Повторення і закріплення вивченого матеріалу з таблиці множення і ділення числа 4 .
Мета:повторити прийоми складання таблиць ділення, закріпити вміння використовувати набуті знання на практиці; формувати вміння розв'язувати задачі, удосконалювати вміння знаходити значення виразів з буквеним компонентам; розвивати математичне мовлення, пам'ять, увагу, вміння аналізувати; виховувати толерантне ставлення до однокласників, вміння працювати в колективі.
Таблиці множення числа 4 і ділення числа 4
Мета: повторити прийоми складання таблиць ділення, закріпити вміння використовувати набуті знання на практиці; формувати вміння розв’язувати задачі, удосконалювати вміння знаходити значення виразів з буквеним компонентам; розвивати математичне мовлення, пам'ять, увагу, вміння аналізувати; виховувати толерантне ставлення до однокласників, вміння працювати в колективі.
Обладнання:малюнки для усних обчислень, картки для індивідуальної роботи, предметні малюнки, презентація.
Технічне обладнання: мультимедійний проектор.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Я усміхаюся сонечку –
Здрастуй, золоте!
Я усміхаюся квіточці –
Хай вона цвіте!
Я усміхаюся друзям –
Зичу їм тепла.
Гостям усміхаюся –
Зичу їм добра.
ІІ. Очікування від уроку.
-Сьогодні в класі так світло і затишно. Я чекаю від сьогоднішнього уроку вашої активної праці, гарної поведінки. Для цього я готова поділитися своїми знаннями, подарувати вам частинку своєї любові.
-А чого ви чекаєте від уроку?
- Я впевнена, що ми проведемо цікавий, активний урок. На цьому осінньому уроці математики ми повторимо таблицю множення і ділення числа 4, закріпимо поняття «рівність», «нерівність», будемо додавати та віднімати чисела.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1) Гра «Роздай зайчикам морквинки». Віднести морквинку зайчику з відповіддю.
Створення проблемної ситуації. Робота в малих групах.
Обов’язково йдеться обговорення розв’язання:
?+ 15=40 35 + ?=51 ?- 12 = 80
27 - ? =13 48- ? = 17
Зошит свій я відкриваю
Навкоси його кладу
Ручку я ось так тримаю
Спину зовсім не зігну.
25(і), 16(с), 68(ь), 14(о),31(н).
Гра «Шифрувальник»
- Розставте числа у порядку зростання і запишість яке слово ви отримали
( 14,16,25,31,68 - осінь).
- Так, сааме осінь зараз панує у нас за вікном і на нашому уроці.
Вірш про осінь
ОСІНЬ
Нині осінь нас чарує,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона.
Виглядає так казково
Восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь край!
- Назвіть мені найменше число (14)
- Що ви можете про нього сказати?
1. Воно парне
2.Сусіди чила 14 (13і15)
3.Сума числа 5
4.Різниця 3
5.Двоцифрове
6. Складається з 1 десятка і 4 одиниці
7. Сума числа на 2 більша від різниці.
8. різниця числа на 2 менша від суми.
9.Інші відповіді дітей.
- А хто мені скаже, яка осінь ?
«Асоціативний кущ»
(Примірні відповіді дітей). На дошці вивішуються цифри відповідно до кількості відповідей.
(1 мінлива, 2 чудова, 3 кольорова, 4 холодна, 5 тепла, 6 чарівна,
7 врожайна, 8 золота, 9 дощова, 10 щедра)
- Діти, а що це у нас вийшло? (вийшов натуральний ряд)
- Зараз я вам розповім цікаву легенду про осіннє золото
- За народним переказом Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишала батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:
- Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе.
Осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів і садів і чарує нас своїм осіннім золотом. Люди збирають щедрий урожай осені.
- Який урожай можна зібрати у саду? (яблука, сливи, груші)
- Об’єднайте ці поняття одним словом. (Фрукти.)
- Ось вам яблучко-естафета
Обчисли:
3 ∙ 8 + 18 2 ∙ 9 + 45
3 ∙ 5 + 62 2 ∙ 9 + 2 ∙ 4
27 6 3 +27 12 : 4 + 97
Замінити множенням. Створення проблемної ситуації.
12+12+12+12+12 23+23+23
6+6+6+5+6 4+8+8+8+4
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
ІІІ. Розвиток математичних знань..
- Температура повітря стає холоднішою. Частіше йде дощ. На хмаринках – числа, на краплинках – відповіді до таблі множення і ділення числа 3.
Читання таблиць множення і ділення числа 4.
Хвилинка відпочинку
Хмарка високо вгору піднялася.
Дощик на землю падає.
- Пальчикова гімнастика. Зробимо декілька вправ для пальчиків.
Продовження розповіді про осінь.
- З приходом осені відбуваються зміни не тільки в житті рослин, а й тварин. Вже на початку осені в’януть рослини, зменшується кількість плодів і насіння. Рятуючись від голоду і холоду, більшість птахів відлітають в теплі краї. Ластівки, іволги, солов’ї, лелеки, лебеді відлетіли в теплі краї.
Відповіді:29, 0, 2, 83, 18, 50, 5, 3.
- Давайте спочатку пр зробимо скорочений запис цієї задачі, використавши слова: було, купили, залишилось.
Було –?, кг моркви
Купили – 3 покупці по 4 кг
Залишилось – 38 кг
Після розбору задачі І група – самостійно і вираз, ІІ – під керівництвом вчителя.
( усно).
Розвязування задач у віршах.
-Потрібно записати тільки відповідь
1.Чотири індики пішли на музики,
Танцювали, гупали.
Скільки ніжок тупали? (2 х 4)
2.Майстри роблять десять возів,
Гнуть залізо, тешуть ліс.
Порахуйте, любі діти,
Скільки треба їм коліс? (10 х 4)
3.Сім подружок стали грати,
З паличок складать квадрати,
По квадратику зробили,
Паличок не полічили.
А ви їм допоможіть,
Скільки буде, полічіть. (4 х 7)
4.Вісім яблук у корзині
Принесла мати дитині
І сказала: «На, мій сину,
Четверту з'їж із них частину».
Хто тепер з вас відповість,
Скільки яблук хлопчик з'їсть? (8і 4)
5.Чотири полички ми змайстрували,
По дев'ять книжок на них поклали.
Нас похвалили батько і мати
І попросили книжки порахувати. (9 х 4)
-Давайте перевіримо відповіді
8 н., 40 к.,28п.,32 ябл., 36 кн.
- Осінь – дуже красива пора року. І ми люди повинні берегти цю красу, милуватися нею і ні в якому разі не нищити. Осінь та я дякуємо вам за урок.
IV. Підсумок уроку .
Рефлексія. Доповни речення:
«Не кажи: «Не вмію!». А кажи: «Навчусь.
Я за всяке діло залюбки берусь»
Щоб урок був результативним та цікавим,
Ми повинні – не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто сидіти, а працювати.
Бути уважними і міркувати.
V. Домашнє завдання.
с. 26, № 144, 145 , таблиці множення і ділення на 4.