5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок "Практична робота № 2. Розв’язування експериментальних задач"

Про матеріал
Урок допомагає закріпити вміння учнів експериментально встановлювати якісний склад речовин; вдосконалювати навички складання реакцій йонного обміну між розчинами електролітів, вміння записувати реакції в молекулярній, повній та скороченій йонній формах, перевірити вміння застосовувати отриманні знання для розв’язування практичних завдань по одержанню й розпізнаванню речовин; вдосконалювати техніку проведення хімічного експерименту;
Перегляд файлу

Тема уроку. Практична робота № 2. Розв’язування експериментальних задач

Мета уроку:

 Освітня: удосконалити й закріпити вміння учнів експериментально встановлювати якісний склад речовин; вдосконалювати навички складання реакцій йонного обміну між розчинами електролітів, вміння записувати реакції в молекулярній, повній та скороченій йонній формах, перевірити вміння застосовувати отриманні знання для розв’язування практичних завдань по одержанню й розпізнаванню речовин; вдосконалювати техніку проведення хімічного експерименту;

Розвиваюча: розвивати вміння спостерігати і порівнювати, досліджувати умови протікання реакцій йонного обміну до кінця, порівнювати результати дослідів і робити висновки, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; розвивати довільну увагу; коригувати самоконтроль під час складання рівнянь електролітичної дисоціації речовин, рівнянь реакцій йонногообміну; розвивати в учнів позитивних мотивів навчально- пізнавальної діяльності, інтересів, творчої активності;

Виховна: розвивати в учнів мислення, вміння робити логічні висновки, спираючись на знання хімії, біології, фізики, безпеки життєдіяльності, акуратності, уважності, самооцінки і самоконтролю, уміння працювати в колективі, виховувати самостійність і працьовитість, вміння працювати в групі.

Тип уроку: практична робота

Методи: репродуктивний, частково-пошуковий, дослідницький, пояснювально-ілюстративний, експериментальна задача. словесні, практичні (лабораторний дослід), інтерактивні, використання ІКТ.

Міжпредметні зв'язки: біологія, інформатика, математика, фізика

                                                                Девіз уроку: « Хімії навчитися неможливо,  якщо не бачити самої практики і

не братися за хімічні операції»

М.В.Ломоносов

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ Мотивація навчальної діяльності (слайд № 1)

Великий російський учений-натураліст, геохімік, поет, перший російський академічно освічений вчений, видатний природодослідник Михайло Ломоносов у свій час висловив думку про те, що « Хімії навчитися неможливо,  якщо не бачити самої практики і не братися за хімічні операції», вона актуальна і сьогодні. Чому? (висловлювання дітей). Дійсно, ми знаємо, що хімія – наука експериментальна і потрібно не тільки вчитися, а й використовувати свої знання на практиці і сьогодні виконуючи практичну роботу ми ще раз підтверджуємо це.

ІІІ. Оголошення теми уроку, формування мети (слайд № 2-3)

Тема уроку. Практична робота № 2. Розв’язування експериментальних задач. Яка мета нашого уроку? (формування мети разом з учнями:

  • удосконалити й закріпити вміння учнів експериментально встановлювати якісний склад речовин;
  •  вдосконалювати навички складання реакцій йонного обміну між розчинами електролітів,
  • вміння записувати реакції в молекулярній, повній та скороченій йонній формах,
  •  навички прогнозувати можливості перебігу реакцій йонного обміну між двома електролітами;
  • вдосконалювати техніку проведення хімічного експерименту)

Очікувані результати:

  • розвязування експериментальних задач на здійснення перетворень між електролітами у водних розчинах за скороченими йонно-молекулярними рівняннями, на визначення йонів у водному розчині за допомогою якісних реакцій

ІV.  Актуалізація опорних знань (слайд № 4)

  1. Бесіда за питаннями: «Мозковий штурм»
    • які реакції називаються реакціями йонного обміну?
    • назвіть ознаки проходження реакцій йонного обміну до кінця.
    • які реакції називають якісними?

   2. «Дешифрувальник» Після введення у комп’ютер результатів лабораторних досліджень загубилися деякі формули речовин. Допоможіть визначити варіанти, якщо частина інформації збереглася.

   А) 2KOH + (H2 SO4 )    =  K2 SO4  + (2H2O)

   Б)  (BaCl2)  + 2AgNO3  =  Ва(NO3)2 + (2AgCl)

   В) Na2CO3 + (2HCl) = 2NaCl + (CO2) ↑+ H2O

   Г) ВаCl2 + (Na2SO4) = Вa SO4 +2NaCl

      3. Виконання тестових завдань с. 12 практичного зошита.

V. Виконання практичної роботи (слайд 6)

1. Нагадаємо правила з безпеки життєдіяльності.

Інструкція з безпеки життєдіяльності

*Забороняється пробувати речовини на смак;

* брати речовини руками;

* залишати відкритими склянки з речовинами;

* виливати залишки реактивів в склянки, з яких вони були взяті;

* залишати неприбраними розлиті реактиви;

* обмінювати місцями пробки та піпетки з різних банок.

*працювати тільки над столом;

* обережно поводитись с кислотами, лугами;

*  змити реактив водою, а потім обробити поверхню нейтралізуючою речовиною, якщо реактив потрапив на шкіру або одяг;

* збирати залишки реактивів в спеціально призначений посуд;

* після роботи обов′язково вимити руки, прибрати робоче місце

2. Виконання практичної роботи № 2 с. 12 (слайд 7)

VІ. Підведення підсумків. Рефлексія  прийом «Одним словом» (слайд 8)

VІІ. Домашнє завдання: опрацювати  § 17

Додаткові завдання :

  1.  Доведіть, що яєчну шкаралупу доцільно використовувати на кислих ґрунтах присадибної ділянки для зменшення кислотності. Відповідь поясніть. Підтвердьте рівняннями реакцій.
  2. Розв’яжіть кросворд:

 

  

       По горизонталі:

  1. Найпоширеніший дуже слабкий електроліт.(вода)
  2. Клас неорганічних сполук, здебільшого сильні електроліти. (солі)
  3. Кількісна характеристика дисоціації електролітів. (ступінь)

      4. Кислотний залишок слабкої галогеноводневої кислоти. (фтори)

      5. Слабка кислота із жарознижувальним ефектом. (аспірин)

     Ключове слово по вертикалі - назва літери - позначення ступеня дисоціації

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Гранкіна Т.М.)
Додано
5 січня
Переглядів
457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку