Урок "Практична робота. Вогнища напруженості в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння"

Про матеріал

Тема. Практична робота. Вогнища напруженості в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння

Мета: визначити вогнища напруженості в міжнародних відносинах: з'ясувати причини, сторони та наслідки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом, вміння працювати в малих групах; формувати інтерес до вивчення теми.

Перегляд файлу

Конспект уроку

з громадянської освіти

для 10-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Практична робота. Вогнища напруженості в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння

Мета: визначити вогнища напруженості в міжнародних відносинах: з’ясувати причини, сторони та наслідки; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом, вміння працювати в малих групах; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                охарактеризувати (з використанням історичної карти) територіальні зміни, зафіксовані в текстах мирних договорів з Німеччиною та її союзниками;
  •                дати оцінку рішенням Паризької та Вашингтонської конференцій з позицій інтересів “великих” і “малих” держав;
  •                визначити джерела нестабільності в Європі;
  •                аналізувати причини та наслідки протистояння між державами.

Тип уроку: практична робота.

Обладнання: підручник, історичні джерела, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота зі схемою.
  • Розгляньте схему. Поясніть, що вона ілюструє.

E:\Работа\Підготовка до уроків\10 клас\Всесвітня історія\2. Облаштування повоєнного світу\4. Практична робота. Вогнища напруженості в міжнародних відносинах\Рисунок1.png

  • Що вам відомо про ці події?
  • Сьогодні ми пригадаємо основні суперечки у післявоєнний період, визначимо їх причини, сторони та результати.
  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з візуальними джерелами.
  • Розгляньте ілюстрації.

Картинки по запросу ейфелева вежа   Картинки по запросу статуя свободы   Картинки по запросу англія   C:\Users\Танюха\Desktop\4. Практична робота. Вогнища напруженості в міжнародних відносинах\32068101-daigo-ji-es-un-templo-budista-shingon-en-fushimi-ku-kyoto-japón-.jpg

Франція            США          Велика Британія            Японія.

  • Пам’ятки яких країн на них зображені? (Франція, США, Японія та Велика Британія)
  • Що їх об’єднує? (Брали участь у мирній конференції 12 листопада 1921 р. – 6 лютого 1922 р. у Вашингтоні; Договір чотирьох держав)
  • Які ще країни приймали участь у цій конференції?
  • Назвіть інші договори, що були укладені на конференції.
  • З якою метою проводилася дана конференція?
  1. Практична робота.
  1. Робота з історичним джерелом.
  • Опрацюйте «14 пунктів» В. Вілсона на с. 21 підручника.
  • Які основні напрямки світової політики США розглядаються у наведеному документі?
  • Що відповідало прагненням народів, а що було претензією на світове лідерство?
  • Поміркуйте, що стояло за тезами «свободу морів», «свободу торгівлі», «справедливе рішення колоніальних проблем» тощо.
  • Чи вдалося В. Вільсону реалізувати свою програму, визначену в «14 пунктах»?
  1. Робота з контурними картами.
  • Позначте на контурній карті територіальні зміни за Сен-Жерменським договором; Тріанонським договором.
  1. Робота з таблицею.
  • Заповніть таблицю.

Рурський конфлікт

Рік

  • січень 1923 р.

Причини

  • неспроможність Німеччини сплатити репарації, визначені 1921 р.

Зміст

  • Франція та Бельгія окупувала території Рурського вугільного басейну і Рурської області, в якій була зосереджена важка промисловість Німеччини, з метою вивезення промислового обладнання й сировини.
  • Німецький уряд закликав до пасивного опору.

Результат

  • США та Великобританія засудили окупацію.
  • Восени 1923 р. французькі війська були виведені із Рурської області.
  • Ліга Націй доклала зусиль для розв’язання репараційної проблеми, наслідком чого стали план Дауеса і план Юнга.
  • Зробіть висновок про причини та наслідки Рурського конфлікту.
  1. Робота в парах.
  • Пригадайте що таке Версальсько-Вашингтонська система?

Версальсько-Вашингтонська система – система міжнародних домовленостей, що визначала відносини у світі після закінчення Першої світової війни.

  • Ким була установлена Версальсько-Вашингтонська система? (США, Велика Британія, Франція, Японія)
  • Які договори становили правову основу системи? (Версальський, Сен-Жерменський, Нейіський, Тріанонський, Севрський мирні договори та угоди, ухвалені на Вашингтонській мирній конференції).
  • Розподіліть твердження у дві колонки та дайте їм заголовки.

Досягнення системи

Суперечності системи

  • Стала основою післявоєнної міжнародної  стабілізації.
  • Сприяла розрядці післявоєнної напруженості.
  • Оновила принципи міжнародних відносин.
  • Створено Лігу Націй – першу міжнародну організацію для координації відносин між державами.
  • Визнано суверенітет ряду європейських держав.
  • Китай зумів зберегти територіальну цілісність.
  • США посилили свою роль у світі, перетворившись на кредитора Європи.
  • Умови миру були несправедливі до переможених народів, що призвело до наростання реваншистських настроїв.
  • Не взято до уваги реальні можливості переможених із виплати репарацій.
  • Поза системою опинилася Радянська Росія.
  • Під виглядом мандатної системи фактично залишилася колоніальна система.
  • Ліга Націй нехтувала інтересами неєвропейських країн.
  • Центральна Європа стала регіоном політичної нестабільності, оскільки новостворені держави мали взаємні претензії.
  • У новостворених державах проживали численні національні меншини, що призвело до загострення національного питання.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Вправа «Незакінчене речення».
  • Доповніть речення.
  • Міжнародна Паризька конференція проходила… (18 січня 1919 – 21 січня 1920 р.)
  • Фактично роботою конференції керувала … («велика трійка» - прем’єр-міністр Великої Британії Д. Ллойд Джордж, прем’єр-міністр Франції Ж. Клемансо, презедент США В. Вільсон)
  • Лігу Націй прагнули створити… (Велика Британія та США)
  • Статут Ліги Націй було затверджено… (14 лютого 1919 р.)
  • 28 червня 1919 р. було ухвалено… (Версальський мирний договір)
  • Основними суперниками на Далекому сході після війни стали… (США, Велика Британія та Японія)
  • Яка держава Сходу опинилася в центрі суперечок? (Китай)
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Які ж міжнародні суперечності існували в післявоєнний період?
  • В чому вони полягали?
  • Яких заходів було вжито для їхнього вирішення?
  • Назвіть результати та наслідки міжнародних політичних протистоянь.
  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Підготуватися до тематичного оцінювання.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шиян Ольга Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
56259
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку