Ознайомити учнів з поняттям «права людини « їх класифікацією та основними етапами розвитку, формувати повагу до прав людини, розуміння важливості їх дотримання, формувати вміння аналізувати нормативно – правові акти.
Тема: Права дитини і громадянина
Мета: ознайомити учнів з поняттям «права людини « їх класифікацією та основними етапами розвитку, формувати повагу до прав людини, розуміння важливості їх дотримання, формувати вміння аналізувати нормативно – правові акти.
Обладнання: Загальна декларація прав людини і Міжнародний пакт про громадянство та політичні права.
Основні поняття: права людини, реабілітація.
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку
Хід уроку.
Індивідуальне завдання
відтворити на дошці таблицю «Людина – особа - громадянин»
термінологічна розминка
апатрид, біпатрид, громадянство, підданство.
Колективна робота.
1.Права людини в історії людства.
Яке визначення поняття «права людини» ви можете запропонувати?
Вивчення теми в групах
Допоможуть розглянути історичні передумови виникнення прав людини.
Обговорити та пригадати стан дотримання прав людини.
Група № 1.
Схарактеризуйте стан дотримання прав людини у рабовласницький період на прикладі Стародавньої Греції.
Група № 2.
Схарактеризуйте стан дотримання прав людини у феодальний період на прикладі країн Західної Європи.
Група № 3.
Схарактеризуйте стан дотримання прав людини у період буржуазних революцій Англії, Франції, США.
Група № 4.
Схарактеризуйте стан дотримання прав людини за часів Київської Русі.
Група № 5.
Схарактеризуйте стан дотримання прав людини у період козацької держави.
Група № 6..
Схарактеризуйте стан дотримання прав людини за часів перебування України у складі Російської імперії.
Опорний план
2. Сучасні між народно – правові стандарти прав людини.
Основним між народно – правовим актом, який проголошує і захищає права людини є «Загальна декларація прав людини» вона була прийнята Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 10 грудня 1948р.
Права людини, які направлені на захист окремих громадян від зловживань. Загальна декларація передбачає, що права людини є «основою свобод, справедливості, і загального світу» ЗДПЛ – це стандарт а не закон. Вона передбачає, що всі люди народжуються вільними і рівними і у своїй гідності та правах не підлягають дискримінації за національно етнічними релігійними, расовими ознаками а також за ознаками статі , політичних переконань, володіння або власність.
3. класифікація прав людини.
Робота з документом.
«Загальна декларація прав людини» ст.. 87.
Проміжний підсумок.
Визначені групи прав людини конкретизовані і закріплені міжнародними правовими актами: Міжнародним пактом про громадські і політичні права та міжнародним пактом про економічні , соціальні, культурні права.
(можна використати Конституцію України вона практично відповідає змісту Декларації)
Закріплення
Підсумок.
Дотримання і забезпечення прав людини є найважливішим завданням сучасної демократичної держави. Тому, на наступних уроках буде визначено якою мірою Конституція України відповідає сучасним стандартам прав людини.
Словник.
Права людини – це визначена законом міра можливої поведінки особи.
Реабілітація – поновлення шляхом публічного виступу в пресі, або через суд та інших компетентних органів доброго імені, репутації несправедливо заплямованої або безпідставно звинуваченої в чомусь особи.