подякуйте один одному.

VI. Домашнє завдання.

- На наступному уроці позакласного читання ми будемо читати казки, які склали відомі автори світу. Такі казки називаються «авторськими». Пропоную вам долучитися до підготовки майбутнього уроку, стати співавторами і скласти свою казку про добро, милосердя, дружбу.

- А закінчити  наш урок хочеться такими словами:

          Добро творіть на світі, люди.

          Воно, як сонце, серце зігріва,

          Й теплом наповнить наші груди,

          Й мудріша буде голова!

1

 

docx
Додано
15 червня 2021
Переглядів
1311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку