Урок "Практичне заняття Альманах «Русалка Дністровая». Конспект уроку з історії, 9 клас.

Про матеріал

Урок 4.

Практичне заняття Альманах «Русалка Дністровая».

Мета:

-з'ясувати витоки національного відродження на західноукраїнських землях напр. ХVІІІ - поч. ХІХ ст.;

-довести, що діяльність “Руської трійці була виявом галицько-українського відродження;

- з'ясувати, чому альманах “Русалка Дністрова” називають політичним маніфестом українства;

-виховувати почуття вдячності до наших попередників — зачинателів українського національного відродження.

Обладнання:

Тип уроку:

Хід уроку

І. Аналіз складових


Отже, «Русалка Дністрова» - політичний маніфест українства; початок нової літератури на західноукраїнських землях; перша книга в Галичині, написана народною українською мовою; поряд із «Кобзарем» Т. Шевченка стала духовним орієнтиром національно-патріотичних сил.

Іван Франко зазначав: «Русалка Дністрова» …була свого часу явищем наскрізь революційним».

Іван Вагилевич писав, що «Русалка Дністрова» запалила вогонь, що його тільки гробова перста загасити може, врятувала народ від загибелі й відкрила очі кожному письменному чоловікові, у якого лишилося ще незіпсоване українське серце, показала йому його походження, обов´язки для народу й спосіб, як ті обов'язки треба сповнити.

Запитання для учнів.

Назвіть наслідки діяльності «Руської трійці»:

-поширювали українську мову і літературу;

-популяризували історичне минуле;

-видали збірку «Русалка Дністрова»;

-поширювали національну ідею;

-підвищували національну свідомість;

-закликали до об'єднання галицьких русинів і наддніпрянських українців;

-здійснено перехід від фольклорно-етнографічного етапу до культурницького етапу національного відродження.

О. Єфименко називала членів «Руської трійці» трьома ластівками, що відкрили весну відродження галицько-руської народності.

ІІ. «Навчаючи - учусь»

ІСТОРИЧНИЙ ВОЛЕЙБОЛ (пас)

1.У якій частині України носіями національної ідеї були греко-католицькі священики?

2.Кому належать патріотичні слова:

«Я русин був, єсьм і буду

Я родився русином,

Чесний мій рід не забуду

Останусь його сином»?

3.У якому місті діяло освітнє Товариство галицьких греко-католицьких священиків?

4.Який діяч обійшов майже всю Галичину, Закарпаття, частину Буковини, автор праць з історії, археології, етнографії?

5.Який напрямок поширився серед греко-католицьких священиків на початку ХІХ століття, де на перший план ставилася індивідуальність?

6.Хто із діячів «Руської трійці» переклав на українську мову «Слово о полку Ігоревім»?

7.Хто вплинув на національне відродження західноукраїнських земель наприкінці ХVІІІ століття із європейських діячів?

8.У якому місті було утворено гурток «Руська трійця»?

9.Який німецький філософ розробив теорію національної ідеї?

10.Кому належать такі рядки:

Руська мати нас родила,

Руська мати нас повила,

Руська мати нас любила,

Чому ж мова єй немила?

Перегляд файлу

Урок 4.

Практичне заняття Альманах «Русалка Дністровая».

Мета:

  • з'ясувати витоки    національного  відродження  на  західноукраїнських  землях напр. ХVІІІ - поч. ХІХ ст.;
  • довести,   що  діяльність “Руської трійці  була виявом   галицько-українського  відродження;
  •  з’ясувати,  чому   альманах “Русалка  Дністрова” називають  політичним  маніфестом  українства; 
  • виховувати  почуття  вдячності  до  наших  попередників — зачинателів українського національного відродження.

Обладнання:

Тип уроку:

                                            Хід уроку

І. Аналіз складових

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Отже, «Русалка Дністрова» - політичний маніфест українства; початок нової літератури на західноукраїнських землях; перша книга в Галичині, написана народною українською мовою; поряд із «Кобзарем» Т. Шевченка стала духовним орієнтиром національно-патріотичних сил.

   Іван Франко зазначав: «Русалка Дністрова» …була свого часу явищем наскрізь революційним».

   Іван Вагилевич писав, що «Русалка Дністрова» запалила вогонь, що його тільки гробова перста загасити може, врятувала народ від загибелі й відкрила очі кожному письменному чоловікові, у якого лишилося ще незіпсоване українське серце, показала йому його походження, обов´язки для народу й спосіб, як ті обов’язки треба сповнити.

   Запитання для учнів.

Назвіть наслідки діяльності «Руської трійці»:

  • поширювали українську мову і літературу;
  • популяризували історичне минуле;
  • видали збірку «Русалка Дністрова»;
  • поширювали національну ідею;
  • підвищували національну свідомість;
  • закликали до об’єднання галицьких русинів і наддніпрянських українців;
  • здійснено перехід від фольклорно-етнографічного етапу до культурницького етапу національного відродження.

   О. Єфименко називала членів «Руської трійці» трьома ластівками, що відкрили весну відродження галицько-руської народності.

ІІ. «Навчаючи - учусь»

ІСТОРИЧНИЙ ВОЛЕЙБОЛ (пас)

  1. У якій частині України носіями національної ідеї були греко-католицькі священики?
  2. Кому належать патріотичні слова:

«Я русин був, єсьм і буду

Я родився русином,

Чесний мій рід не забуду

Останусь його сином»?

  1. У якому місті діяло освітнє Товариство галицьких греко-католицьких священиків?
  2. Який діяч обійшов майже всю Галичину, Закарпаття, частину Буковини, автор праць з історії, археології, етнографії?
  3. Який напрямок поширився серед греко-католицьких священиків на початку ХІХ століття, де на перший план ставилася індивідуальність?
  4. Хто із діячів «Руської трійці» переклав на українську мову «Слово о полку Ігоревім»?
  5. Хто вплинув на національне відродження західноукраїнських земель наприкінці ХVІІІ століття із європейських діячів?
  6. У якому місті було утворено гурток «Руська трійця»?
  7. Який німецький філософ розробив теорію національної ідеї?
  8.                    Кому належать такі рядки:

Руська мати нас родила,

Руська мати нас повила,

Руська мати нас любила,

Чому ж мова єй немила?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. малега людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України 9 клас (Пометун О.І., Гупан Н.М., Смагін І.І.)
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
23713
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку