Урок №1.
Тема уроку. Правильні многокутники
Мета уроку: формування поняття правильного многокутника, центра і центрального кута правильного многокутника. Формування вмінь застосовувати вивчений матеріал до розв’язування задач.
Тип уроку: комбінований.
Наочність і обладнання: моделі многокутників, підручник, презентація PowerPoint
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повторення й узагальнення знань про многокутники.
Приклади многокутників у природі. (мал. 1.) (слайди 3-4)
Бесіда з учнями: (Мал. 2, 3, 4)
ІІІ. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу
Серед різномаїття опуклих многокутників виділяють такі многокутники, у яких усі сторони й усі кути рівні. Такі многокутники називаються правильними (мал.5) (слайд 8)
Запитання до класу: (мал. 6) (слайди 9-10)
IV. Повторення відомостей про вписані й описані трикутники
Бесіда.
Запитання до класу з використанням таблиці (мал. 7) . (слайди 12 – 13)
V. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу
Навколо будь-якого правильного многокутника можна описати коло і до того ж тільки одне.
Многокутник називається вписаним у коло, якщо всі його вершини лежать на колі (мал.. 8). (слайд 15)
В будь-який правильний многокутник можна вписати коло і до того ж тільки одне.
Многокутник називається описаним навколо кола, якщо всі його сторони дотикаються до цього кола (мал.. 9). (слайд 16)
Теорема. Правильний многокутник є вписаним у коло й описаним навколо кола.
(слайд 17)
(Пропоную теорему довести разом з учнями. Вчитель біля дошки, а учні допомагають з місця)
Для правильного многокутника центри вписаного і описаного кіл співпадають (мал.. 10). (слайд 18)
Означення центрального кута.
Кут під яким видно сторону правильного многокутника з його центра, називається центральним кутом многокутника. (Мал. 11. Слайд 19)
Запитання до класу
Розв’язування прав
Вправа 1. (Слайд 20)
Вправа 2. (Слайд 21)
Опрацювати §11.
Завдання 12
9(б), 10(в).
Задача.
Дано правильний шестикутник. Доведіть, що радіус описаного кола в двічі більший радіуса вписаного кола.