Вікторина. "Кращий знавець літератури" 5-9 кл

Про матеріал

Тема вікторини.Кращий знавець літератури

Мета: підвищувати пізнавальний інтерес учнів до знань через використання ігрових моментів; формування предметної компетентності школярів; перевірити знання учнів, поглибити їх: розвивати увагу і пам'ять учнів, пізнавальний інтерес учнів, кмітливість, спостережливість, творчі здібності; формування культури спілкування, вміння аргументовано доводити власну думку;формувати навички літературознавчого аналізу, зв'язне мовлення, образне й логічне мислення; надихнути учнів на читацьку працю,

виховувати естетичні смаки, любов до книги патріотичні почуття та усвідомлення української приналежності, прагнення до пізнання та самоосвіти, любов до прекрасного, до мистецтва.

Перегляд файлу

Тема вікторини.   Кращий знавець літератури

Мета: підвищувати пізнавальний інтерес учнів до знань через використання ігрових моментів; формування предметної компетентності школярів; перевірити знання учнів, поглибити їх: розвивати увагу і пам'ять учнів, пізнавальний інтерес учнів, кмітливість, спостережливість, творчі здібності; формування культури спілкування, вміння аргументовано доводити власну думку;  формувати навички літературознавчого аналізу, зв'язне мовлення, образне й логічне мислення; надихнути учнів на читацьку працю, 

виховувати естетичні смаки, любов до книги патріотичні почуття та усвідомлення української приналежності, прагнення до пізнання та самоосвіти, любов до прекрасного, до мистецтва.

Обладнання: ноутбук, завдання, музичний супровід, відеоматеріали для проведення гри.

Перебіг вікторини

І. Організаційний момент

Правила проведення гри:

        У грі беруть участь 4 команди.

        Журі ведуть підрахунок балів під час гри.

         Ведучий проводить жеребкування

         Перемагає той, хто набирає за гру більшу суму балів.

         Вікторина складається з 6 раундів

Початок гри. Команди займають місця за своїми столами.

ІІ. Проведення гри. 

Перший раунд.

 Розминка.
Даю 5 запитань, хто більше дасть правильних відповідей, той починає гру.
За кожну правильну відповідь 1 бал.
Хто автор “Мандрів Гулівера”? (Дж. Свіфт)

  1. Кого ви знаєте із авторів байки в зарубіжній літературі? (Езоп, Федр, Бабрій, Крилов).
  2. Що написав Гомер? (“Іліада”, “Одісея”).
  3. Які ви знаєте міфи народів світу? (Стародавнього Єгипту, давніх слов’ян,

Стародавньої Індії, північноамериканських індіанців).
5. Як загинув Тарас Бульба? (Спалили живим)

1 завдання.  З двох частин ілюстрація та питання

  1. Ділова гра «Пазли». Скласти з поданих частин (розрізати малюнок на 12 чи більше частин) ілюстрацію до твору, назвати автора, твір, чого навчає казка?
  2. “Відгадайка”.
    За дійовими особами відгадати назву казки.
    Дзеркало, королева-мачуха, принцеса, звірята, семеро чоловічків.    (“Білосніжка і семеро гномів”).
    Осел, пес, кіт, півень.  (“Бременські музиканти”)
    Мальвіна, Буратіно, кіт, лисиця. (“Золотий ключик”)

Цариця-мачуха. Молода царівна, королевич, богатирі. (“Казка про мертву царівну і сім богатирів”).

 2 завдання. Гра «Впізнай письменника»

3 завдання по 2питання

Як звали героя грецького міфу, котрий був закоханий у себе? Нарцис

Як звали князя, котрий загинув від коня свого? Олег

Як називають вірші,створені Омаром Хайямом? Рубаї

Хто допоміг ковалю Вакулі дістати черевички для примхливої Оксани? Чорт

Якого письменника до сьогодні не можуть поділити українська та російська літератури? Гоголя

Частина байки, в якій міститься повчальний зміст. ( Мораль).

Хто виступав пiд псевдонiмом Антоша Чахонте. ( А. Чехов.)

Скільки планет відвідав Маленький Принц? ( Шість, сьомою була Земля).

4 завдання

 Встановити відповідність між літературознавчим терміном та його визначенням.

1. Фольклор

А) Твір, призначений для постановки на сцені.

2. Прислів` я

Б) Твір, в основу якого покладено вигадані, фантастичні чи авантюрні події.

3. Драма (п’єса )

В) Твори, автором яких є народ.

4. Казка

Г) Стислий влучний народний вислів повчального змісту, побудований як закінчена думка.

Відповіді: – В), 2. – Г), 3. – А), 4. – Б).

5 завдання пояснити відповіді

Гра «Вірю! ­– Не вірю!»

  1. Геракл, здійснивши пер­ший подвиг, здобув отруту для стріл. (Не вірю! Подолавши страшного немейського лева, Геракл здобув плащ із шкури лева, який захищав його краще за будь-який панцир).

Похмурий Аїд, володар підземного царства мертвих, закохався в доньку богині родючості Деметри Персефону. (Вірю!)

  1. За давньогрецьким міфом, Пігмаліон благав Афродіту дати йому багатство і славу. (Не вірю! Пігмаліон просив оживити мармурову статую Галатею).
  2. В одному індійському міфі маленька рибка сказала Ману: «Прийде землетрус для всіх живих істот. Від нього я врятую тебе». (Не вірю! В міфі «Про потоп» рибка врятувала Ману від потопу).
  3. За єгипетським міфом, злий змій Апоп здолав у жорстокій битві Сонце-Ра. (Не вірю! Жорстока битва, що відбувалася щоночі в підземному світі, незмінно закінчувалася перемогою світла).

6 завдання        Поєднай

* Вік живи — вік учись. 

* Розум — скарб людини. 

* Хто знання має, той мур зламає. 

* Грамоти вчиться — завжди пригодиться. 

ІІІ. Підсумок гри.  Журі підводить підсумки. Нагородження переможців

Перегляд відеоролика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Исторические портреты - ЖЛ /жизнь разных людей - ИСТОРИЯ - К…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В Турции стартует театральный фестиваль, посвященный Чехову

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Вік живи

 

 

* Розум

 

 

* Хто знання має,

 

 

 

 

* Грамоти вчиться

 

 

 

 

 

— завжди пригодиться. 

 

— вік учись. 

 

   той мур зламає. 

 

— скарб людини. 

 

 

 

 

 

Встановити відповідність між літературознавчим терміном та його визначенням.

1. Фольклор

А) Твір, призначений для постановки на сцені.

2. Прислів` я

Б) Твір, в основу якого покладено вигадані, фантастичні чи авантюрні події.

3. Драма (п’єса )

В) Твори, автором яких є народ.

4. Казка

Г) Стислий влучний народний вислів повчального змісту, побудований як закінчена думка.

 

 

 

Встановити відповідність між літературознавчим терміном та його визначенням.

1. Фольклор

А) Твір, призначений для постановки на сцені.

2. Прислів` я

Б) Твір, в основу якого покладено вигадані, фантастичні чи авантюрні події.

3. Драма (п’єса )

В) Твори, автором яких є народ.

4. Казка

Г) Стислий влучний народний вислів повчального змісту, побудований як закінчена думка.

 

 

 

Встановити відповідність між літературознавчим терміном та його визначенням.

1. Фольклор

А) Твір, призначений для постановки на сцені.

2. Прислів` я

Б) Твір, в основу якого покладено вигадані, фантастичні чи авантюрні події.

3. Драма (п’єса )

В) Твори, автором яких є народ.

4. Казка

Г) Стислий влучний народний вислів повчального змісту, побудований як закінчена думка.

 

 

 

Встановити відповідність між літературознавчим терміном та його визначенням.

1. Фольклор

А) Твір, призначений для постановки на сцені.

2. Прислів` я

Б) Твір, в основу якого покладено вигадані, фантастичні чи авантюрні події.

3. Драма (п’єса )

В) Твори, автором яких є народ.

4. Казка

Г) Стислий влучний народний вислів повчального змісту, побудований як закінчена думка.

 

 

 

 

Із слова “мандрівка” скласти нові слова, той переможе, хто складе найбільше слів. (Манка. Рів, рак, вік, дівка, двір, кадр, кора, надра, кава, дірка, драма, рама, рік, кір, канва...)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Кращий знавець літератури

Із слова “мандрівка” скласти нові слова


 

doc
Додано
31 липня 2018
Переглядів
5738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку