Світ прекрасний навколо тебе,
Ясне сонце і сине небо.
Даруйте добро і посмішку людям,
Тоді і весь світ щасливішим буде.
Урок № 14 Дата__________
Тема. Улюблені казкові герої (Вінні-Пух)
Мета. Вдосконалювати навички свідомого виразного читання, стислого переказу; сприяти засвоєнню змісту казки; розвивати вміння визначати зачин, основну частину і кінцівку тексту; вправляти учнів у виразному читанні діалогів; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати почуття дружби.
Обладнання. Посібник «Позакласне читання 3 клас» ФОП Співак Т.К. Харків 2014.Книжки Алана О.Мілна та інших казкарів Європи.
Хід уроку
І.Організаційний момент.
1.Прийом «Незвичайний початок»
Світ прекрасний навколо тебе,
Ясне сонце і сине небо.
Даруйте добро і посмішку людям,
Тоді і весь світ щасливішим буде.
На уроці :
Я зможу: оцінювати вчинки героїв, висловлювати власні судження; логічно, доказово будувати зв’язні висловлювання, складати зв’язні казки.
Я навчусь: орієнтуватися в набутих знання, використовувати їх на практиці критично мислити, аргументувати власну думку.
Для цього мені потрібно: бути уважними, мислити, запам’ятовувати, аналізувати фантазувати, робити висновки.
ІІ.Узагальнення та систематизацыя знань.\
1.Казкова вікторина
а)Гра «Від кого лист?»
-«Вирушаю на весілля до Дюймовочки». (Ластівка з казки Г.К.Андерсена «Дюймовочка»).
-«Хворію від переїдання: з’їв семеро козенят».(Вовк із казки братів Грімм «Вовк та семеро козенят»
-«Соромлюся своєї гидкої зовнішності».(Гидке каченя з однойменної казки Г.К.Андерсена)
- «Поспішаю до лісу. Мачуха наказала принести підсніжники.»(Падчерка з казки С.Маршака «Дванадцять місяців»
-«Йду визволяти братів і сестру з полону».(Котигорошко з однойменної української народної казки».
-«Треба закінчити в’язати сорочки з кропиви для братів».(Еліза з казки Г.К.Андерсена «Дикі лебеді»
б)Гра «Чи знаєте ви казки?»
— Яка героїня, ідучи лісом до бабусі, зустріла вовка? (Шарль Перо «Червона Шапочка»)
— Хто соромився своєї гидкої зовнішності? (Г. Х.Андерсен «Гидке каченя»)
— Кому чоботи допомогли стати королем? (Шарль Перо «Кіт у чоботях»)
— У якій казці співали разом кіт, осел, пес і півень? (Брати Грімм «Бременські музиканти»)
— Хто ніяк не міг знайти золотого ключика? (О. Толстой «Пригоди Буратіно, або Золотий ключик»)
— У якій казці матір з сином кинули в бочці в океан? (О. Пушкін «Казка про царя Салтана»)
— Моя сім’я походить від давньої міри довжини х2,5см. Жила я в квіточці поки мене не викрала жаба. (Дюймовочка)
— Я маленький, невеличкий, наче пальчик я … (Мізинчик,Ш. Перо)
— Він бороду довгасту має,
Ляльок в театрі б’є і сварить,
А голос в нього – справжній бас
Хто ж це діти? … (Карабас)
— Незнайомка живе в ній.
Ти впізнаєш вмить її –
Одяг весь у попелі
Мачуха все свариться,
Сестри насміхаються. (Попелюшка)
Фізкультхвилинка
ІІІ. Робота з виставкою книг.
— Які книжки на виставці вам знайомі?
— Які казки ви читали?
— Хто автори цих казок?
— Які народи вони представляють?
За бажанням дітей учитель викликає трьох-чотирьох учнів переказати прочитану казку.
— Чия розповідь вам найбільше сподобалася?
IV.Актуалізація опорних знань,Повідомлення теми уроку.
1.Слово вчителя.
— Сьогодні на уроці ми продовжимо мандрівку у королівство казок, зокрема казок народів Європи.
— Погляньте на мапу Європи. Які країни ви знаєте?
У кожного народу існують свої звичаї, традиції, культура, і, звісно, свої казки. Сьогодні ми познайомимось з героєм однієї казки ви ізнаєтесь,якщо відгадаєте загадку.
2)Відгадування загадки.
Він веселий і незлобний,
Цей хороший дивачок.
З ним господар хлопчик Робін
І товариш П’ятачок.
До прогулянок він ласий,
Є на мед чутливий нюх,
Зветься плюшевий ведмедик,
Всім відомо,... (Вінні-Пух). (Олександр Мілн «Вінні-Пух і всі-всі-всі»)
V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1).Читання казки вчителем.
2).Бесіда за змістом прочитаного.
3).Повторне читання казки учнями.
4).Тестові завдання.
Фізкультпауза
5).Написання нових табличок для Сови.
6)Давайте допоможемо Ведмедикові згадати вірш,який він придумав.
7)З’єднаємо героя з його словами.
УІ. Підсумок уроку.
---Наш урок добігає кінця, але ніколи не закінчується казка. Адже і
дорослі, і діти хочуть вірити в диво, в те, що добро має перемогти зло.
---Які прислів"я найбільше підходять до нашої казки?
VII. Домашнє завдання.
— Наступний урок позакласного читання ми проведемо за темою «Про твоїх однолітків».
Завдання до уроку та список літератури ви знайдете в куточку читача.