Урок "Позначення звуків буквами. Виділення звуків в словах. Миттєве впізнавання найбільш уживаних слів, коротких словосполучень".

Про матеріал
Конспект уроку 1 класу НУШ з української мови до теми « Зима». Розробка побудована на основі особистісно орієнтовного навчання з використанням інтерактивних методів та інформаційно-ціннісного підходу до навчання.
Перегляд файлу

Тема. Позначення звуків буквами. Виділення звуків в словах. Миттєве впізнавання найбільш уживаних слів, коротких словосполучень. Дослідження значень слів. Вправляння у   правильній вимові й наголошуванні слів. Письмо складів з вивченими буквами. Запис елементарних повідомлень за допомогою малюнкового письма.

Очікувальні результати:

  • сприймає монологічне висловлювання ( казка, вірш , розповідь);
  • представляє інформацію графічно ( рисунки, схеми);
  • вправляється у правильній вимові й наголошуванні слів;
  • розвиває уміння, необхідні для написання;
  • розуміє значення слів, поповнює власний словниковий запас.

Обладнання: цеглинки «LEGO», картки для роботи  з словами, презентація «Зима», картки з анаграмами, картинки сніжинок з словами, ілюстровані картки з текстом «Зима».

Хід уроку

І. Організаційний момент.

- Продовжуємо мандрувати зимовою країною.

           

ІІ. Актуалізація опорних знань.

              -  Вам Зимонька – зима підготувала загадки:


Він малює  на вікні

Гарні квіти крижані,

На дитячих щічках – маки,

З ним узимку дружить всякий. (Мороз)

 

Прийшла до нас бабуся

у білому кожусі.

Поля  причепурила.

Пухнастим снігом вкрила.

Вгадайте, хто вона,

Бабуся чепурна. (Зима)


  •  З ким порівнюють зиму? ( З бабусею.)
  •  Чому? (Доглядає, накриває ковдрою.)
  •  Ковдра снігова яка? (Біла, блискуча, пухнаста.)
  •  А, коли скрипить снігова доріжка? ( При  великому морозі.)

 

ІІІ. Робота над темою уроку.

  1. Робота з цеглинками « LEGO» (в парах).
  • Зробіть звуковий аналіз слів: мороз, бабуся, сніжок .

 

  1. « Щоденні 5». Робота зі словами.        
  • Вправа «Гірка».

- Давайте спустимся з гірки на санчатах.

d181d0b0d0bdd0bad0b8-3                              Сніг

                   Зи                    ма

                Мо                         роз

            Кри                                га

          Сніж                                  ка

      Сніго                                        вик

 

  • Гра «Блискавка».  

-  Блискавично прочитайте слова.

Грудень, січень, лютий, крига, полюс, відлига, іній, мороз, бурулька.

  •  Назвіть перший і останній звук у цих словах.

 

  • Підбір синонімічного ряду  слів.

- Якщо взимку великий вітер і падає сніг,то як ми називаємо це явище природи?  (Завірюха.)

- Підберіть слова близькі за значенням. (Хурделиця, завія, заметіль, віхола.)

  • Яким звуком  розпочинаються слова «завірюха,  заметіль»?

 

 

  1. « Щоденні 5». Письмо для себе.
  • Робота на картках.
  • Сніг засипав доріжку, нам потрібно тепер перескочити з горбочка на горбочок, а для цього потрібно вставити пропущені літери у словах та записати їх.

Л_жі,    к_вз_ни,    с_нч_та.

  • Складання та запис речень за слайдами (презентація «Зима» ).
  • Презентація " Усе про сніговичків" Подивіться на цю зимову казку.
  •  Які почуття у вас викликають ці пейзажі зимової природи?
  •  Складіть речення за цими малюнками.

 

  1. Руханка «Сніговичок – веселунчик».

 

  1. Робота в групах. Гра «Нумо, прочитай!» Читання анаграм.

(Учні за кольорами сніжинок об’єднуються у групи і відадують анаграми, записані на картках.)


1 група

мази (зима)

лосе (село)

Часанта (санчата)

2 група

зідру (друзі)

сукла (класу)

заковни (ковзани)

3 група

різві (звірі)

сулі (лісу)

ливідга (відлига)

4 група

розмо (мороз)

нозим (зимно)

рульбука (бурулька)


 

  • Складіть речення з утвореними словами.

 

 6. Гра «Прикраси дерево сніжинками».

- Потрібно розвісити сніжинки на гілках за кількістю складів у словах.

 

7. Гра «Плутанина».                                                                                                                                 - Зима запрошує нас на загадкову галявину, де зустрілися всі пори року. Вам

потрібно взяти у корзинку лише те, що підходить до теми «Зима».

(Картки з словами прикріплені на дошці. Учні підходять і знімають потрібні).

Дощ, сніг, туман, санчата, гриби, лижі, ковзани, мороз, квіти, зелень, спека, роса, калюжі, айстри, тюльпан, шпак, хуртовина, шуба, снігопад, рукавички, іній, синиця, шишкар, омелюх.

  • Порахуйте , скільки слів взяли до кошика.

 

8. «Щоденні 5».Читання для друга.

ВЕСЕЛА ЗИМА

На землі ще лежать осінні , а з неба вже летять перші . До вечора стане ще більше.

Так починається зима. Одягаємо , беремо з сестричкою і гайда на гірку. А Павлик і Олег катаються на . Всім весело і хоч надворі мороз, нам зовсім не холодно. Граємось, поки не зайде . А тоді біжимо до , де нас вже виглядають . А коли настає , сниться нам , який утікає від .

 

1. Знайдіть однакові сніжинки і обведіть їх.

 

2. Роздивіться уважно санчата, і порахуйте, скільки дерев‘яних дощечок. Запишіть відповідне число.

 

 

 

 

 

9.  «Щоденні 5». Письмо для себе.

Складіть та запишіть речення про зиму.

 

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія «Емоційні сніжинки».

  • Оберіть відповідну цеглинку LEGO.

 

 

Иконка снежинка - Png картинки и иконки без фонаИконка снежинка - Png картинки и иконки без фонаИконка снежинка - Png картинки и иконки без фона 

Photo from album "Части тела, эмоции" on | Funny face drawings, Face  drawing, Cartoon facesPhoto from album "Части тела, эмоции" on | Funny face drawings, Face  drawing, Cartoon faces 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Петрова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 листопада 2021
Переглядів
896
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку