Урок позакласного читання з елементами змішаного навчання у 2 класі "Добридень тобі, Україно моя!"

Про матеріал

Удосконалюємо навички правильного, свідомого та виразного читання, вчимо виділяти в тексті головне, аналізувати та узагальнювати, працювати в команді, розвиваємо уміння будувати власні висловлювання за змістом прочитуваного, виховуємо любов до Батьківщини та почуття гордості за рідну державу.

Перегляд файлу

Сухоєланецька загальноосвітня школа I-III ступенів

 

 

 

 

Добридень тобі, Україно моя!

 

Урок позакласного читання з елементами змішаного навчання у 2 класі

 

 

 

Засядько А. В.

Тема:     Добридень тобі, Україно моя!

Мета:   удосконалювати навички виразного, правильного свідомого читання; розвивати уміння будувати власні висловлювання за змістом прочитаного, виділяти в тексті головне, аналізувати, узагальнювати; формувати оцінні судження; вчити працювати в команді; виховувати любов до Батьківщини, викликати у дітей почуття гордості за рідну країну.

Обладнання:  маршрутні листи, кошик знань, гілочка калини, колосок, рушник, прапорець, презентації «Куточки рідного краю», «Україна – єдина країна», відеоролики «Це наше і це твоє».

Тип уроку: комбінований

Девіз уроку:  Хто багато читає, той багато знає.

                                           ХІД  УРОКУ

І.ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

1.1 Вправа «Разом ми – сила»

- Підніміть руки ті, хто вважає, що він добре читає.  (Я горджусь вами!)

- Поплескайте в долоні ті, хто гадає, що він усе знає.  (Ви розумники!)

- Встаньте ті, хто сьогодні вранці поспішав до школи.  (Ви справжні друзі!)

- Підійдіть до мене ті, хто хоче побувати у чарівному Читай-місті. (Я щаслива, бо нас сьогодні чекає цікава подорож. Я щаслива з вами, бо ніхто не знає так багато, як ми разом!)

- Яким буде наш урок?

- Якими будемо ми?

1.2 Поділ на команди

- Стали в коло, розрахуємося: вірш, казка, оповідання. Хто любить вірші, той Читайлик. Хто любить казки, той Знайко. А кому до вподоби оповідання, той Чомучка.

- Всі команди сьогодні у Читай-місті повинні будуть вивести формулу успіху читача.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

2.1 Перегляд презентації «Видатні місця рідного села» та відеоролика «Це наше і це твоє» (ОНЛАЙН)

- Запрошую вас до Читацького кінозалу. Переглянувши відеоролики, ви здогадаєтесь, якою буде тема сьогоднішньої подорожі у Читай-місті.

2.2 Гра «Магніт» (Які слова притягують слова «Україна», «Читай-місто»?)

Україна – тризуб, калина, Київ, козак, Дніпро, рушник, віночок…

Читай-місто – вірш, казка, оповідання, прислів’я, книга, журнал…

ІІІ. КОЛЕКТИВНЕ ВИЗНАЧЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

-Як ви гадаєте, про що будемо читати на уроці?

-Для чого ми це будемо робити?

IV. ЗАКРІПЛЕННЯ, СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

4.1Робота в командах по станціях

-Кожна команда побува на вулиці Казковій, у парку Рідної мови та на Поетичній площі. Вас чекають цікаві завдання.

МАРШРУТНИЙ  ЛИСТ№ 1. «ЗНАЙКИ»

* Парк рідної мови

Розгадайте кросворд і прочитайте ключове слово. Запишіть його на дошці.

1). Народ, що проживає на нашій землі.

2). Край, де ти народився.

3). Вишите полотно, яким прикрашають оселі.

4). Гори на крайньому заході країни.

5). Столиця нашої держави.

6). Кущова лікарська рослина, що є символом нашої країни.

7). Плакуче дерево, рослинний символ. (Ключове слово – Україна)

* Вулиця Казкова

Підготуйтесь до читання в особах (уривок казки В. Сухомлинського «Кріт і Деркач»)

* Поетична площа

Оберіть у кошику знань один предмет і знайдіть потрібний вірш. Підготуйтесь до виразного читання  вірша командою.

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ№ 2. «ЧИТАЙЛИКИ»

* Вулиця Казкова

Прочитайте казку В. Сухомлинського «Кріт і Деркач». Підготуйтесь до стислого переказу.

* Поетична площа

Оберіть один предмет, який відповідає змісту одного з віршів. Підготуйтесь до виразного читання вірша командою.

* Парк рідної мови

Прочитайте зашифроване прислівя, поясніть і запишіть його  на дошці.

(Там земля мила, де мати народила.)

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ №3.«ЧОМУЧКИ»

* Поетична площа

 Знайдіть у кошику знань предмет, який згадується у одному з віршів, який ви читали. Підготуйтесь до виразного читання цього вірша.

* Парк рідної мови

Прочитайте зашифроване прислівя, поясніть та запишіть його на дошці.

(Батьківщина – мати, умій за неї постояти.)

* Вулиця Казкова

Скласти три запитання до казки В. Сухомлинського «Кріт і Деркач».

V. КОНСОЛІДАЦІЯ (презентування роботи)

- Тепер ми всі зустрічаємося на Казковій вулиці.

5.1«Мозкова атака»

-Про що думав Деркач, повертаючись із Африки?

-Кого він зустрів?

-Що сказав Кріт Деркачеві?

-Що відповів Деркач?

(Кожна команда доповідає про виконання своїх завдань: читання казки в особах, стислий переказ, постановка питань до казки).

-Який висновок можна зробити з прочитаної казки? (Кожному хочеться повернутися на Батьківщину.І де б ми не були поза межами рідного краю, ми завжди своїми думками, почуттями прагнемо до рідної домівки, до рідної землі).

-А я б ще сказала так:

Рідний край, Батьківщина наша.

Рідні землі є навкруг, але ти найкраща!

- А тепер хочу почути ваше виразне читання віршів . Запрошую усі команди на Поетичну площу.

5.2 Конкурсне читання віршів про Україну

У парку Рідної мови бачу слово Україна, прислівя. Тож, поясніть їх.

- Молодці, добре попрацювали! А чи відомі вам цікаві факти про нашу рідну країну?

5.3 Гра «Розвідники»

Українець Пилип Орлик – автор першої у світі Конституції.

Українська трембіта – найдовший музичний інструмент у світі.

Український АН-225 «Мрія» - найбільший у світі літак, а АН-124 «Руслан» - найпотужніший.

Станція метро «Арсенальна» у Києві – найглибша у світі (105м).

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

 -Що розповіли б своїм ровесникам з інших країн про рідний край?

- Що візьмете у життя з нашого уроку?

- Які завдання хотіли б виконати ще раз? Чим корисний був наш урок?

- У чому заключається формула успіху?

Бажання читати + терпіння + праця + віра у свої сили

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
29 червня 2018
Переглядів
1405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку