"Як формулювати запитання на уроках математики"

Про матеріал

Запропоновані поради та рекомендації учителю для проведення ефективного уроку, а саме, як правильно формулювати запитання до учнів і як навчити учнів ставити запитання.

Перегляд файлу

Як формулювати запитання на уроках математики

                                                                                                 Учитель математики

                                                                                                           Сотнікова Н.В.

                                                                                         Маріупольська ЗОШ №41

 

          Якість роботи вчителя та учнів залежить від вміння правильно ставити запитання.

          Запитання вчителя можуть бути направленими (коли учитель задає питання, а після паузи вказує, хто буде відповідати) та ненаправленими (спочатку називає учня , а потім формулює запитання). Практика показує, що ефективним є співвідношення: на два направлених запитання – одне ненаправлене.

     Поради вчителю щодо формулювання запитань:

  1. Важливо так поставити запитання, щоб воно стимулювало мислення учнів.
  2. Запитання доцільно планувати.
  3. Враховувати, що більшості учнів на обдумування потрібно близько 9 секунд ( як свідчать дослідження, вчитель чекає на відповідь 4 секунди).
  4. Опитування, як форма організації зворотного  зв'язку, еквівалентне бесіді, як формі організації вивчення нового матеріалу. Чи потрібне опитування на кожному уроці? Можливо, цілком достатньо бесіди.

 

Учнів треба вчити ставити запитання. Спочатку розумно заохочувати будь-які запитання, виділяючи найбільш змістовні. Нехай на уроках часто звучить найпростіше запитання: «Чому?» Так розпочинається процес мислення, перехід від незнання до знання, співробітництво вчителя та учнів.

 

                                                               Питання «Чому?» - одне з найплідніших.

                                                               Задавайтеся ним частіше.

                                                                                                            М. Лаврент'єв

doc
Додано
20 вересня 2018
Переглядів
678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку