Урок "Позначення звуків буквами. Виділення звуків в словах. Велика і мала літера у власних загальних назвах".

Про матеріал
Конспект уроку 1 класу НУШ з української мови до теми « Зима». Розробка побудована на основі особистісно орієнтовного навчання з використанням інтерактивних методів та інформаційно-ціннісного підходу до навчання.
Перегляд файлу

Тема.  Позначення звуків буквами. Виділення звуків в словах. Велика і мала літера у власних  загальних назвах. Читання вголос коротких текстів. Письмо букв на позначення приголосних голосних звуків. Самостійне письмо або відтворення графічних знаків за зразком.

Очікуванні результати:

  • читає вголос короткі тексти для здобуття інформації;
  • називає букви звуки, які розпізнає в записаних словах;
  • розпізнає велику і малу літери в записаних словах - власних і загальних назв;
  • сприймає монологічне висловлювання;
  • ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання;
  • розвиває уміння, необхідні для написання;
  • відтворює графічні символи за зразком.

Обладнання: підручник «Українська мова. Буквар.» та зошити з друкованою основою І.О. Большакової, М.С. Пристінської, картки з літерами, відеоролик «Як зимує заєць», складові таблиці,  цеглинки «LEGO», набори танграму.

Хід уроку

І. Організація классу.


А тепер, сідайте, діти.

Домовляймось – не шуміти.

Руку гарно піднімати.

Чітко в лад відповідати,

На уроці не дрімати,

Краще знання здобувати.


 

Зимние эстафетыІІ. Мовленнєва розминка.

1. Робота над чистомовкою

Ець-ець-ець - вдарив перший морозець

Ок-ок-ок – тихо падає сніжок.

Ір-ір-ір – діти вибігли у двір.

 Му- му-му – весело зустрінемо зиму.

 

2. Артикуляційна розминка.

  • Вправу « Проколи щічку».

- Уявіть, що ваш язичок, наче гостра голочка, що хоче проколоти то одну щічку, то іншу.

  • Вправа « Катаємо кульку».

- Уявіть, що у ротику кулька чи кругла цукерка. Язичок намагається догнати її по колу.

  • Вправа « Загаси полум’я свічки».
  • Легенько задуваємо свічку.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1. Відгадування загадки.

- До нас сьогодні на урок завітав незвичайний гість. Щоб дізнатися хто це, ви повинні відгадати загадку.


Він маленький і і вухатий,

Попелястий, волохатий,

Як тікає – він стрибає,

Дуже куций хвостик має.


 

2. Перегляд та обговорення відеоролика  «Як зимує заєць».

3. Повторення вивчених літер.

- Так, сьогодні до нас на урок завітав зайчик, але він дуже сумний. Справа в тому, що він вчора весь вечір вчив літери і забув свою азбуку на вулиці. А вночі випав сніг і заховав усі літери. Допоможіть Зайченяті розібратися, де яка літера та запам’ятати їх.

(Діти називають літеру і вказують на звук, який вона позачає:голосний чи приголосний.)

4. Робота зі складовою таблицею .

- Зайченя нам вдячне за допомогу і запрошує  побігати з ним по стежці.

  Щоб пробігти по заячиковій стежині, потрібно прочитати складову табличку.

 

 

 

5. Робота над скоромовкою.

Зайчик зілля з’їв у Зіни,
Захотів заїсти сіном.
Зіна зойкнула у сінях:
Де ж узяти зайцю сіна?

(Хорове читання скоромовки з різною інтонацією : пошепки, голосно …)

- Яке слово в скоромовці записане з великої букви? Чому?

 

6. Робота з цеглинками «LEGO».

- Побудуйте звукову модель слів «Зіна, зайчик».

 

7. Робота в групах. Вправа з танграмом «Зайчик».

- Складіть силует зайчика з фігурок танграма.

 

8. «Щоденні 5».  Читання з другом.  


Плаче гірко зайченя:

Скільки клопоту щодня!

Тільки речення збере,

Знов їх вітер рознесе.

Допоможем зайченяті

Його речення зібрати.


  • Змініть порядок розташування речень, щоб утворити текст.

      Весело дітям взимку.

      Випало багато снігу.

      Настала зима.

      Дівчатка і хлопчики  катаються на санчатах.

Картинки буква З (30 фото) • Прикольные картинки и позитив 

9. Гра «Впіймай звук [з].

Зима морозяна надворі.

Замети білі на землі.

Зоріють в небі ясні зорі.

Заснули зайчики малі.

 

10. Сучасна дитяча руханка «Заєць».

 

11. Робота в зошиті.

Письмо маленької букви «з»,  складів, слів з вивченою буквою.

 

12. Робота з підручником  (с. 53).

А) Читання стовпчиків слів.

Б) Гра « Розвідники».

- Знайдіть слова, які відповідають на питання хто? що?

- Яке слово зайве у першому стовпчику? Чому? (Запаси – 3 склади.)

- Яке слово зайве у 2-ому стовпчику? (Коза – питання хто?; замок- завершується на приголосний.)

- Чим схожі слова 2-ого стовпчику?                                                                                          (Складом «за»; буква з позначає твердий звук.)

- Яке слово зайве у третьому стовпчику? Чому?                                                                             (Залізо - є пом’якшений  приголосний.)

- Яке слово зайве у 4-ому стовпчику?

- Прочитайте слова з м’якими приголосними, твердими приголосними. Яких 

  слів більше? На скільки більше?

- Відшукайте слово до схеми.

- Знайдіть слово – підпис до малюнка.

- Прочитати тільки ті слова, які відносяться до теми тижня.  ( Зима, морози.)     

 

13.  Письмо в зошиті.

- Напишіть речення про зиму за зразком  в зошиті на с.39 (Настала зима.)

 

14. Робота над текстом.

  • Читання тексту вчителем.
  • Бесіда за прочитаним .

- Чому не весело сніговику?

- Що принесли йому діти?

15. Робота в парах.

А) « Інтерв’ю».

 - Поставте запитання до тексту і дайте відповіді на них.

 

Б) Гра «Допоможіть зайчику зліпити  сніговика» (робота з картками).

     - Назвіть з яких геометричних фігур складено сніговика.

 

В) Щоденні 5. «Письмо для себе».                                  

- Уявіть трьох сніговиків різного розміру. Подумайте, про що вони можуть мріяти.   

  • Чи може маленький і великий сніговики мріяти про одне й те саме? Напишіть, або намалюйте їх мрії.

 

ІV. Підсумок уроку.

Пин на доске DANÇA * MÚSICAВправа «Мікрофон». Гра «Продовж речення».

 

  • Сьогодні на уроці ми вивчили …
  • Літера «З» схожа на …
  • Найбільше мені сподобалося …
  • На наступному уроці хочу краще навчитися…

 

 

docx
Додано
26 листопада 2021
Переглядів
1266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку