Запропоновані поради та рекомендації учителю для проведення ефективного уроку, а саме, як правильно формулювати запитання до учнів і як навчити учнів ставити запитання.
Як формулювати запитання на уроках математики
Учитель математики
Сотнікова Н.В.
Маріупольська ЗОШ №41
Якість роботи вчителя та учнів залежить від вміння правильно ставити запитання.
Запитання вчителя можуть бути направленими (коли учитель задає питання, а після паузи вказує, хто буде відповідати) та ненаправленими (спочатку називає учня , а потім формулює запитання). Практика показує, що ефективним є співвідношення: на два направлених запитання – одне ненаправлене.
Поради вчителю щодо формулювання запитань:
Учнів треба вчити ставити запитання. Спочатку розумно заохочувати будь-які запитання, виділяючи найбільш змістовні. Нехай на уроках часто звучить найпростіше запитання: «Чому?» Так розпочинається процес мислення, перехід від незнання до знання, співробітництво вчителя та учнів.
Питання «Чому?» - одне з найплідніших.
Задавайтеся ним частіше.
М. Лаврент'єв