Урок "Таблиці множення і ділення числа 4"

Про матеріал

Повторення і закріплення вивченого матеріалу з таблиці множення і ділення числа 4 .

Мета:повторити прийоми складання таблиць ділення, закріпити вміння використовувати набуті знання на практиці; формувати вміння розв'язувати задачі, удосконалювати вміння знаходити значення виразів з буквеним компонентам; розвивати математичне мовлення, пам'ять, увагу, вміння аналізувати; виховувати толерантне ставлення до однокласників, вміння працювати в колективі.

Перегляд файлу

Таблиці множення числа 4 і ділення числа 4

 

Мета: повторити прийоми складання таблиць ділення, закріпити вміння використовувати набуті знання на практиці; формувати вміння розв’язувати задачі, удосконалювати вміння знаходити значення виразів з буквеним компонентам; розвивати математичне мовлення, пам'ять, увагу, вміння аналізувати; виховувати толерантне ставлення до однокласників, вміння працювати в колективі.

 

Обладнання:малюнки для усних обчислень, картки для індивідуальної роботи, предметні малюнки, презентація.

 

Технічне обладнання:  мультимедійний проектор.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Я усміхаюся сонечку –

Здрастуй, золоте!

Я усміхаюся квіточці –

Хай вона цвіте!

Я усміхаюся друзям –

Зичу їм тепла.

Гостям усміхаюся –

Зичу їм добра.

ІІ. Очікування від уроку.

-Сьогодні в класі так світло і затишно. Я чекаю від сьогоднішнього уроку вашої активної праці, гарної поведінки. Для цього я готова поділитися своїми знаннями, подарувати вам частинку своєї любові.

-А чого ви чекаєте від уроку?

  • Отримати знання;
  • Дізнатися щось нове;
  • Вивчити математику;
  • Щоб вчитель похвалив;
  • Принести собі знання…

- Я впевнена, що ми проведемо цікавий, активний урок. На цьому осінньому уроці математики ми повторимо таблицю множення і ділення числа 4, закріпимо поняття «рівність», «нерівність», будемо додавати  та віднімати чисела.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Якими діями ви розв’язували задачу? Назвіть відповідь задачі.
    1. Контроль і закріплення знань.

1) Гра «Роздай зайчикам морквинки». Віднести морквинку зайчику з відповіддю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Створення проблемної ситуації. Робота в малих групах.

Обов’язково йдеться обговорення розв’язання:

  • Чому таким чином розв’язали?
  • Як міркували?

?+ 15=40  35 +  ?=51    ?- 12 = 80

27 - ? =13   48- ?  = 17

 

  1. Каліграфічна хвилинка ( ті числа, які стали відповіддю у попередньому завданні).

Зошит свій я відкриваю

Навкоси його кладу

Ручку я ось так тримаю

Спину зовсім не зігну.

25(і), 16(с), 68(ь), 14(о),31(н).

Гра «Шифрувальник»

- Розставте числа у порядку зростання і запишість яке слово ви отримали

( 14,16,25,31,68 - осінь).

- Так, сааме осінь зараз панує у нас за вікном і на нашому уроці.

 

Вірш про осінь

 

ОСІНЬ


Нині осінь нас чарує,

Неповторна, чарівна,

Різні барви нам дарує

І дивує нас вона.

Виглядає так казково

Восени і парк, і гай,

Розмаїттям кольоровим

Прикрашає осінь край!


-  Назвіть мені найменше число (14)

- Що ви можете про нього сказати?

1. Воно парне

2.Сусіди чила 14 (13і15)

3.Сума числа 5

4.Різниця 3

5.Двоцифрове

6. Складається з 1 десятка і 4 одиниці

7. Сума числа на 2 більша від різниці.

8. різниця числа на 2 менша від суми.

9.Інші відповіді дітей.

 

- А хто мені скаже, яка осінь ?

 

«Асоціативний кущ»

 

(Примірні відповіді дітей). На дошці вивішуються цифри відповідно до кількості відповідей.

 

(1 мінлива, 2 чудова, 3 кольорова, 4 холодна, 5 тепла, 6 чарівна,

7 врожайна, 8  золота, 9 дощова, 10 щедра)

 

- Діти, а що це у нас вийшло? (вийшов натуральний ряд)

- Зараз я вам розповім цікаву легенду про осіннє золото

- За народним переказом Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишала батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

- Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою, і люди полюблять тебе.

Осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів і садів і чарує нас своїм осіннім золотом. Люди збирають щедрий урожай осені.

 

- Який урожай можна зібрати у саду? (яблука, сливи, груші)

- Об’єднайте ці поняття одним словом. (Фрукти.)

- Ось вам яблучко-естафета

  1. Підготовчі вправи.
  • Намалюйте 3 квадрати, під ними 12 кружечків. Порівняйте, чого більше (менше)? На скільки?
  • -Фрукти в садах зібрали. Молодці.
  1. Колективне завдання. Відбувається через опитування учнів «Дощиком»

Обчисли:

3 ∙ 8 + 18  2 ∙ 9 + 45

3 ∙ 5 + 62  2 ∙ 9 + 2 ∙ 4

27 6 3 +27  12 : 4 + 97

Замінити множенням. Створення проблемної ситуації.

12+12+12+12+12   23+23+23

6+6+6+5+6    4+8+8+8+4

  1. Фізкультхвилинка

Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.

ІІІ. Розвиток математичних знань..

 - Температура повітря стає холоднішою. Частіше йде дощ. На хмаринках – числа, на краплинках – відповіді до таблі множення і ділення числа 3.

 

  1. Робота за підручником.

Читання таблиць множення і ділення числа 4.

Хвилинка відпочинку

Хмарка високо вгору піднялася.

Дощик на землю падає.

 

  • Гра «Обчислювальні машини»

- Пальчикова гімнастика. Зробимо декілька вправ для пальчиків.

  • Привіталися пальчики.
  • Обнялися.
  • Розім’ялися.
  • Попрощалися.

 

Продовження розповіді про осінь.

- З приходом осені відбуваються зміни не тільки в житті рослин, а й тварин. Вже на початку осені в’януть рослини, зменшується кількість плодів і насіння. Рятуючись від голоду і холоду, більшість птахів відлітають в теплі краї. Ластівки, іволги, солов’ї, лелеки, лебеді  відлетіли в теплі краї.

  • Обчислити приклади на с.25 № 138 ( коментування з місця)

Відповіді:29, 0, 2, 83, 18, 50, 5, 3.

 

  1. Фізкультхвилинка для очей ( презентація).
    • Колективне розв’язування задачі № 139.

- Давайте  спочатку пр зробимо скорочений запис цієї задачі, використавши слова: було, купили, залишилось.

Було –?, кг моркви

Купили – 3 покупці по 4 кг

Залишилось – 38 кг

Після розбору задачі  І група – самостійно і вираз, ІІ – під керівництвом вчителя.

  • Складіть обернену задачу, щоб потрібно було знайти число 50.
    • Аналіз першої таблиці № 141, заповнення другої таблиці з буквеними даними виразами

( усно).

  • Самостійна робота:

Розвязування задач у віршах.

-Потрібно записати тільки відповідь

1.Чотири індики пішли на музики,

Танцювали, гупали.

Скільки ніжок тупали? (2 х 4)

2.Майстри роблять десять возів,

Гнуть залізо, тешуть ліс.

Порахуйте, любі діти,

Скільки треба їм коліс? (10 х 4)

3.Сім подружок стали грати,

З паличок складать квадрати,

По квадратику зробили,

Паличок не полічили.

А ви їм допоможіть,

Скільки буде, полічіть. (4 х 7)

4.Вісім яблук у корзині

Принесла мати дитині

І сказала: «На, мій сину,

Четверту з'їж із них частину».

Хто тепер з вас відповість,

Скільки яблук хлопчик з'їсть? (8і 4)

5.Чотири полички ми змайстрували,

По дев'ять книжок на них поклали.

Нас похвалили батько і мати

І попросили книжки порахувати. (9 х 4)

-Давайте перевіримо відповіді

8 н., 40 к.,28п.,32 ябл., 36 кн.

  • Колективне виконання завдання № 142. Дібрати такі числа, щоб нерівності були правильні.
  • Як називаються записи зі знаком  >, <. (Нерівності).
  • Як називаються    записи зі знаком =? (Рівності)

 

- Осінь – дуже красива пора року. І ми люди повинні берегти цю красу, милуватися нею і ні в якому разі не нищити. Осінь та я дякуємо вам за урок.

  •  

IV. Підсумок уроку .

Рефлексія. Доповни речення:

  • На уроці я навчився….
  • Що було складно робити…
  • Що цікаво було робити …

 

«Не кажи: «Не вмію!». А кажи: «Навчусь.

Я за всяке діло залюбки берусь»

Щоб урок був результативним та цікавим,

Ми повинні – не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто сидіти, а працювати.

Бути уважними і міркувати.

 

V. Домашнє завдання.

с. 26, № 144, 145 , таблиці множення і ділення на 4.

docx
Додав(-ла)
Вороніна Ольга
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 вересня 2018
Переглядів
824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку