Урок "Практичне заняття «Повсякденне життя кінця XVIII – першої половини XIX ст.»

Про матеріал

Проведення практичного заняття на уроці історії України із застосуванням компетентнісного підходу, щоб сформувати в учнів просторові, хронологічні, інформаційні, логічні, мовленнєві та аксіологічні компетенції.

Перегляд файлу

Практичне заняття «Повсякденне життя кінця XVIII – першої половини XIX ст.»

 

  1. Завдання на розвиток аксіологічної компетентності.

  Уяви, що ти з соціальної комісії, яка має визначити рівень життя різних верст населення кінця XVIII – першої половини XIX ст. Виявіть інтереси, потреби та проблеми представників різних соціальних груп. Інформацію оформіть у наведену таблицю та обміняйтеся даними з однокласниками.

Соціальна група

 

Інтереси

 

Потреби

 

Проблеми

 

 

 

 

 

  1. Завдання на розвиток мовленнєвої компетентності.        

  Завдання передбачає роботу у парах. Уяви, що ти журналіст. Візьми інтерв’ю у свого однокласника, який представить одну з верств населення. Тема репортажу: «Один день з мого життя». Склади перелік запитань та проблемних тем, відповідь на які ти хочеш почути під час діалогу. Розіграйте у парі інтерв’ю.

Скористайся матеріалами підручника.

 

  1. Завдання на розвиток інформаційної компетентності.

  На основі поданих наочних джерел склади тези на тему: «Повсякденне життя кінця XVIII – першої половини XIX ст.»

    Для допомоги в опрацюванні історичного документу використай пам’ятку.

їжакевич кріпаки і собаки

І. Їжакевич. Кріпаків мінють на собак

васильківський сільська вулиц

С. Васильківський. Сільська вулиця

Аналіз візуального джерела (картини, карикатури, плаката).

  1. Що зображено?
  2. Коли відбувається подія? З чого це випливає?
  3.  Коли створене і з якою метою?
  4. Де відбувається подія? Характерні ознаки місця? Яке це має значення?
  5.  Характеристика зображених осіб.

а) До яких соціальних груп і типів належать?

 б) Чому такий склад учасників?

6. Яка позиція автора?

7. Наскільки повно відображає тенденцію, явище тощо?

8. Власне ставлення.

 

Пам’ятка “Як аналізувати фото”

 І. Опис.

1. Опишіть якомога докладніше, що ви бачите:

а) люди (чоловіки) жінки, де та як стоять, їх одяг, вираз обличчя тощо);

б) речі (які саме, як вони згруповані);

в) написи (що саме написано, на чому).

ІІ. Інтерпретація.

 1. Первинна:

а) ситуація (що саме і де відбувається, чому саме так, наскільки є типовою);

б) фото постановочне (тобто персонажі показують) чи документальне? Обґрунтуйте свою думку.

 В) характеристика цих людей (вік, стать, соціальний та майновий стан тощо);

г) ваші міркування щодо зображених речей;

д) чому 1саме такий напис, навіщо і на чию пропозицію зроблений?

2. Історична:

а) зробіть висновки про соціальну структуру в цей період;

б) охарактеризуйте його матеріальне становище;

 в) хто, на вашу думку, визначав життя, керував ним?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Історія України 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
23 липня 2018
Переглядів
5461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку