Урок позакласного читання в 5 класі "В. Гаршин "Казка про жабу та троянду"

Про матеріал

Мета цього уроку полягає в тому, щоб учні познайомилися з письменником Всеволодом Гаршиним та його «Казкою про жабу та троянду», приділяється увага аналізу тексту,розвитку навичок виразного читання, учні вчаться давати характеристику літературним персонажам, дають власну оцінку прочитаному.

Перегляд файлу

Урок позакласного читання в 5 класі

Тема: «Всеволод Гаршин «Казка про жабу та троянду»

Мета уроку: знайомство з  казкою В. Гаршина «Казка про жабу та троянду», вчити учнів аналізувати  текст, давати характеристику літературним персонажам, розвивати навички виразного читання, виховувати любов до прекрасного.

Хід уроку

І. Організаційний  момент.  Оголошення вчителем теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Бесіда з класом.

- На минулих  уроках ми з вами  знайомилися з літературными казками. Згадайте, які сказки називаються літературними? Яких письменників, які створювали  казки, ви знаєте?

ІІІ. Робота над вивченням  нового матеріалу.

1.Слово вчителя: сьогодні ми з вами відкриємо для себе ще одне ім’я. Це ім’я відомого російського письменника Всеволода Михайловича Гаршина, який написав дуже цікаву філософську «Казку  про жабу та троянду».  Слайд №1

2. Індивідуальне повідомлення учня про письменника.

 Всеволод Гаршин народився 2 лютого 1855 року  на Україні, в Катеринославській губернії в родині дворянського офіцера. В 1874 році Всеволод Гаршин вступає в Гірський інститут. Але мистецтво і література більше його цікавили, ніж наука. Він почав друкуватися, писати нариси і мистецтвознавчі статті. У 1877 році Росія раптом оголосила війну Туреччині, і Гаршин записується в перший же день в діючу армію добровольцем. В одному зі своїх перших боїв він повів полк в атаку і отримав поранення в ногу. Незабаром він вийшов у відставку. Недовго пробув Всеволод вільним слухачем Петербурзького університету на філологічному факультеті. Він твердо для себе вирішив повністю віддатися літературній діяльності. Гаршин став популярним, особливо відомими були його розповіді, в яких відбилися всі військові враження, — це розповіді «Боягуз», «Чотири дні», «Зі спогадів рядового Іванова». У 1887 році вийшов  останній твір письменника — це дитяча казка «Жаба — мандрівниця». У березні 1888 р. письменник у віці тридцяти трьох років загинув.

(Джерело: http://dovidka.biz.ua/vsevolod-garshin-biografiya/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua)

3. Слово вчителя.

Я вам розповім про історію створення «Казки про жабу  та троянду»… Одного разу Всеволод Михайлович гостював у свого  друга-поета Полонського, де виконував свої музичні твори видатний піаніст та композитор Рубінштейн. Навпроти  письменника сиділи музикант та вельми несимпатичный, неприємного вигляду старий. Гаршин дивився на них,  і у нього  раптово виникла думка про жабу та  троянду. Під звуки музики Рубінштейна у нього створювалася  в голові його маленька зворушлива казка про жабу та троянду.

- Отже  жили на світі  жаба і троянда.(Читання вчителем утривку про квітник, в якому росла троянда.)

- Знайомство з трояндою.Завдання для учнів: знайдіть уривок, в якому описується троянда. (Зачитати)

-Які означення використовує  автор, щоб описати все, що було пов’язано з трояндою?

Сльозинки роси – … (чисті, прозорі),

ранок –…..(чудовий),

 небо –…..(блакитне),

вітерець –…( свіжий),

сонце - …(сяюче),

світло -….(рожеве),

запах- …(тонкий, свіжий)

- Завдання: знайдіть речення , в якому говориться про те, як троянда відноситься до оточуючого її світу. (Якщо би  вона могла плакати,  то не від горя, а від щастя). Як ви розумієте ці слова?

- А тепер прочитаємо утривок про жабу. (Зачитують учні).

- Які означення використовує автор, щоб описати жабу?

Черево – плоске,

Жаба - жирна, стара,

її боки – бородавчасті, липкі.

-Як вона відноситься до оточуючого її світу?  (Не раділа ні сонцю, ні ранку, ні прекрасній погоді).

- Що дратувало жабу в цей чудовий ранок? (Запах троянди)

Робота в групах. Завдання: запишіть, якими рисами характеру наділені  ці персонажі.

- Знайомство з господарями квітника.  Крім жаби та троянди в сказці присутні  інші герої. Хто вони?

- Хто являється господарем квітника?  Що ми можемо розповісти про нього?

- Чим він захоплювався?

- Що сталося із хлопчиком  в ту весну, коли  розпустилася  троянда? Про що він  питає  у сестри?

- Розповідь по жабу і троянду.

-Які почуття виникли у жаби, коли вона побачила квітку троянди? (Зачитати)

- Які почуття  відчуває  троянда?

- Чи можна сказати, що троянда і жаба протистоять  один одному?

Завдання для учнів: що, на вашу думку, символізують ці персонажі

 

-Знову повертаємося до господарів квітника. Згадайте про останнє бажання хлопчика.

- Хто врятував троянду?

- Учитель зачитує останній уривок казки.

- Ми  звикли, що казки найчастіше мають щасливе закінчення, що всі випробування  головні герої успішно долають, але ця казка трохи інша. Хлопчик помер. Засохла в книзі прекрасна троянда. Як ви  вважаєте, чи перемогло добро зло? Чому троянда відчувала, що її зрізали недарма?

ІV Підведення  підсумків.

- Чому нас навчає  «Казка про жабу і троянду»?

- Захист творчих робіт (ілюстрації учнів до казки).

- Оцінювання.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олійник Оксана Леонідіна
    Урок дуже сподобався.Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1364
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку