Урок позакласного читання "Пригоди Робінзона Крузо"

Про матеріал
Урок позакласного читання у вигляді зістрічі-змагання у КЛУБІ ЗНАВЦІВ ЛІТЕРАТУРИ
Перегляд файлу

Нікопольська гімназія № 10

Нікопольської міської ради

Желудкова Галина Григорівна – вчитель зарубіжної літератури,

заступник директора з навчально-виховної роботи

 

КЛУБ ЗНАВЦІВ ЛІТЕРАТУРИ

Д. Дефо «Життя та дивовижні пригоди Робінзона Крузо» 6 клас

Мета: систематизувати та закріпити знання учнів за книгою Д. Дефо «Життя та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»; навчати зацікавленому читанню та формувати уважне ставлення до художньої деталі та її ролі в ідейно-образній структурі твору; розвивати творчі здібності учнів; формувати інтерес до пригодницької літератури, оптимістичний світогляд, виховувати повагу до праці, сили людського духу, допомогти учням усвідомити безмежність людських можливостей; виховувати спостережливість, взаємодопомогу, естетичні смаки і вподобання школярів.

 

Обладнання: виставка книг, фотоілюстрації, учнівські малюнки до твору.

 

Хід роботи

Учитель. Запрошу вас, любі шестикласники, на нову зустріч у «КЛУБІ ЗНАВЦІВ ЛІТЕРАТУРИ». Сьогодні у нас справжній урок-пригода, тому що тема – пригодницький роман Даніеля Дефо «Життя та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Сподобалася вам ця книга? Сподіваюсь, підготовка до уроку спонукала вас прочитати не тільки окремі глави, з якими ми працювали на уроках, а всю книгу повністю.

 

Зустріч проводиться як змагання трьох команд. І перший наш конкурс називається «Знайомство».

 

Учитель. Перший традиційний конкурс – «Розминка», а саме «Знавці роману». Ви маєте можливість показати, як добре знаєте роман «Життя та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»

- Де Робінзон Крузо провів першу ніч на острові? (На дереві)

- Як довго прожив Робінзон Крузо на острові? (28 років, 2 місяці, 19 днів)

- Завдяки чому Робінзон Крузо так чи точно зміг визначити термін свого перебування на острові? (Він вів календар)

- Що виконувало роль календаря у Робінзона Крузо? (Дерев'яний стовп)

- Назвіть чотирилапих друзів, яких Робінзону вдалося врятувати? (Дві кішки, собака)

- «Непотрібний мотлох ... Навіщо ти мені тепер?» Про який мотлох йдеться? (Мішок з грошима).

- Як звали друга Робінзона Крузо? ( П'ятниця)

- Що найбільше налякало Робінзона  на острові? (Сліди)

- На чому Робінзон Крузо переправив речі з корабля? (На плоту)

- Чому Робінзон Крузо перестав писати щоденник? (Закінчилося чорнило)

- Яка знахідка на кораблі виявилася для нього дорожчою за «корабель із золотом»? (Ящик тесляра)

- Скільки човнів збудував Робінзон Крузо? (Два)

– На одинадцятому році свого перебування на острові Робінзон Крузо приручив тварину. Яку? (Козу)

- Якій фразі насамперед навчив Робінзон Крузо папугу? (Бідний Робін Крузо! Де ти? Де ти? Як ти сюди потрапив?)

- На чому Робінзон Крузо повернувся на батьківщину? (На англійському кораблі, врятованому від піратів)

 

Учитель. Наступний конкурс  перевірить вашу уважність при читанні. «Уважний читач». Командам необхідно прочитати запитання-цитати, а відповіді вписати в клітини.

 

  • «Непотрібний мотлох! – промовив я. - Навіщо ти тепер? Ти й того не вартуєш, щоб

нахилитися і підняти тебе з підлоги... Мені нікуди тебе діти: так залишайся ж, де лежиш, і вирушай на дно морське як істота, чиє життя не варто рятувати!» (гроші)

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «Після  багатьох  безплідних  спроб  мені  вдалося  виловити  пташеня, оглушивши

його палицею; я привів його до тями і приніс додому. Але знадобилося кілька років, щоб він заговорив...» (папуга)

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «На  вигляд  йому  можна  було дати років двадцять шість. В його обличчі не було

нічого дикого і лютого: це було мужнє обличчя, яке мало, проте, м'який і ніжний вираз європейця, особливо коли він усміхався» (П’ятниця)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «Я  давно  забув  про  це,  не  пам'ятав  навіть,  де  я  витрусив  мішок.  Але  минуло

близько місяця, і я побачив на галявині кілька зелених стеблинок, що тільки-но вилізли із землі» (ячмінь)

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «…я зробив його таких великих розмірів, не розрахувавши заздалегідь, чи зможу  я

спустити його на воду, що змушений був залишити на місці будівництва як пам'ятник моєї дурості» (човен)

 

 

 

 

 

 

 

  • «Як він потрапив сюди? Я губився в здогадах і не міг зупинитися на жодному… Я

був дуже наляканий: через кожні два-три кроки я озирався назад, лякався кожного куща, кожного дерева…» (слід)

 

 

 

 

 

 

  • «Весь  день   я  спостерігав   за  предметом,  що  виднівся   в  морі,  і   незабаром

переконався, що він нерухомий» (корабель)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «Після куртки та штанів я задумав змайструвати собі…» (парасольку)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «Покінчивши з цією роботою, я почав робити собі меблі.  Усього потрібніші були

 мені…» (стіл, стілець)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «Щоб  змайструвати  його,  воску  в  мене  не  було,  і  єдине,  що я міг вигадати, це

скористатися жиром тих кіз, яких я вбивав на полюванні» (світильник)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель. Наступний конкурс також перевіряє, як ви знаєте текст. «Лови помилку».

Це завдання для уважних читачів. В розповідь про стосунки Робінзона та П'ятниці закралися помилки. Намагайтеся знайти і виправити їх.

 

     Це був миловидний юнак, невисокий (високого зросту), але чудово складений. На вигляд йому було років двадцять (двадцять шість). В його обличчі час від часу проглядала жорстокість і дикість (не було нічого похмурого чи лютого). Це було мужнє обличчя.

     Припавши обличчям до землі, він доступними йому способами намагався довести свою незалежність (безмежну покірність) і дав зрозуміти, що не збирається (з цього дня він буде все життя) служити мені. Я зрозумів багато чого з того, що він хотів мені сказати, і постарався показати йому, що я незадоволений (цілком задоволений).

     Насамперед я повідомив йому, що називатиму його П'ятницею: я вибрав це ім'я на згадку про той день, коли опинився на острові (врятував йому життя).

     Він був відданим та вірним слугою (другом). Я вчив його говорити португальською (англійською), і він досить швидко вчився. Але П'ятниця подобався мені не тільки тому, що я мав можливість розмовляти з ним. З кожним днем ​​я все більше цінував його чесність, його сердечну простоту, його щирість.

      То був найлегший (найщасливіший) рік мого життя на острові.

Учитель. І ще раз про  «Порятунок П'ятниці».  У цьому конкурсі команди мають розповісти історію порятунку П'ятниці. Але є одна умова: розповідь ведеться від різних осіб.

від імені Робінзона

від імені П'ятниці

від імені дикунів

 

Учитель. Конкурс «Зрозумій мене» буде присвячений професіям, які засвоїв Робінзон на острові. Він говорив про свої успіхи так: «…Я ніколи не брав до рук жодного інструменту…, але час і злидні зробили з мене майстра на всі руки…».

     Одна людина з команди жестами та мімікою зображуватиме професії Робінзона, а команда має зрозуміти свого товариша.

 


Тесляр

Гончар

Пекар

Кравець

Будівельник

 

Пастух

Мисливець

Рибалка

Дресирувальник

Кораблебудівник

 

Кухар

Агроном

Тваринник

Вчитель

Лісоруб


Учитель. Серед професій Робінзона була ще одна, яку я свідомо не назвала. Він був дослідником. У конкурсі «Острів Робінзона» команди, користуючись дослідженнями Робінзона, спробують скласти карту його острова.

 

Учитель. Наступний конкурс дуже швидкий і мобільний - «Вірю - не вірю». Без довгих роздумів команди погоджуються або не погоджуються із твердженнями.

-          Робінзон Крузо з дитинства мріяв стати плантатором (ні)

-          Протягом п'яти місяців Робінзон робив човен, а потім не зміг зрушити його з місця (так)

-          У багажі Робінзона виявилася книга «Міфи Стародавньої Греції» (ні)

-          На острові Робінзона стався землетрус (так)

-          Робінзон зумів зробити чорнило (ні)

-          Із зерен, знайдених Робінзоном у мішку, виросли колосся ячменю та рису (так)

-          Робінзон міг втратити весь урожай, бо його ворогами були кози, зайці та птахи (так)

-          Одяг потрібний був Робінзону для захисту від холоду (ні)

-          Робінзон був поранений, коли в склад пороху вдарила блискавка (ні)

-          Біля свого будинку Робінзон посадив 20 тисяч дерев (так)

-          На острові було багато хижих звірів (ні)

-          З Робінзоном на острові жив собака (так)

-          Робінзон жодного разу не заблукав на острові (ні)

-          Робінзон жив спокійно, не знаючи страху (ні)

-          Ведучи календар протягом 28 років, Робінзон помилився всього на кілька днів (так)

-          П'ятниця був людожером (так)

-          П'ятниця не виявив особливих здібностей у навчанні (ні)

-          Робінзон добував деревне вугілля і топив їм піч (так)

 

Учитель. А тепер - «Таємна скриня». У цій скрині сховані загадкові предмети, про які я вам розповідаю, а ви повинні упізнати і назвати цей предмет.

1) Смаколики, які Робінзон навчився робити (родзинки)

2) Непотрібний мотлох (гроші)

3) Те, чого Робінзон так і не навчився робити (чорнило)

4) За це Робінзон взявся, коли йому вдалося впоратися з тугою, і воно допомогло зберегти в пам'яті всі події на острові (щоденник)

5) Це Робінзон створював майже з першого дня на острові і виявив при цьому велику точність (календар)

6) Цей предмет послужив для зберігання пороху (мішечки)

7) Це Робінзон витрусив на землю, як непотрібне сміття (ячмінь)

8) Твір Робінзона-гончара (глечик, тарілка)

9) Цей предмет рятував Робінзона у найспекотнішу погоду (парасолька)

10) Цю знахідку на кораблі Робінзон називає корисною річчю (точило)

11) Книга, яку Робінзон читав на острові (Біблія)

12) Одна з останніх знахідок Робінзона на кораблі (вилки та ножі)

 

Учитель.  Ми багато вже говорили про те, як Робінзон живе на острові, завдяки чому виживає, якою він є людиною. «Риси характеру Робінзона» - це своєрідне узагальнення, характеристика Робінзона.

Р –                                     К –

О –                                    Р –

Б –                                     У –

І –                                      З –

Н –                                    О –  

З –

О –

Н –

 

Учитель. Завершуючи наше змагання, я пропоную командам підсумувати свої враження і висловити, які життєві уроки вони засвоїли завдяки Робінзону Крузо. «Поради Робінзона». 

Команди по черзі називають поради, які міг би дати молоді Робінзон Крузо.

 

Учитель. Завершується наша зустріч творчим конкурсом. Журі оцінюють ілюстрації, які підготували члени команд –  «Художній конкурс».

 

 

ЖУРІ ПІДБИВАЄ ПІДСУМКИ ЗУСТРІЧІ-ЗМАГАННЯ.

docx
Додано
13 березня
Переглядів
542
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку