Тема. УПЧ № 4. Казка вчить, як на світі жить (с.14-21)
Мета: продовжити знайомство з українськими народними казками; удосконалювати навички мовчазного, свідомого читання; учити визначати риси характеру персонажів шляхом аналізу їхньої поведінки і вчинків. Розвивати: уміння критично ставитись до інформації, аналізувати текст, порівнювати інформацію отриману з різних джерел робити висновки, визначати головну думку; мовленнєво-комунікативні навички, уміння аргументовано висловлювати свою думку; творче мислення –прагнення створити власний медіапродукт. Формувати вміння працювати в парах, групах. Виховувати інтерес до народної творчості.
Обладнання: мультимедійна презентація, виставка книг, дитячі малюнки картки для роботи в парах, матеріали для роботи в групах, підручник .
Тип уроку. Урок позакласного читання
Дата Урок Читання 2 кл.
Тема. УПЧ № 4. Казка вчить, як на світі жить (с.14-21)
Мета: продовжити знайомство з українськими народними казками; удосконалювати навички мовчазного, свідомого читання; учити визначати риси характеру персонажів шляхом аналізу їхньої поведінки і вчинків. Розвивати: уміння критично ставитись до інформації, аналізувати текст, порівнювати інформацію отриману з різних джерел робити висновки, визначати головну думку; мовленнєво-комунікативні навички, уміння аргументовано висловлювати свою думку; творче мислення –прагнення створити власний медіапродукт. Формувати вміння працювати в парах, групах. Виховувати інтерес до народної творчості.
Обладнання: мультимедійна презентація, виставка книг, дитячі малюнки картки для роботи в парах, матеріали для роботи в групах, підручник .
Хід уроку
І. Організація класу до уроку
1.Привітання
А тепер часу не гаймо урок позакласного читання починаймо.
2. Вправа очікування
Отож, чого я від вас чекаю?Чекаю уваги, чекаю гри, чекаю, щоб виразно читали ви,
Чекаю активності, чекаю добра. Чекаю, щоб посмішка на личку була.
А що очікуєте від уроку ви?
Отож , підсумовуємо, після цього уроку ми більше дізнаємось про українські народні казки, зуміємо краще читати, давати характеристику героям казки, визначати головну думку, будемо вчитися критично мислити.
Девіз уроку: Щоб успіхи чудові мати, треба гарно всім читати!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Відгадування загадок.
Їх читають залюбки і дорослі, й малюки.
Ви, напевно, здогадались? Ну, звичайнож,це …( казки )
В казках наших українських безліч різних є пригод,
А складав їхрік за роком добрий,мудрий наш …(народ)
- Подивіться на нашу виставку і згадайте, над якою темою ми працювали, готуючись до цього уроку? (українські народні казки). Ви гарно попрацювали прочитали багато казок і намалювали чудові ілюстрації до них.
2.Розв’язання завдань на орієнтування в дитячій книжці.
- Подивіться на виставку і скажіть, які твори, якого жанру представлені на ній?(казки)
- Чи є твори іншого жанру?(ні)
- Чи не виставлена одна й та ж книга двічі?(ні)
- Чи є книги, що містять не один твір? Як вони називаються?(книги – збірки)
- Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з усною народною творчістю, а саме з казками і перевіримо чи правильно говорить народна мудрість:
«Казка вчить, як на світі жить»
ІV. Актуалізаціяопорнихзнань
1.Мозковий штурм»
1.Що визнаєте про казку? 2.Чим відрізняються народні казки від літературних?
3.Яка тематика казок? 4.Назвіть добрих героїв казок?
5.Назвіть злих персонажів? 6.Чого нас вчать казки?
2. Відновлення прислів’їв . Робота в парах.
Казки маленькі, та …(розуму в них багато). Без труда нема …(плода).
Казка- вигадка,та в ній щось…(повчальне зрозумій).
3. Гра «Впізнай героя казки»
А зараз ми з вами пограємо в гру, яка називається «Впізнай героя казки» Спробуйте впізнати героя казки. «Призволяйся, не гордуй. Сама варила…» (Лисичка)
«Вибачай, любонько, чим хата багата, тим і рада, а більше на цей раз нічого немає…» (Журавель) З якої казки ці герої? («Лисиця і Журавель»).
«Відчиніться, відмікніться! Ваша мати прийшла, молока принесла». (Вовк).
«-Чуємо, чуємо, - не материн це голосок. Наша матінка співає тонесеньким голоском та й приказує не так» (Козенята). З якої казки ці герої ( «Вовк і семеро козенят»).
«- Піди-но, побігай! Нас голубонько, не обдуриш…»(Їжачок)- А як ви впізнали героїв казок?
V. Засвоєння нового матеріалу
І. Опрацювання казки «Пан Коцький».
1.Виразне читання вчителем і підготовленими учнями
Щоб познайомитися з героями казки, яку я вам зараз прочитаю, відгадайте загадки.
1.Який звір не любить води, а вмивається лапкою?
2.Хто любить їсти чужих курей?
- А допоможуть мені прочитати казку……Вчитель і підготовлені учні читають казку .
Чи сподобалася вам казка ? Чи сподобалось вам як читали діти? Чому?
2.Словникова робота. Чи є слова, значення яких вам не зрозуміле?
3. Самостійне читання казки учнями 4. Вибіркове читання
Фізкультхвилинка
ІІ. Опрацювання казки «Солом’яний бичок».
1.Розгадування загадки.
З якої казки я, бичок-третячок? Із соломи дід зробив,бік смолою засмолив. («Солом.бичок»)
2. Перегляд музичного мультфільму.
3.Співставлення тексту казки і мультфільму
- Які розбіжності в тексті казки і в мультфільмі ви побачили?
- Що більше сподобалось казка чи мультфільм? Чому?
- Що дає перегляд мультфільму після прочитання казки?
- Чи можна обмежитись тільки переглядом мультфільму, адже це набагато легше?
ІІІ. Опрацювання казки «Кривенька качечка».
1.Словникова робота (с.20) 2.Читання казки «ланцюжком»
3.Розгадування кросворду (с.21) 4.Виготовлення газети. Робота в групах.
Зараз ми всі разом створимо сторінку газети. Об’єднайтесь в групи і виконайте завдання
5.Презентація роботи груп
Сьогодні ми з вами на уроці створили мультимедійний продукт –сторінку газети. Чи однакові вийшли сторінки? Чому?
6.Тестування У якому з прислів’їв сказано про призначення українських народних казок?
а) Доброго тримайся, а злого цурайся. б) Казка вчить, як на світі жить.
VІ.Підсумок уроку. Рефлексія
Діти, я дуже рада, щовсіви любите казки. Адже читаючиїх, ви стаєте добрішими, мудрішими, сильнішими, милосерднішими. Недаремно кажуть: «Казка маленька, а розуму в ній багато». Сьогодні на уроці ви вчилися не тільки читати, давати характеристики героям, а й вчилися критично мислити.
Чи справдилися ваші очікування від уроку?
Відповідаємо закладинками. Якщо так – піднімаємо вгору, якщо ні – не піднімаємо.
- Урок був цікавим? Краще читати стали?
- На уроці працювали активно? Настрій гарний? Урок сподобався?
- Своєю роботою на уроці задоволені?
Працювали гарно ви усі.Переконались ми усі, що в мене учні молодці!