Урок позакласного читання "Сторінки для допитливих"

Про матеріал

Урок підкаже, як вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі; як за допомогою художніх засобів поглибити уявлення про найхарактерніші ознаки тварин; як розвивати уміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки;розвивати комунікативні здібності,уміння порівнювати і узагальнювати ,спостерігати,робити висновки;як розвивати уяву,мислення. розвивати зв'язне мовлення, інтерес до читання. як виховувати любов та бережливе ставлення до природи ,бажання захищати тварин від знищення ,допомагати їм.

Перегляд файлу

Тема. Сторінки  для  допитливих.

Мета. вчити учнів бачити й розуміти прекрасне в природі; за допомогою художніх засобів поглибити уявлення про найхарактерніші ознаки тварин; розвивати  уміння  встановлювати  причинно-наслідкові  звязки;розвивати комунікативні  здібності,уміння  порівнювати  і  узагальнювати ,спостерігати,робити висновки;розвивати   уяву,мислення. розвивати зв’язне мовлення, інтерес  до читання. Виховувати  любов  та  бережливе  ставлення  до  природи  ,бажання  захищати  тварин  від  знищення  ,допомагати  їм.

Обладнання:збірки на кожну дитину «Позакласне   читання  3  клас»    ФОП Співак Т.К. Харків  2014,ілюстрації тварин, дитячі  енциклопедіі.

  1. Організаційний момент

           Ось дзвінок сигнал подав

         До роботи час настав.

          Ось і ми часу не гаймо,

          А урок свій починаймо.

ІІ.Очікування.

Гра “Мікрофон”

  1. Що ви очікуєте від уроку?
  2. Чи цікавий буде урок?
  3. Якими повинні бути Ви на уроці?

Висновок. Отже, все залежить від вашої уважності, активності, творчості.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

1.Розповідь  вчителя.

— Сьогодні на урок ви підготували твори. Вони написані різними авторами, але їх пов’язує одна тема , цікаві  розповіді про  тварин.

2). Робота з виставкою  книг.

а) Бесіда.

— Візьміть книжку, яка вам сподобалась.

— Як називається ця книжка?

— У ній один твір чи це збірка творів?

— Чи написане прізвище автора на обкладинці?

— Хто намалював ілюстрації до неї?

— Де видана книжка?

  Отже, тема нашого уроку — «Сторінки  для  допитливих». Мета нашого уроку дізнатись якомога більше цікавих фактів з життя тварин і рослин.

IV.Робота  над  темою  уроку.

(учні класу  поділені  на чотири групи)

1. Гра  «Знайко».

- Яка пташка найшвидше літає? (Сокіл)

- Який звір найкращий плавець? (Білий ведмідь)

- Який  птах може літати хвостом уперед?(Колібрі)

- Яка найбільша риба в світі?(Китова акула)

- Хто з птахів найрозумніший? (Ворон)

-Яка тварина найповільніша?(Лінивець)

-Який  птах  запросто  обжене  коня?(Страус)

-Найменша  в  світі  мавпочка?(Ігрунка)

2) Гра «Цікавинки» 
Кожна команда розказує цікавинки, про тварин, які підготували вдома (мало відому інформацію)

3). Гра «Відгадай тваринку» 
Вчитель читає опис тварин, команди відповідають хто швидше. Виграє та команда, яка відгадала більше тварин.

- Найрозумніші морські тварини. Хворого або пораненого свого сородича з двох сторін витягують на поверхні. Так вони рятують і людей. Дресировані тварини виступають у морських цирках. (Дельфіни) 


- Найбільша тварина на землі. Має масу приблизно 12 тонн. Має хобот, їм він не тільки нюхає, а й п’є воду, здобуває їжу. (Слон) 


- Найвища в світи тварина. Зріст приблизно 6 метрів. Має найдовшу шию, але це не заважає їй добре бігати, стрибати (Жираф)

 
- Морський хижак, великий, швидкий, зуби у 6 рядів, гострі. Шкіра вкрита лускою з гострими шипами. (Акула)

 
- Пташка, яка відкладає яйця у чужі гнізда. Головне, для неї, знайти пташку, у якої яйце подібне за кольором. (Зозуля) 


- Цей птах родом з Австралії. Живе 20-30 років. Забарвлення різнокольорове. (Папуга)

 
- Має розкішне пір’я. Зріст 3 метри, маса 90 кг. Погано розвинені крила.Літати не може. Ноги дуже міцнц. Бігає з величезною швидкістю. Має крок довжиною у 4-5 метри. З’являється на світ з величезного яйця, яке важить приблизно 2 кг. (Страус)

 
- Величезні морські тварини. Їжею є маленьки рачки. Деякі види досягають у довжину 15-18 м. Замість зубів в них особливі пластини (Кит)

 
- Густе довге біле хутро, широкі лапи. Самці увесь рік ходять серед льдів. А самки, на зиму залягають у сніжні барлоги. Тут народжують вони дітей та кормлять їх молоком. (Білі ведмеді)

 
- Могутня морська тварина. Його довжина приблизно 3 метри, маса – 1,5 тонни. Має клики – 8 метрів. Вони допомагають їм здобувати з морського дна їжу, захищають від білих ведмедів, а також вилазити з води. (Морж)

 
- Великий птах, розмах крил до 2 метрів. Може довго літати високо в небі, виглядаючи собі здобич. (Орел - беркут) 


- Рослиноїдний птах.. Літом пір’я буре, зимою-біле. Лапи зимою вкриваються пір’ям до самих кігтів. Це дозволяє їм ходити по снігу, захищатись від холоду. (Біла куропатка)

4)Збери і впізнай  тварину.

Учні  вибирають  конверт ,в якому є пазли з силуетом  тварини. Вони  мусять скласти пазл і  вгадати, що це за тварина.(пазли:черепаха,верблюд,восьминіг,бегемот,слон)

5)Кожна група  читає  оповідання про тваринку ,яку вони віднайшли.(Робота  з  підручникомС.34-36)

6)Повідомлення кожної  групи про  тваринку,яку   вони  відгадали

Фізкультхвилинка.

7) Робота  на  оповіданням О.Буценя  «Хитра  квітка»

а)Бесіда.

- Серед рослин теж є немало рекордсменів . Але про це ми дізнаємося  на інших  уроках. Але сьогодні ми причитаємо  оповідання про одну квіточку , спробуйте її  відгадати.

Поміж  квітами  весни

Найяскравіші  вони,

Дуже  ніжний запах  мають,

В  назві  колій  свій ховають.(Фіалки)

б)Читання  оповідання вчителем. Бесіда  за  змістом прочитаного.

(Кожна група відповідає  на питання)

-Куди пішла дівчинка?

-З якою метою   вона пішла до лісу?

-Що  вона  побачила край  лісу?

-Чим  квітка відрізнялась  від  інших?

в)Робота в групах. Повторне читання тексту. Групи складають по2 питання.

V.Робота в  групах. Виконання тестових  завдань.

VІ.Оцінювання  роботи в групах.

VІІ.Підсумок уроку.

«Мікрофон»

- Закінчіть речення:

 -Найцікавішим на уроці було для мене те...

 -Мені запам′яталося….,  здивувало…., сподобалося ….

-Які знання будуть потрібні в житті?  

-Чи задоволені ви своєю діяльністю на уроці?

VІІІ.Домашнє  завдання.

Читання віршів  і оповідань про  весну.

 

docx
Додано
2 липня 2018
Переглядів
2270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку