Урок "Практичні вправи на виділення префіксів у словах"

Про матеріал
Формування предметних компетентностей: поглибити знання учнів про будову слова, розвивати вміння визначати префікси у словах та утворювати з ними нові слова , корегувати вміння виконувати будову слова ,формувати ціннісне ставлення до природних багатств рідного краю.Формування ключових компетентностей: уміння вчитися, соціальної, громадянської, інформаційно-комунікативної, здоров’язбережувальної.
Перегляд файлу

Тема. Практичні вправи на виділення префіксів у словах.

Мета: формування предметних компетентностей: поглибити знання учнів про будову слова, розвивати вміння визначати префікси у словах та утворювати з ними нові слова ,  корегувати вміння виконувати будову слова ,формувати ціннісне ставлення до природних багатств рідного краю;

 формування ключових компетентностей: уміння вчитися, соціальної, громадянської, інформаційно-комунікативної, здоров’язбережувальної.

Обладнання: відео-ролики «Найдовші річки України», «Весела булька», картки ,пазли, малюнки, карта України.

Тип уроку:  розвиток компетентностей;

Форма уроку : урок-мандрівка

Міжпредметні зв’язки: інтегрований курс «Пізнаємо природу»

                                         Хід уроку

I. Мотиваційний етап.

Девіз уроку:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

II.Цілепокладання

Наша мова багата і милозвучна.Її слова складаються з частинок,наче мозаїка з камінців.І щоб мова була по-справжньому яскравою і живою,мало вміти збирати ці камінці в купу,потрібно ще й навчитися викладати з них візерунки

Сьогоднішній урок ми проведемо у вигляді мандрівки. Любите мандрувати? А як ви любите мандрувати? На яких видах транспорту?

На якому транспорті помандруємо ми, я вам не скажу. Ви дізнаєтесь про це самі склавши пазли.(Отже – на човні). Чи попливе такий човен сам? Що ж йому не вистачає?(Вітрила).

Щоб здобути вітрила нам потрібно дещо пригадати з раніше вивченого.

2.Метод «Незавершене речення»

Який розділ ми почали вивчати?(будова слова)

Слова як будиночки складаються з маленьких частинок. Давайте пригадаємо, з яких?

Змінна частина слова називається…(закінченням)

Частина слова без закінчення……(основою)

Спільна частина споріднених слів(спільнокореневих) називається….(коренем)

Частину слова що стоїть перед коренем…..(префіксом)

Вітрила у нас є. Але якщо не буде вітру, що допоможе нам попливти? (Весла). Для здобуття весел потрібно виконати ще одне  завдання

3. Творча хвилинка

На партах у вас лежать картки утворіть нові слова за допомогою префіксів та запишіть  їх каліграфічно у зошити.(картки-промінчики).

Ви утворили нові слова від слова  пливти.

Вправа «Очікування». Що ви очікуєте від цієї мандрівки ?(Діти висловлюють свої сподівання )

 Вчитель : - А чого я очікую від уроку-мандрівки я? Наш урок – це урок творчості, натхнення, добра і радості, тому я очікую від вас – уваги, працьовитості і плідної роботи .

 

 II.Цілепокладання.

 Отже свою мандрівку розпочнемо на цьому красивому човні з вітрилами під назвою«Префікс»,попливемо найбільшими річками України,будемо виконувати практичні вправи на виділення префіксів у словах.

III.Цілереалізація

 

Проблемне запитання + Зв’язок із життям

- До речі, а хто мені може пояснити, навіщо ми вивчаємо на українській мові правила, нові терміни та поняття? Де це нам в житті стає в нагоді?(Щоб розвивати культуру нашого мовлення,вчитися грамотно писати,гарно засвоювати матеріал. Щоб в майбутньому поступити в один із вузів та отримати гарну професію)

Давайте наберемо повітря в легені і сильно дмухнемо на вітрила…

Попутного нам вітру !

1.Наша мандрівка найдовшими річками України розпочалась.

Перед нами річка Дунай,друга за довжиною річка Європи.

Діти,якими одиницями довжини можна виміряти річку?  Лінійкою  -у сантиметрах можна ? А ось такою метровою лінійкою  у метрах можна ? Чи краще виміряти  кілометрами?  Цю величину я не принесла у  клас,бо вона дуже довга,подивіться ось на цю таблицю. В майбутньому ми познайомимося з цим виміром довжини ближче.

 Річка Дунай приготувала для нас завдання (робота в парах)

Випишіть виділені слова, з виписаних слів утворіть нові слова за допомогою префіксів. Позначте корінь і префікс

Тарас міряв новий костюм. За вікном лив дощ .

2.Розповідь з елементами бесіди

Нас зустрічає річка Дніпро - третя за довжиною річка Європи. Він протікає через всю Україну в тому числі через нашу могутню і славну столицю м. Київ. Дніпро забезпечує прісною водою більш ,ніж 50 міст України.

Діти,для чого нам потрібна вода?(ЇЇ використовують в господарстві,житті людини,в побуті). Чи можна вживати брудну воду? (ні). То потрібно оберігати річки й озера від забруднення? Як це зробити?(Не кидати у воду сміття,на підприємствах ставити очисні фільтри,вдома економити воду,стежити щоб крани були добре закриті)

Річка Дніпро також підготувала для нас завдання.  Робота в групах.(картки – віконечко) (йти, тече1 гр., йти -2 гр.)

Давайте з допомогою цих слів утворимо  та запишемо речення про Дніпро.(- Річка Дніпро  протікає  через всю Україну.)

3.Перед нами річка Дністер. Вона починає свій шлях у Карпатах. Має найбільший каньйон в Україні і Європі,понад сто пам’яток живої і неживої природи дуже цінних у світі. Друга за швидкістю у Європі.

       Дністер дарує нам відпочинок . Руханка «Весела булька»

4. Гарно відпочили,тож продовжуємо нашу подорож річкою Сіверський Донець.

Він  забезпечує водою майже увесь схід України,багатий національними природними парками: Ланмішанські ліси та Святі гори,заповідник  «Крейдова флора»,регіональні ландшафтні парки, Донецький кряж.

Сіверський Донець пропонує нам роботу з підручником.(с.33 впр.7 1гр 2 реч.; 2гр. 1 реч.)

III.Рефлексивно-оцінювальний етап

Річка Південний Буг. Басейн цієї річки знаходиться на території України. Особливості цієї річки – скеля Українського письменника Михайла Коцюбинського, Мегійські пороги,плаваючий світло-музичний  фонтан у м. Вінниця, вузький скелястий каньйон в якому займаються екстремальними видами спорту .

Діти для чого потрібно займатися спортом?(Щоб берегти своє здоров’я )

А що ви робите для збереження свого здоров’я ?

1.На річці Південний Буг підведемо наші підсумки уроку.

 «Інтерв’ю за три кроки»

- Сьогодні на уроці ми …

-Які ваші враження від уроку?

 -Чому вдалося виконати всі завдання?

-Що, на вашу думку, вдалося найкраще?

-Скажіть, а чи справдились ваші очікування від уроку?

2.Рефлексія. Сенкан

3. Домашнє завдання: с.34,вправа 9.

 4.  Самооцінювання. Вправа " СХОДИНКИ"

-Як ви працювали сьогодні? Оцініть свій внесок у роботу класу.

 - Хто вважає. що працював чудово? (Прикріпіть рожевий магнітик на верхній щабель сходинок.)

-Хто вважає, що працював добре, але міг би краще?(Прикріпіть зелений магнітик на другу  сходинку)

 - Кому було важко та він не відрізнявся активністю? (Прикріпіть жовтий магнітик на першу  сходинку)

Вчитель: Спасибі вам, діти, за вашу сумлінність та активність.

 

docx
Додав(-ла)
Коротун Ніна
Додано
28 січня
Переглядів
57
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку